۱۱۳۰۴۹۸
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

هشدار اپل درباره نصب برنامه خارج از اپ‌استور

با وجود تمام انتقاداتی که در بحث کنترل شدید بسترهای توزیع اپلیکیشن به اپل وارد شده، این شرکت امروز فایل جدیدی را در وب‌سایت خود منتشر کرده و می‌گوید اگر به اپلیکیشن‌ها اجازه نصب از خارج اپ استور را بدهد، مشکلات مهمی در زمینه حریم خصوصی و امنیت آیفون به وجود می‌آید.

عصر ایران: با وجود تمام انتقاداتی که در بحث کنترل شدید بسترهای توزیع اپلیکیشن به اپل وارد شده، این شرکت امروز فایل جدیدی را در وب‌سایت خود منتشر کرده و می‌گوید اگر به اپلیکیشن‌ها اجازه نصب از خارج اپ استور را بدهد، مشکلات مهمی در زمینه حریم خصوصی و امنیت آیفون به وجود می‌آید.

اپل در سند جدیدی که امروز در سایت خود به اشتراک گذاشته، مدعی است اپ استور در حفظ امنیت کاربران نقش کلیدی دارد. این فروشگاه به اپل اجازه بررسی تمام اپلیکیشن‌ها و به‌روزرسانی‌ها را می‌دهد تا آن‌ها مطمئن شوند که هیچ محتوای نامناسب، سازوکار ناقض حریم خصوصی و بدافزاری به دستگاه‌های کاربران راه پیدا نمی‌کند.

هشدار اپل درباره نصب برنامه خارج از اپ‌استور

کوپرتینویی‌ها در این سند به گزارش «Threat Intelligence» نوکیا در سال ۲۰۲۰ اشاره می‌کنند که در آن ذکر شده دستگاه‌های اندرویدی تا ۱۵ برابر بیشتر از آیفون‌ها به بدافزار آلوده شده‌اند، چون در اندروید امکان نصب اپلیکیشن از مرجعی به جز پلی استور وجود دارد.

اپل مدعی است اگر به آیفون اجازه نصب جانبی اپلیکیشن را بدهد، سیل جدیدی از سرمایه‌گذاری برای حمله به پلتفرم iOS شکل خواهد گرفت: «خرابکاران با سرمایه‌گذاری بیشتر برای انجام حملات پیچیده‌تر علیه کاربران iOS از این فرصت استفاده خواهند کرد، در نتیجه استفاده از آسیب‌پذیری‌ها و حملاتی که باید از کاربر در برابر آن‌ها محفاظت شود، بیشتر خواهد شد. افزایش خطر حملات بدافزاری همه کاربران، حتی آن‌هایی که از اپ استور اپلیکیشن نصب می‌کنند را در معرض تهدید جدی‌تری قرار می‌دهد.»

اپل می‌گوید نصب جانبی اپ‌ها ممکن است کاربران را وادار به پذیرش خطراتی در زمینه حریم خصوصی و امنیت کند، زیرا بعضی از برنامه‌های لازم برای کار، تحصیل یا سایر فعالیت‌ها احتمالا دیگر در اپ استور باقی نمی‌مانند. افزون بر این، کلاهبرداران هم می‌توانند این تصور را به کاربران القا کنند که در حال نصب اپلیکیشن از اپ استور هستند، در حالی که در واقعیت چنین نباشد.

این شرکت در انتها یادآور می‌شود که در آن صورت کاربران باید همیشه مراقب کلاهبردارها باشند و هیچ وقت ندانند که می‌توانند به چه کسی اعتماد کنند. در نتیجه، تعداد دانلود اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان هم پایین می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج