۱۱۰۳۸۲۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گیلان در صدر سفر‌های نوروزی قرار گرفت

براساس آمار‌های رسمی منتشر شده، تردد‌های بین استانی در روز گذشته به بیش از یک میلیون و ۸۶۵ هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی کشور رسید که نسبت به روز قبل از آن پنج درصد رشد را تجربه کرد و همچنان استان‌های شمالی در این زمینه رکورددار هستند، البته در این میان نیز نام استان‌های اردبیل و کهکیلویه و بویراحمد نیز به چشم می‌خورد که تردد‌های بسیار زیادی را در این ایام تجربه کردند.

ایسنا: بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (نهم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۷۸ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

البته در روز گذشته شاهد تردد یک میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۹ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بودیم که این تعداد نسبت به روز قبل از آن یعنی هشتم فروردین ماه پنج درصد افزایش داشته است.

گیلان در صدر سفر‌های نوروزی قرار گرفت

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۰۶ درصد، ۱۶۲ درصد، ۱۴۵ درصد، ۱۱۷ درصد، ۱۰۵ درصد و ۱۰۳ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است.

البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمارها تقریبا نشان‌دهنده کاهش ترددهای بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

گیلان در صدر سفر‌های نوروزی قرار گرفت

در این میان تنها ترددها و سفرهای جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشدار دهنده و نگران کننده به نظر می رسد، چرا که ترددهای صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد که باید دید علت این ترددهای افزایش یافته چیست؟

در روز گذشته آزادراه کرج-تهران در محدوده پل کلاک، آزادراه تهران-کرج در کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج قزوین در محدوده گلشهر و در مسیرهای رفت و برگشت، آزادراه زنجان-تبریز و تبریز زنجان در محدوده سرچم تا مرز استان در مسیرهای رفت و برگشت و آزادراه تهران ساوه و ساوه تهران در محدوده عوارضی تهران بیشترین تردد و ترافیک را تجربه کرده‌اند که این محورهای مواصلاتی همیشه و به ویژه در ایام تعطیل جزو پرتردد ترین مسیرها و جاده‌های کشور هستند.

گیلان در صدر سفر‌های نوروزی قرار گرفت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج