۱۱۲۳۲۵۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اگر در انتخابات رای ندهید، با شما برخورد می‌کنند؟

«با کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنند، برخورد می‌شود»؛ این جمله از یک نگاه حقوقی بسیار پرسش‌برانگیز است که خلاصه عرض می‌کنم.

کامبیز نوروزی، حقوق‌دان در شرق نوشت: فرمانده انتظامی نیروی انتظامی گفته است «با کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت کنند، برخورد می‌شود»؛ این جمله از یک نگاه حقوقی بسیار پرسش‌برانگیز است که خلاصه عرض می‌کنم.

حتما مقصود فرمانده ناجا از کلمه برخورد، این نیست که بر سر فردی می‌ریزند که دیگری یا دیگران را دعوت به شرکت‌نکردن می‌کند‌. هیچ شکی نیست که ایشان از این جمله چنین مقصودی ندارد‌.

بنابراین آنچه از این مفهوم می‌توان فهمید، این است که ایشان می‌خواهد بگوید دعوت‌کردن دیگری به عدم شرکت در انتخابات جرم است. در غیر این صورت هیچ دلیلی برای برخورد نمی‌ماند. بسیار خب، اما در کجای قوانین کشور چنین جرمی تعریف شده است‌؟ دعوت دیگری به عدم شرکت در انتخابات چه جرمی است؟

مروری بر قوانین موجود نشان می‌دهد هیچ قانونی وجود ندارد که به قول فرمانده محترم نیروی انتظامی، دعوت به شرکت‌نکردن در انتخابات را جرم و مستحق مجازات یا به قول ایشان برخورد دانسته باشد. این نوع خط‌و‌نشان‌کشیدن برای صاحبان حق رأی از سوی مقاماتی که حوزه صلاحیت قانونی آنها امور دیگری است، نه قانونی است و نه کمکی به انتخابات می‌کند. ملت ایران در ۴۳ سال گذشته ده‌ها انتخابات را تجربه کرده‌اند و خودشان خوب می‌دانند باید چه کنند. با چنین عتاب و خطاب‌هایی کار انتخابات و افزایش مشارکت پیش نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامی

      دمت گرم حرف حق زدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج