جاباما
۱۰۸۶۹۱۹
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

مشهد آماده هوشمند شدن است

معاون علمی و فناوری گفت: خراسان رضوی ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در توسعه فناوری‌های پیشرفته دارد و اکنون محیط مشهد آماده برای هوشمند شدن است.

خبرگزاری مهر: معاون علمی و فناوری گفت: خراسان رضوی ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در توسعه فناوری‌های پیشرفته دارد و اکنون محیط مشهد آماده برای هوشمند شدن است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم گشایش یک مرکز نوآوری در خراسان رضوی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق در پیشرفت پایدار استان‌ها گفت: یکی از بخش‌‎های مهم زیست‌بوم کارآفرینی و رونق آن وجود پارک‌های علم و فناوری است که کمک می‌کند ایده‌های جوانان خلاق و بومی استان به کسب و کارهای فناورانه و دانش‌بنیان بدل شود.

وی، توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق را یک ضرورت حیاتی برای حمایت از جوانان بومی و حل مشکلات دانست و افزود: رونق این زیست‌بوم نیازمند حمایت همه بخش‌های استانی است و تلاش می‌کنیم تا با حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پارک علم و فناوری به مثابه یک مفهوم نرم‌افزاری، فراتر از محیط فیزیکی به همه نوآوران در سطح استان خدمت ارائه کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که زمینه‌های بالقوه بسیاری برای توسعه فناوری‌ها در استان خراسان رضوی نهفته است ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در توسعه فناوری‌های پیشرفته دارد و اکنون محیط مشهد آماده برای هوشمند شدن است. هوشمندی این شهر، با اقدامات خوب استانی در مساعد کردن محیط برای شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق، همچنین فراهم کردن حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی، بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱۷۲ ایده در قالب برگزاری ۵ رویداد نوآورانه برگزار شده به مرکز «شتاب‌ایده» رسیده و زمینه را برای تشکیل تیم‌های نوآور و جذب سرمایه‌های سرگردان، در راستای تشکیل کسب و کارهای بین المللی فراهم کرده است.

ستاری خاطر نشان کرد: حمایت از کارآفرینان و ایده‌پردازان جوان کشور، حمایت و هدایت کسب و کارهای نوپا و صاحب ایده در حوزه هنر، معماری، شهرسازی، صنایع ساختمانی، طراحی صنعتی و گردشگری مهم‌ترین هدف این مرکز نوآوری است.

رونمایی از محصولات نوآورانه پارک علم و فناوری مشهد

ستاری، در ادامه این سفر یک روز از پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بازدید کرد. در این بازدید از دو محصول ایران‌ساختی که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب طرح کلان ملی از تولید آنها حمایت شده است رونمایی شد. یکی از این محصولات دستگاه ضد عفونی کننده سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه پلاسمایی است که با آن اجسام، محیط و تجهیزات پزشکی ضدعفونی می‌شود.

همچنین بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، افتتاح یک مرکز نوآوری و شتابدهی و حضور در جمع فعالان فناور و کار آفرین استان خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این سفر یک روزه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که هوشمندانه نیست. از خط مخصوص عابر پیاده که عبور میکنی میری اونطرف خیابون به جای اینکه یه پل باشه بتونی بری داخل پیاده رو میبینی جوب آب هست و پل چند متر اونطرف تره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج