۱۰۶۹۱۹۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مار و مارمولک، ساخت کارخانه تسلا را متوقف کرد

ساخت کارخانه تسلا در آلمان دو بار در یک هفته متوقف شد. دلیل این توقف در خطر انداختن زیستگاه مار و مارمولک‌ها در محوطه ساخت کارخانه عنوان شده است.

عصر ایران: ساخت کارخانه تسلا در آلمان دو بار در یک هفته متوقف شد. دلیل این توقف در خطر انداختن زیستگاه مار و مارمولک‌ها در محوطه ساخت کارخانه عنوان شده است.

این حیوانات در خواب زمستانی و در محوطه ساخت کارخانه تسلا قرار دارند و حافظان محیط زیست نگران مرگ آنها در عملیات پاکسازی جنگل در محوطه ساخت کارخانه هستند.

دادگاه عالی برلین- براندنبورگ پس از درخواست اضطراری دادگاه تجدید نظر گروه‌های دوستدار و حافظ طبیعت "گرین لیگ"، "طبیعت" و "اتحادیه حفاظت از تنوع زیستی" به صورت اورژانسی دستور توقف کار پاکسازی جنگل از سوی نیروهای تسلا را صادر کرد.

طرفداران محیط زیست و حافظان طبیعت در مورد زندگی مار و مارمولک‌های این جنگل نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.

مار و مارمولک، ساخت کارخانه تسلا را متوقف کرد

ماشین‌ها در کنار درختان جنگل حومه برلین در حال پاکسازی منطقه برای احداث کارخانه جدید تسلا هستند/ عکس: AP

گروه‌های طبیعت‌گرای آلمان نگرانند که پاکسازی جنگل با خودرو و ماشین‌آلات صنعتی باعث از بین رفتن مارها و مارمولک‌های شود که در حال حاضر در زیرزمین در خواب زمستانی به سر می‌برند.

پیش از این دادگاه دیگری در شهر فرانکفورت در روز پنج‌شنبه گذشته به طور موقت کار ساخت این کارخانه را متوقف کرد. دادگاه فرانکفورت در دادگاه تجدید نظر درخواست رسیدگی اضطراری برای توقف کار تسلا را رد و ادامه کار در این جنگل را مجاز اعلام کرد.

حکم دوم دادگاه فرانکفورت چراغ سبز برای ادامه پاکسازی جنگل را به پیمانکاران شرکت تسلا نشان داد اما فعالان بلافاصله درخواست خود را به دادگاه بالاتری ارائه دادند.

مار و مارمولک، ساخت کارخانه تسلا را متوقف کرد

مارمولک شنی یکی از گونه‌های حفاظت شده است که زادگاه آنها در قلب پرونده تسلا قرار دارد

تسلا هفته گذشته مجوز پاکسازی ۸۳ هکتار از جنگل‌های کاج کارخانه "گیگافکتوری" در منطقه "گرون‌هاید" جنوب برلین را دریافت کرد. این میزان در راستای پاکسازی ۹۲ هکتار از جنگل‌هایی است که پیشتر پاکسازی شده‌اند. کارخانه‌های بزرگ تسلا به گیکافکتوری معروفند.

نگرانی برای حیات وحش

این پرونده حقوقی به طور خاص بر نگرانی سلامتی مارها و مارمولک‌ها که در منطقه ساخت و ساز تسلا در خواب زمستانی به سر می‌برند، متمرکز است.

تسلا قبلا برای جابه‌جایی مارهای بومی اروپا و مارمولک شنی بین تیر تا شهریور اقداماتی را انجام داده است.

گروه‌های حفاظت از محیط زیست از احتمال نابودی تعداد زیادی از حیوانات خبر داده‌اند، زیرا برخی از مارمولک‌ها در اوایل تیر و مرداد و برخی از مارها در شهریور به محل خواب زمستانی خود باز می‌گردند.

هم‌چنین درباره تاثیر این کارخانه‌های تسلا بر منابع محلی آب نگرانی‌هایی وجود داشت که این شرکت قبول کرد مصرف آب در این منطقه را کاهش دهد.

مار و مارمولک، ساخت کارخانه تسلا را متوقف کرد

یک مار در اوایل سپتامبر در مناطق زندگی زمستانی خود حرکت می‌کند. این موضوع به معنای اسکان نیافتن بسیاری از مارها در مناطق محل کار پیمانکاران تسلا است

تسلا قصد دارد حدود 500 هزار مدل الکتریکی 3 و Y خود را در این کارخانه بسازد و حدود 10 هزار کارگر را استخدام کند. "ایلان ماسک" مدیرعامل شرکت تسلا امیدوار است بتواند خط تولید باتری‌هایش را در جولای 2021 و در همین کارخانه افتتاح کند.

شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌هایباتری لیتیوم- یونبرای دیگر خودروسازها، نظیر "تویوتا" و "دایلمر آگ" است.

تسلا به ساخت خودروهای برقی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و خودران‌ها معروف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج