جاباما
۱۱۳۳۷۲۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

استاندار خوزستان: مردم امسال شلتوک کاری نکنند

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم‌آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

ایسنا: استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم‌آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۱۳ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تالاب هورالعظیم دارای ۵ حوضچه است که حوضچه‌های یک و ۵ دارای ارتفاع هستند و در بهار نیز آبگیری این دو حوضچه به صورت کامل انجام نمی‌شود.

استاندار خوزستان: مردم  امسال شلتوک کاری نکنند

وی افزود: در بازدید هوایی که امروز از هورالعظیم انجام شد، وضعیت حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ خوب بود. حوضچه‌های شماره یک و ۵، حدود ۵۰ درصد و حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ بیش از ۸۰ درصد آبگیری شده بودند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وسعت این حوضچه‌ها متفاوت است. حوضچه شماره یک حدود ۸ هزار هکتار، حوضچه شماره ۵ حدود ۲۰ هزار هکتار و حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ جمعا حدود ۱۱۰ هزار هکتار مساحت دارند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به مشکلاتی که در حوضه آبریز کرخه در خصوص کمبود آب وجود دارد، گفت: قرار بود حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از بستر رودخانه تا پایان شهریورماه وارد هورالعظیم شود اما تاکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب وارد شده است و باید ۲۰۰ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد شود.

وی افزود: مشکل اساسی این است که به محض رهاسازی آب، در مسیر شلتوک‌کاری آغاز می‌شود و این مساله یک دردسر بزرگ شده است. شلتوک‌کاران اشتباه بزرگی می‌کنند زیرا اگر محیط زیست از بین برود، سلامت انسان‌ها نیز از بین می‌رود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. از مردم تقاضا دارم امسال از شلتوک‌کاری دست بکشند و اگر از این کار دست برندارند قطعا با توجه به شرایط آبی، به آن‌ها خسارت وارد می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج