adexo3
۱۱۴۱۷۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دعوت رسمی از روحانی برای سفر به کویت

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: شیخ صباح الاحمد امیرکویت از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کویت رسماً دعوت به عمل آورده است.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: شیخ صباح الاحمد امیرکویت از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کویت رسماً دعوت به عمل آورده است.

وی در این باره گفت: قرار است این سفر در زمانی که دو طرف مناسب ببینند انجام گیرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اعلام کرد: جایگاه شاهزاده شیخ صباح الاحمد امیر کویت به گونه ایست که وی را برای تقویت روحیه همبستگی و همیاری بین کشورهای منطقه مناسب ساخته است.

وی در این باره گفت: امیر کویت در نزد برادران ایرانی خود و نزد کشورهای عرب خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی هم جایگاه بسیار خوبی دارد.

عناینی در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه الرای افزود: سفر امیر کویت به تهران موفقیت آمیز بوده و در برابر دو طرف هنوز تلاش بسیاری جای دارد تا برای توسعه روابط در زمینه های همکاری تجاری و اقتصادی برداشته شود، و سفر اخیر امیر کویت رویهم رفته می تواند در روابط منطقه ای و تقویت روحیه برادری نزد کشورهای منطقه تاثیر بسیاری داشته باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگو به برجسته ترین نکات و دیدارها و گفت وگوهای صورت گرفته در سفیر امیر کویت به تهران اشاره کرد و دیدار وی با رهبر جمهوری اسلامی ایران را بسیار مهم دانست چرا که رهبری در این دیدار تاکید کردند که حجم روابط تجاری و اقتصادی هنوز به آن سطحی که در دیگر عرصه های روابط دو کشور رسیده نائل نیامده است.

همچنین البته بخش اعظم این دیدار به بحث و گفت وگو در باره اوضاع منطقه ای اختصاص یافت و رهبر انقلاب در این دیدار به خطر تندروی و تروریسم اشاره کردند و دو طرف به موضوع سوریه اشاره کردند و بر لزوم دوری از تروریسم و تندروی تاکید کرده و خواستار اعطای فرصت به روند امور مسالمت آمیز شدند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید کردند که تندروی بلایی است که امت اسلامی به آن دچار شده است و برای غلبه بر این مشکل باید به صورت پیوسته تلاش شود تا این فتنه نابود گردد.

سفیر ایران در کویت در ادامه گفت: در مذاکراتی که بین مقامات ایرانی و کویتی صورت گرفت دو طرف بر لزوم وحدت بین کشورهای منطقه به عنوان یک نیاز مبرم تاکید کردند و امیر کویت در خصوص این مساله به صورت فزاینده ای تاکید داشت.

عنایتی در بخش دیگری از این گفت وگو افزود: در منطقه نمی توان کشوری را نادیده گرفت یا فراموش کرد، چرا که همه با هم هستیم شورای همکاری با شش کشورش و ایران و عراق همگی کشورهایی هستند که هر آن چه در منطقه روی می دهد به آنها نیز مربوط می شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: آن چه بین ایران و عربستان است قطع روابط نیست بلکه روابط وجود دارد و امیدواریم این روابط بیش از گذشته گسترش و توسعه یابد.

سفیر ایران در کویت افزود: دستان ما هنوز به سمت برادرانمان در عربستان دراز است و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه قصد دارد به پادشاهی عربستان سعودی سفر کند.

عنایتی در خصوص ایران و کویت گفت: مسائل معلق مانده ای بین کویت و ایران وجود ندارد بجز یک مساله و آن موضوع فلات قاره است و این مساله نیز به گونه ای نیست که بخواهد در برابر توسعه روابط بین دو کشور به عنوان یک مانع تلقی شود.

وی در خصوص موضوع نیروگاه بوشهر هم گفت: هیچ شائبه ای در خصوص سلامت نیروگاه هسته ای بوشهر وجود ندارد و نیازی به سخن گفتن و تضمین دادن در خصوص سلامتی آن نیست چرا که سلامتی ایرانیان نیز در این باره ملاک است و مدنظر مسئولان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در زمان سفر امیر کویت به تهران مذاکراتی با وی درباره آسان تر شدن روند سفر ایرانیان علاقمند به عزیمت به کویت مطرح شد، می خواهیم ویزا راحت تر صادر شود چرا که نمی توان در خصوص کسترش همکاری تجاری بین دو کشور سخن گفت اما تجار و بازرگانان ایرانی برای سفر به کویت با مشکل ویزای ورود به کویت رو به رو باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • essi

      شوراي همكاري نه!شوراي همكاري خليج فارس.آقا وزير مثل اينكه تو كويت خيلي بهت خوش گذشته و خليج فارس يادت رفته!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج