adexo3
۱۰۸۷۷۶۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

عربستان از تعهدسپاری آمریکا به ریاض استقبال کرد

مقامات ریاض از اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت واشنگتن از عربستان در « دفاع از حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی خود» استقبال کردند.

خبرگزاری مهر: خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بامداد جمعه (به وقت تهران) در گزارشی به نقل از مقامات عربستان اعلام کرد که «ریاض از سخنان بایدن درباره پایبندی ایالات متحده به همکاری با عربستان برای دفاع از حاکمیت و مقابله با تهدیدهایی که این کشور را هدف قرار می‌دهد، استقبال می‌کند».

واس به نقل از بیانیه دولت سعودی افزود که «عربستان همچنین بر موضع ثابت خود در حمایت از راه‌حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن تأکید می‌کند و از اعلام حمایت آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران یمن از جمله تلاش‌های مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن استقبال می‎‌کند».

ریاض همچنین مدعی شد که عربستان در این زمینه گام‌های مهمی را برای پیشرفت روند سیاسی از جمله اعلام یکجانبه آتش بس از سوی نیروهای ائتلاف در پاسخ به دعوت دبیرکل سازمان ملل برداشته و امیدوار است با همکاری بایدن رییس جمهوری و «تیموتی لیندرکینگ» نماینده آمریکا در امور یمن و نیز سازمان ملل و تمامی طرف‌های یمنی و کشورهای ائتلاف به یک راهکار سیاسی فراگیر در یمن بر پایه قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت و طرح صلح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفتگوهای ملی یمن دست یابد.

گفتنی است، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با حضور در وزارت امور خارجه این کشور در سخنانی بر همکاری با سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن تاکید و اعلام کرد که حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی علیه یمن منتقل می‌شود.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی از چند سال پیش با چراغ سبز و کمک‌های آمریکا یمن را مورد حمله قرار داد تا جایی که این کشور اکنون با بدترین فاجعه انسانی در جهان روبروست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج