۱۱۱۳۶۱۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پس‌لرزه‌های دستکاری بودجه ۱۴۰۰ در مجلس

رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: اگر جهت‌گیری در تغییرات شخصی یا حوزه‌ای باشد و یا به نفع اشخاص حقوقی خاص باشد، حتما باید مواخذه شود.

ایلنا نوشت: رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: اگر جهت‌گیری در تغییرات شخصی یا حوزه‌ای باشد و یا به نفع اشخاص حقوقی خاص باشد، حتما باید مواخذه شود.

احمد توکلی، درباره مباحث اخیر پیرامون وقوع برخی تغییرات در جداول لایحه بودجه توسط رئیس مجلس، گفت: ببینید ما در مسیر «تهیه و تنظیم» و «رسیدگی و تصویب» لایحه بودجه یک سری مشکلات داریم. با این توضیح که تهیه و تنظیم بودجه در دولت انجام می‌شود و بعد به مجلس می‌آید و رسیدگی و تصویب در آنجا صورت می‌گیرد.

وی افزود: اولاً در تمام طول این مسیر از تهیه تا تصویب، قواعد بودجه‌ریزی تقریبا به‌طور کامل رعایت نمی‌شود و قوانین را نقض می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: در بحث بودجه، همیشه باید یک‌ قانون از پیش وجود داشته باشد و برای آن تکالیف که در قانون در نظر گرفته شده، پول درنظر بگیرند. اما این وجود ندارد، در نتیجه مجبور می‌شوند در روند تنظیم و تصویب بودجه «قانونگذاری» کنند.

نماینده اسبق تهران درخصوص تغییرات مورد ادعای نمایندگان پیرامون لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با مواردی که اشاره کردم انجام تغییرات مسبوق به سابقه است اما اگر جهت‌گیری در تغییرات شخصی یا حوزه‌ای باشد و یا به نفع اشخاص حقوقی خاص باشد، حتما باید مواخذه شود.

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در رابطه با پیگیری‌های این موسسه پیرامون مساله تغییر در لایحه بودجه، اظهار داشت: آقای نادران به صورت مجازی در جلسه هیات مدیره دیده‌بان حضور پیدا کردند و توضیحاتی را ارائه دادند. من هم ایشان فرد رُک و صریحی می‌دانم. حالا در مواجهه با نمایندگان معترض هم حرف خود را بیان می‌کند. اگر ظلم مرتکب شده باشد، حتی اگر نادران باشد ما پیگیری می‌کنیم اما اگر روشن شود تخلف و کوتاهی کرده، ناچار بوده و تقصیر نداشته در این مواردی که شبهه‌ناک هستند و قطعیت وجود ندارد که تغییرات ایجاد شده، یقه‌شان را نمی‌گیریم. اگر مساله شبهه ناک باشد یقیه کسی را نمی گیریم /پارسایی:

توکلی در پاسخ به این سوال که «آیا توضیحات نادران به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق برای شما قانع کننده بود؟»، بیان داشت: ما در این رابطه حرف نهایی را نزده‌ایم به این علت که حرف مخالفین را نشنیدیم. فقط به ایشان گفتیم قبل از اینکه دعوا بالا بگیرد تا فرصت هست حرف‌های خود را در محضر مردم بیان کنند. این نامه‌ای که مخالفین نوشتند را بردارند و در صحن علنی توضیح بدهند که پاسخ هر کدام از موارد چیست، اگر قانع شدند که هیچ، اگر قانع نشدند، سند بیاورند؛ به این علت که مخالفین هم تاکنون حرف‌های کلی زده‌اند. در صورت ارائه سند هم کمیسیون اصل نود رسیدگی کند و هم ما رسیدگی خواهیم کرد. ما تاکنون نشان دادیم که رودربایستی با کسی نداریم، ان‌شاءالله بعد از این هم نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم ماست مالی نکنند !

    • س س ۷۲

      توکلی توهمون بالا دیدبان شفافیت بشین ببین چطور مردم با عدالت روحانی له شدن شما چی رو دیدبانی میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش دید بان عدالت شفافیت در مورد املاک نجومی به مردم درست توضیع دهد ملکها شهر داری به چه کسانی وبه چه قیمتی داده شده سالها می گذارد هنوز کسی جواب گو نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج