adexo3
۱۰۸۱۱۷۰
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

واشنگتن، امارات و بحرین را هم‌پیمان خود دانست

کاخ سفید روز شنبه به بحرین و امارات که پایگاه فعالیت‌ها و عملیات نظامی بزرگ آمریکا در حوزه خلیج فارس به شمار می‌روند، عنوان هم‌پیمانان اصلی امنیتی واشنگتن را داد.

ایرنا: کاخ سفید روز شنبه به بحرین و امارات که پایگاه فعالیت‌ها و عملیات نظامی بزرگ آمریکا در حوزه خلیج فارس به شمار می‌روند، عنوان هم‌پیمانان اصلی امنیتی واشنگتن را داد.

کاخ سفید در بیانیه اش درباره سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، به مشارکت این کشورها در رزمایش های ایالات متحده اشاره کرده است.

آسوشیتدپرس افزود: هنوز مشخص نیست تأثیر این نامگذاری بر جزیره بحرین در سواحل عربستان سعودی و امارات متحده عربی متشکل از هفت شیخ نشین در خلیج فارس، چه خواهد بود.

ایالات متحده تاکنون از لقب هم‌پیمان عمده غیرعضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، برای توصیف روابط با کویت استفاده می کرده که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در آن قرار دارد. این لقب، امتیازات ویژه مالی و نظامی در اختیار این کشورهای غیر عضو ناتو قرار می دهد.

پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به همراه حدود پنج هزار نظامی آمریکا در بحرین قرار دارد و جبل علی امارات، پرازدحام ترین بندر پهلوگیری شناورهای رزمی آمریکا در خارج این کشور به شمار می رود که ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی را خود جای داده است که بسیاری از آنان در پایگاه هوایی ظفره مستقرند.

فرماندهی مرکزی ارتش و وزارت دفاع آمریکا تاکنون به درخواست برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده اند و ستاد ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، پرسش ها در این باره را به وزارت امور خارجه آمریکا ارجاع داده که هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

لقب گذاری کاخ سفید برای این کشورها در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت می گیرد که در دوره چهارساله زمامداری خود، به عنوان بخشی از موضع تندروانه اش در برابر ایران، روابط نزدیکی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برقرار کرده بود.

این لقب گذاری همچنین پس از پیوستن بحرین و امارات به مصر و عربستان سعودی برای حل و فصل اختلافات با قطر رخ داد که پایگاه هوایی العدید خود را به مرکز عملیات پیشتاز ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا اختصاص داده است.

اختلافات این کشورها با دوحه در نخستین روزهای به قدرت رسیدن ترامپ و در پی دیدار او از عربستان سعودی در نخستین سفر خارجی اش اوج گرفت که به اعمال تحریم هایی علیه قطر منجر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حرفی حق را باید زد

      امروز دشنمن ایران امارات وبحرین هستند نه امریکا ایران آن روزی ایرانیان تصمیم گرفت به جنگند اول بحرین امارات واسرایل را خوا از یک طرف چین ازطرف دیگر عراق سوریه یاز طرف دیگر روسیه لبلان خواهد زد

    • کورش کبیر

      روی دشمنانشون سیاه

    • بدون نام

      عربها را چه شده که نه تنها قبح سرسپردگی به امریکا را از بین بردند بلکه لودگی با اسراییل را هم مباح کردند انهم زمانی که قدس را پایتخت .......

    • علی باقری

      ملت این کشورها ور رفاه کامل هستن..هیچ مشکلی ندارند..اونها درسته باج میدن ولی باج هم میگیرند که مردمش بدون دقدقه زندگی میکنن..ماکه باج میدیم روسیه وچین همیشه هم درصف طولانی یا گاز ندادیم..بهدش صف روغن بعدش صف تخم مرغ صف برنج صف نان بعدشم شب میخوابیم فردا بجای سر کار دوباره در صف..در رفاه کامل

    • اکبر

      گاو شیرده هستند نه هم پیمان و متحد این لقب ها را در مقابل ایران در اخرین روزهای ترامپ به این جوجه کشورها دادند واز مستاصل بودن در مقابل قدرت نظامی ایران و ریختن ترس این جوجه ها از ایران میباشد

    • بی نام

      نه توقع داری شغال باشیر دوست بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج