۱۱۳۲۸۳۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ماسکی که ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد

محققان دانشگاه هاروارد ماسکی ساخته‌اند ک با یک حساسگر قادر به تشخیص ویروس کرونا در دم و بازدم انسان است. دقت داده‌های این ماسک به اندازه آزمایش متعارف تشخیص کرونا در آزمایشگاه است، ولی با صرف زمانی به مراتب کمتر.

دویچه وله: محققان دانشگاه هاروارد ماسکی ساخته‌اند ک با یک حساسگر قادر به تشخیص ویروس کرونا در دم و بازدم انسان است. دقت داده‌های این ماسک به اندازه آزمایش متعارف تشخیص کرونا در آزمایشگاه است، ولی با صرف زمانی به مراتب کمتر.

یک گروه از محققان آمریکایی در دانشگاه هاروارد ماسکی را برای مقابله با کرونا ساخته‌اند که قادر به تشخیص ابتلای فرد به کووید۱۹ است. نتیجه تحقیق این گروه در تازه‌ترین شماره نشریه علمی نیچر منتشر شده است.

ماسکی که ابتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد

ماسک به یک حساسگر (سنسور) مجهز است که وجود ویروس‌ کرونا را در دم و بازدم فرد ماسک‌زده تشخیص می‌دهد. این حساسگر در نسوج ماسک تعبیه شده است و اطلاعات ژنتیک ویروس‌هایی که با تنفس، صحبت‌کردن یا سرفه فرد در سطح داخلی ماسک جمع می‌شوند جمع‌آوری می‌کند. بعدتر یک آنزیم مخصوص و نوعی از مواد شیمیایی با تکثیر داده‌های ژنتیکی جمع‌‌آوری‌شده و فعال‌کردن یک ماده مخصوص، تشخیص ویروس کرونا را میسر می‌کنند. در صورت وجود ویروس در ماسک ماده مخصوص یادشده رنگی می‌شود.

در گزارش نیچر آمده است که دقت تشخیص ماسک ساخته‌شده به اندازه تست پی سی آر در آزمایشگاه است، منتهی با سرعتی به مراتب بیشتر. ماسک ساخته شده یک ساعت و نیم پس از استفاده اولین نتایج را در اختیار می‌گذارد. البته ماسک باید ابتدا سی دقیقه به صورت عادی استفاده شود و بعد از این مدت دکمه‌ای در آن فشار داده شود تا مایعی را که در ماسک تعبیه شده در سطح آن پخش کند. گرمای دم و بازدم در نهایت به واکنش‌های شیمیایی لازم با این ماده می‌انجامد.

محققان دانشگاه هاروارد می‌گویند که این شیوه نصب حساسگرها در نسوج و مواد پارچه‌ای می‌تواند برای تشخیص ویروس‌ها، باکتری‌ها و حتی سموم هم به کار گرفته شود. این که این حساسگرها در شرایط عادی روزمره و در بیرون از آزمایشگاه هم به خوبی درون آزمایشگاه عمل می‌کنند هنوز محل بحث و تحقیقات بیشتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج