۱۱۲۵۹۷۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

تست ایمنی خودرو‌های داخلی در تست‌های جهانی

با وجود اینکه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد به صورت ماهیانه کیفیت خودروهای تولیدی در هر ماه را گزارش می‌کند، اما همواره مردم باید این کیفیت را در خودرو ببینند و طبق استانداردها و تست‌های بین‌المللی، عملکرد هر خودرو را مشاهده کنند.

سایپانیوز: با وجود اینکه سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد به صورت ماهیانه کیفیت خودروهای تولیدی در هر ماه را گزارش می‌کند، اما همواره مردم باید این کیفیت را در خودرو ببینند و طبق استانداردها و تست‌های بین‌المللی، عملکرد هر خودرو را مشاهده کنند.

تست ایمنی خودرو‌های داخلی در تست‌های جهانی

متاسفانه در سال‌های اخیر، خودروسازان داخلی هیچ توجهی به بحث کیفیت و حتی ایمنی در خودروهای خود نداشته‌اند و حتی کیفیت مونتاژ آن‌ها نیز بسیار پرحاشیه بوده است. اما در این میان بعضی از اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که باید گفت کورسویی برای بهتر شدن کیفیت خودروهای داخلی در سطح جهانی را روشن کرد. به طور مثال خودروسازی سایپا خودروی شاهین سایپا را قبل از ورود به خط تولید به یکی از کشورهای اروپایی ارسال کرد و تایید تست تصادف ECE R95 اروپا را گرفت (تست تصادف شاهین سایپا). این تست یکی از بخش‌های اصلی برای صدور مجوز فروش در اروپا است. همچنین برای تست عملکرد کیسه‌های هوا در این خودرو، تست‌های ECE نیز در اروپا انجام شد تا از عملکرد کیسه های هوای شاهین در هنگام تصادف اطمینان حاصل شود.

البته سایپا به این تست‌ها نیز قانع نبود و بعد از گذراندن تست‌های داخلی توسط رسانه‌های تخصصی از جمله خودروبانک، عملکرد هر خودرو مورد سنجش قرار گرفت و از لحاظ فنی و کیفیتی، بازخورد ژورنالیست‌ها نیز گرفته و تغییراتی همچون بهتر شدن کیفیت داشبورد و یا بهبود عملکرد سیستم پرخوران اعمال شد.

امیدواریم دیگر خودروسازان داخلی نیز به این سطح رسیده که حداقل تست‌های عملکرد محصولات خود را در موسسه‌های معتبر خارجی قبل از ورود به بازار به نمایش بگذارند تا مصرف‌کننده نهایی در داخل کشور بتواند با آگاهی بهتر از نظر امنیتی انتخاب خود را انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج