اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۱۹۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دریاچه ارومیه ۱۰ ساله احیا می‌شود

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که این دریاچه می‌تواند در مدت زمان ۱۰سال احیا شود و به تراز اکولوژیک خود بر گردد.

پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست: دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که این دریاچه می‌تواند در مدت زمان ۱۰سال احیا شود و به تراز اکولوژیک خود بر گردد.

عیسی کلانتری درجمع مدیران حوضه آبخیز دریاچه ارومیه اعلام کردکه پیش از این تصور می‌شد زمان احیای این دریاچه به حدود ۱۳سال برسد که این رقم با برآوردهای صورت گرفته و برنامه‌های احیا، ۳سال کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تراز اکولوژیک دریاچه ۱۲۷۴/۱متر است، گفت که کارشناسان عقیده دارند درصورت اجرای برنامه‌های احیا این دریاچه در ۱۰سال آینده به این تراز می‌رسد.

به گفته کلانتری، اکنون دریاچه ارومیه نزدیک به ۲میلیارد مترمکعب آب دارد و درصورت احیا با اضافه شدن ۱۲ تا ۱۲/۵میلیارد مترمکعب، این رقم به حدود ۱۴/۵میلیارد مترمکعب می‌رسد. در حال حاضر همچنین غلظت نمک دریاچه ارومیه حدود ۵۰درصد است که با اجرای عملیات احیا و نتایج آن، این رقم به ۲۵درصد می‌رسد.

انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه علمی نیست

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در واکنش به انتقال آب خزر به ارومیه گفت: انتقال آب از دریاچه خزر به دریاچه ارومیه پایه علمی ندارد و شخصیت علمی خاصی از این طرح حمایت نکرده چرا که این طرح خواسته برخی افراد دارای منفعت فردی است.

کلانتری افزود: عده‌ای به‌دنبال این هستند که هیچ کدام از برنامه‌های دولت درخصوص احیای دریاچه ارومیه به اجرا درنیاید و بسیاری از آنها نیز انتقال آب از دریاچه خزر به دریاچه ارومیه را پیشنهاد می‌کنند که این امر پایه علمی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج