۱۱۱۷۳۲۳
۴۸ نظر
۵۰۳۸
۴۸ نظر
۵۰۳۸
پ

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

گروه‌های مقاومت در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به اماکن مسکونی در غزه، تل‌آویو و شهرک‌های اطراف آن را با ۱۳۰ راکت هدف حمله قرار داد.

ایسنا: در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غزه نیروهای مقاومت حماس و جهاد اسلامی با ده ها فروند موشک تل آویو و فرودگاه آن بن گوریون را هدف قرار دادند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای اسرائیلی امروز سه شنبه برج مسکونی ۱۳ طبقه غزه را هدف قرار دادند که بلافاصله پس از این حمله رهبران حماس و جهاد اسلامی قول دادند این اقدام را با هدف قرار دادن تل آویو پاسخ خواهند گفت.

نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه در پی این حمله قول خود را عملی کردند و تل آویو را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

تصاویر ویدئویی آسمان تل آویو را نشان می‌دهند که آماج موشک های نیروهای مقاومت شده و سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی هم در رد گیری و مقابله با تمام این موشک ها ناکام مانده است.

در پی پاسخ موشکی گروه های فلسطینی از غزه به جنایات صهیونیست ها ظرفیت پناهگاه های تل آویو تکمیل شده و آسمان شهر به صحنه بارش موشک های مقاومت و پاسخ ناقص دفاع موشکی صهیونیست ها تبدیل شده است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند حمله امشب بزرگترین حمله به تل آویو در تاریخ این شهر بوده است و مقامات رژیم صهیونیستی از شدت واکنش و قدرت موشک های گروه های فلسطینی مبهوت مانده اند.

صدای آژیر در تمام شهر به گوش می‌رسد و پرواز هواپیماها از فرودگاه بن گوریون متوقف شده است.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

در همین حال منابع عبری می‌گویند خط لوله نفت از ایلات به عسقلان نیز در حملات امشب از چند نقطه آسیب دیده است و آتش سوزی گسترده ای در چندین نقطه آن در پی شلیک موشک های نقطه زن نیروهای مقاومت روی داده است.

همچنین نیروگاه برق عسقلان نیز با موشک های فلسطینی هدف قرار گرفته و آتش سوزی گسترده ای در آن روی داده است.

جزئیات بزرگ‌ترین حمله مقاومت فلسطین به قلب تل‌آویو

گردان‌های شهید عزالدین قسام بیانیه‌ای را درباره حمله موشکی به تل‌آویو در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غزه صادر کرد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ۱۳۰ موشک تل‌آویو را هدف قرار داده است.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

در این بیانیه آمده است: در راستای اجرای وعده‌مان امشب حمله موشکی را با استفاده از ۱۳۰ موشک انجام دادیم که در واقع بزرگترین حمله به تل‌آویو و اطراف آن بود.

گردان‌های عزالدین قسام در ادامه تاکید کرد که این حمله را در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی فلسطین انجام داده است.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

در همین حال، گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که مقاومت فلسطین پاسخ دیگری را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

گردانه‌های سرایا القدس در ادامه خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین تل‌آویو را به نسخه‌ای از عسقلان تبدیل خواهد کرد.

تعداد کشته‌های اسرائیل به 5 نفر رسید.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

وزارت خارجه آمریکا بعد از هدف قرار گرفتن تل‌آویو با موشک‌های مقاومت بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم همان‌طور که فلسطینی‌ها حق دارند در ایمنی زندگی کنند.»

این نهاد آمریکایی همچنین تأکید کرد در سیاست واشنگتن مبنی بر اینکه کرانه باختری تحت اشغال درآمده و وضعیت نهایی بیت‌المقدس نامشخص است تغییری ایجاد نشده است.

هنیه: امکان ندارد غزه دست بسته بماند

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی به دنبال حمله موشکی مقاومت فلسطین به قلب تل‌آویو گفت که توازن جدیدی از قدرت ایجاد شده است و این حملات پیامی برای رژیم صهیونیستی است.

به نقل از خبرگزاری سما، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی حمله موشکی مقاومت فلسطین به تل‌آویو و حومه آن اظهار کرد: توازن جدیدی از قدرت از مسجد الاقصی و قدس اشغالی آغاز شد و سیاست جدا کردن قدس دیگر از نظر ما به عنوان مردم و مقاومت قابل قبول نیست.

وی افزود: غزه موضع واضح و صریحی داشته و زمانی که قدس فریاد برآورده ندای آن را لبیک گفته است و هیچ کس نمی تواند از نبرد قدس جای بماند.

هنیه ادامه داد: معادله پیوند غزه با قدس به معنای معادله مقاومت با هویت است و غزه امروز در برابر این استکبار و نقشه های اسرائیلی ایستاده است.

وی همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول این تشدید تنش دانست و خاطرنشان کرد: ما به عنوان ملت فلسطین پشت قدس را خالی نخواهیم کرد و دست از مقاومت بر نخواهیم داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تصریح کرد: ممکن نیست که غزه دست بسته بماند و آنچه انجام دادیم پاسخی به رژیم اشغالگر اسرائیل بود که دست از اقدامات بیهوده‌اش در قدس بردارد.

وی در پایان ملت فلسطین را به اتحاد در این نبرد فراخواند.

در همین حال،زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در سخنانی در پاسخ به تهدیدات نتانیاهو و مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی بر ادامه نبرد و مقاومت دربرابر این رژیم تاکید کرد.

وی گفت: ما به این نبرد ادامه می‌دهیم و به ملت فلسطین قول می‌دهیم که از این موضع عقب ننشینیم و به مقاومت ادامه دهیم.

اذعان صهیونیست‌ها به از دست دادن کنترل شهر اللد

به دنبال تشدید تنش میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در شهراشغالی "اللد"، شهردار این شهر در سخنانی به از دست رفتن کنترل آن از دست مقامات این شهر اذعان کرد.

به نقل از شبکه خبری المیادین، به دنبال تبدیل شدن شهر اشغالی اللد در شمال قدس به صحنه درگیری میان فلسطینی‌ها و یهودیان صهیونیست شهردار این شهر اعلام کرد که کنترل شهر از دستشان خارج شده است.

وی در این باره اذعان کرد: اللد شاهد یک جنگ داخلی میان عرب‌ها و یهودی‌هاست و کنترل آن به طور کامل از دست ما خارج شده است.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

این مقام صهیونیست در ادامه خواستار ارسال ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر و به دست گرفتن مجدد کنترل آن شد.

شهر اللد در شمال قدس پس از رخدادهای اخیر مسجد الاقصی و نوار غزه به صحنه درگیری میان فلسطینی‌های ساکن این شهر و صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

در همین راستا، منابع خبری اعلام کردند که نتانیاهو به همراه بنی گانتس، وزیر جنگ، وزیر امنیت داخلی و پلیس رژیم صهیونیستی نشستی را درباره وضعیت شهر اللد برگزار کردند.

سایت شبکه روسیا الیوم در این باره اعلام کرد که نتانیاهو پس از این جلسه با اعزام گردان هایی از نیروهای گارد مرزی رژیم صهیونیستی به شهر اللد موافقت کرده است.

بمباران مجدد غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطقی از نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

خبرگزاری فلسطینی سما بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با ازسرگیری حملات خود به نوار غزه موضع "بدر" وابسته به مقاومت فلسطین در اردوگاه "الشاطئ" در غرب شهر غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

طبق این گزارش، هواپیماهای جاسوسی رژیم اشغالگر همچنین در ادامه حملات خود به غزه برج الجوهره در مرکز شهر غزه را بمباران کرده و این برج را به طور کامل تخریب کردند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد که بالگردهای رژیم اشغالگر نیز مسجد الهدایه و رصدخانه مقاومت فلسطین در شرق شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی لحظاتی قبل و به دنبال تشدید درگیری در شهر اللد وارد این شهر شد.

مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در شهر اشغالی اللد در این شهر وضعیت فوق العاده اعلام کرده‌اند.

حمله مجدد مقاومت فلسطین به تل‌آویو با ۱۱۰ موشک

مقاومت فلسطین پس از گذشت چند ساعت برای دومین بار تل آویو و حومه آن را با ۱۱۰ فروند موشک هدف قرار داد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، گردان‌های عز الدین قسام شاخه نظامی حماس پس از حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه و برج الجوهره اعلام کرد که مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی جدید پاسخ سریع و قاطعانه‌ای را به این رژیم داد.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

طبق بیانیه این گردان‌ها، مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غزه با شلیک ۱۰۰ موشک شهر اشغالی "بئر السبع" را هدف قرار داد.

در بیانیه گردان‌های شهید عز الدین قسام آمده است که مقاومت علاوه بر بئر السبع بار دیگر ۱۱۰ فروند موشک را به تل آویو و فرودگاه بن گوریون شلیک کرده است.

شاخه نظامی حماس همچنین در این بیانیه خطاب به صهیونیست‌ها نوشت: اگر حملات را تکرار کنید ما نیز ادامه می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در حملات امشب مقاومت از موشک‌های ""A۱۲۰، "M۷۵" "SH۸۵" "J۸۰"، J۹۰"" استفاده کرد.

در همین حال، شبکه روسیا الیوم از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در تل‌آویو، النقب، بئر السبع، "غوش دان" و "هشارون" خبر داد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که صدای انفجار در تل آویو شنیده شده است.

این حملات پس از آن انجام شده است که گردان‌های عز الدین قسام ساعاتی قبل اعلام کرد که مقاومت فلسطین با ۱۳۰ موشک قلب تل‌آویو و حومه آن را هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این حمله مناطق مختلف غزه از جمله برج الجوهره در مرکز این شهر را بمباران کرد.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی حملات موشکی امشب به تل‌آویو و مناطق اشغالی دیگر را "بزرگترین" حمله موشکی به این رژیم از زمان تشکیل شدن آن خواند.

شهدای غزه به ۳۰ تن افزایش یافت

تعداد شهدای ناشی از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به ۳۰ تن و شمار زخمی ها به ۲۰۳ تن افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: بر اثر حملات اخیر رژیم صهیونیستی، ۳۰ تن از جمله ۱۰ کودک و یک زن شهید و ۲۰۳ تن زخمی شدند.

واکنش ترامپ به حمله مقاومت فلسطین به تل‌آویو و انتقاد او از بایدن

رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنانی نسبت به حمله موشکی مقاومت فلسطین به قلب تل‌آویو واکنش نشان داد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنانی پس از حمله موشکی مقاومت فلسطین به قلب تل‌آویو و حومه آن اظهار کرد: جهان در دوره ریاست جمهوری جو بایدن خشونت بیشتر پیدا کرده است؛ چراکه ضعف او و حمایت نکردنش از اسرائیل منجر به حملات جدید به هم‌پیمانان ما می‌شود.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

وی با چشم‌پوشی از حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف فلسطین افزود: آمریکا باید همیشه در کنار اسرائیل بایستد و فلسطینی‌ها نیز باید به "خشونت"، "تروریسم" و "تجاوزات موشکی" خود پایان دهند.

ترامپ در ادامه گفت که آمریکا همیشه حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود را تایید می‌کند.

رپیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: دموکرات‌ها از نماینده دیوانه ضد آمریکایی ایلهان عمر (عضو مسلمان کنگره آمریکا) و افراد دیگری حمایت می‌کنند که به اسرائیل حمله می‌کنند.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

حملات موشکی گروه‌های مقاومت باعث بروز آتش سوزی در شهر حولون در نزدیکی تل‌آویو شده است.

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

خط لوله نفت ایلات-عسقلان هدف حمله موشک‌های مقاومت قرار گرفت

شب ملتهب و متشنج میان اسرائیل و فلسطین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • E,S

      انشاالله به امید خدا نابودی اسرائیل

      پاسخ ها

      • چهار محال دیار آب و آفتاب

        خدا را شکر جبهه‌ مقاومت‌ از سنگ و کلوخ رسید به موشک الحمدلله

      • بدون نام

        انشاالله نابودیش جشن بگیریم

      • بدون نام

        درود بر رزمندگان اسلام.

    • شاهرخ

      آخرین روز ای عمر اسراییل نزدیکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان شاء الله

      • بدون نام

        خانه عنکبوت دوامی نداره

    • بدون نام

      الله اکبر.خداوند یاور مظلومان هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوران بزن و در رو واسه اسرائیل و رفقاش گذشته دیگه

    • تل آویو را حسینیه میکنیم

      الله اکبر

    • Urmia

      صلح جهانی آرزوی جهانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عدل جهاني آرزوي جهاني

    • صدرا

      القدس لنا
      یا منتقم

    • لوداب یاسوج

      درود بر بچه های حزب الله

    • نازی

      مردم چه گناهی دارن

      پاسخ ها

      • محمود اسماعیل

        همین مردم حدود ۷۰ ساله که نظاره گر رژیم کودک کش اسرائیل هستند و خم به ابرو نمی آورند؛و خونه هاشون غصب کردند و مردم و هواره با این ادعا که خدا مارا بر شما برتری داده!

      • زاکانی

        مردم فلسطین مردم نیستند؟؟؟

      • بدون نام

        در جنگها همیشه مردم کشته میشن. این قانون جنگه

      • حسین

        مردم فلسطین چه گناهی داشتن که این همه مدت این صهیونیست ها در حقشون جنایت میکنن ؟

        من نمیگم حق مردم اسرائیله
        اما حق مردم فلسطینم نیست

        مردم اسرائیل باید از حکام خودشون شاکی باشن که این همه به فلسطین حمله و تجاوز کردن که در آخر فلسطین بخواد از خودش دفاع کنه

      • هادی

        رژیم غاصب صهیونیستی که زن و بچه و کودک و نوزاد حالیش نمیشه

      • بدون نام

        مردم ایران منظورته

      • بدون نام

        مردم غزه چه گناهی دارن چندین ساله در خون جوانانشان میقلتن

      • شهید جا مانده...

        والا

    • سلام

      انشاالله نابودی اسرائیل نزدیک به حق فاطمه زهرا (س)

    • سردار

      آفرین به شیر بچه های فلسطین

    • بدون نام

      به امید صلح و آرامش

    • بدون نام

      تنها راه مهار اسرائیل موشک‌های مقاومت‌ هستند، ،،خدا کنه علم توليد موشک‌های پیشرفته رو داشته‌ باشن و صهیونیست هارو نابود کنن،،آمین

    • سیدی

      افرین به مقاومت

    • بدون نام

      اسراییل ۲۵سال آینده را نخواهد دید

    • ایرانی

      نفرین بر جنگ نفرین بر توپ .تفنگ و موشک.وکسانی که جان انسانهای بی گناه را میگیرند همه حق ارمش و زندگی دارند همانطور که یک اسراییلی حق ارامش دارد ان فلسطینی هم حق دارد ای کاش هرگز از نابودی حرفی نباشد

    • حسن شاکر

      نصر من الله وفتح القریب
      به امید خدا نابودی اسرائیل نزدیک است

    • ع ش

      نوش جون اسرائیل انشالله ویرانش کنندبه حق امام زمان.

    • بدون نام

      نازی.
      اون زن وبچه هائی هم که در غزه هر روز توسط اسرائیل غاصب شهید می شوند هم جزء مردم بودند.

    • بدون نام

      خدارا شکر.

    • بدون نام

      ان‌شاءالله پیروزی نهایی از آنِ مردم مظلوم فلسطین هست این وعده خداوند متعال در قرآن کریم است.

    • سلگی

      دوران پرتاب سنگ و کلوخ تمام شد ، موشک جواب موشک ،

    • محمد

      درود بر حماس و حزب الله

    • r.h

      درود بر حزب الله

    • بابک

      بزرگترین جنایتکار اسرائیل

    • جمشیدی

      چه بی گناهانی از زن و کودک که تو آتیش جنگ کشته میشن اندکی تامل اندکی تفکر
      خداوند خود منتقم خون بیگناهان است

    • بدون نام

      خدایا به حق تمامی شهدای اسلام. به زودی زود اسرائیل نابود بشه قدس شریف آزاد و آورگان فلسطینی به زندگیشون برگردن. درکمال آرامش زندگی کنند.
      آمین یا رب العالمین

    • سادات

      حق پیروز هست به یاری خدا

    • بهزاد

      خدا قوت رزمنده

    • بدون نام

      الله اکبر الله اکبر عوف...ی دلمون خنک شد دمشون گرم عزیزان مقاومت ناز شصشون

    • بدون نام

      انشا الله نابودی اسراییل در نزدیک ترین وقت ممکن

    • مهدی

      خدارو شکر.ناز شصتتون شیر بچه های مسلمان.
      بگذار بفهمند ترس و لرز زنها و کودکان یعنی چه؟

    • م.خوش

      شیشه عمر صهیونیسم در حال شکستن است. نابودی اسرائیل حتمیست

    • محمد عیسی

      زنده باد مظلومین بی یاور فلسطین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج