جاباما
۱۱۴۹۵۳۹
۱ نظر
۵۰۶۸
۱ نظر
۵۰۶۸
پ

کنایه برادر آیت‌الله هاشمی به قالیباف و رئیسی؟

محمد هاشمی گفت: اگر رییس جمهور یا کسانی که به استانها سفر می‌کنند آگاهی و دانایی دارند باید سنجید که آیا این سفر، اقدامی بهینه است بدین گونه که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را دارد یا اینکه هزینه زیادی انجام می شود اما بازدهی ند

جماران: محمد هاشمی گفت: اگر رییس جمهور یا کسانی که به استانها سفر می‌کنند آگاهی و دانایی دارند باید سنجید که آیا این سفر، اقدامی بهینه است بدین گونه که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را دارد یا اینکه هزینه زیادی انجام می شود اما بازدهی ند

محمد هاشمی رفسنجانی، عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که برای موفقیت سفرهای ابراهیم رییسی چه پیشنهاداتی دارید؟ گفت: امروزه مدیریت یک علم است با دقت علوم ریاضی. در علم مدیریت، دو مسئله بسیار مهم است یکی بحث دانایی است و دیگری بحث توانایی است.

یعنی یک مدیر خوب در هر بنگاهی که هست از دو بال دانایی و توانایی استفاده می کند و در واقع با استفاده از این دو بال، عملکرد بنگاه را بهینه می کند. بهینه کردن به این معناست که از حداقل هزینه چه مالی و تدارکات، حداکثر بهره وری را داشته باشد. این چارچوب علمی مدیریت است.

امام به منطقه جنگی سفر نکردند اما بهترین تصمیمات را می‌گرفتند

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما در گذشته از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون، سفر استانی داشتیم نه اینکه نداشتیم ولی تعداد و کیفیتش متفاوت بود مثلا در زمان جنگ، امام فرمانده کل قوا بود اما یک بار هم به منطقه جنگی و جنگ زده سفر نکردند بهترین تصمیمات هم می گرفتند چون از همین دو بال دانایی و توانایی خودشان استفاده می کردند و بهترین تصمیمات را در زمان جنگ به اعتراف همه فرماندهانی که بودند می گرفتند و نتیجه جنگ هم به نفع ایران تمام شد.

هاشمی رفسنجانی اشاره کرد: در دولت های بعدی سفر استانی مرسوم بود اما در طول چهار سالی که یک نفر رییس جمهور بود یک بار به هر استان سفر می کرد اطلاعات کافی را در ارتباط با مسائل و مشکلات در تهران و مرکز داشتند و نیازی نبود که هزینه کنند و به میدان بروند و از مردم سوال کنند چه می خواهند و چه می گویند.

اطلاعات استان، اطلاعات نیازها، امکانات و برنامه ها مشخص بود وقتی به استان سفر می کردند دیدار مردمی بود که نوعی احترام به مردم بود. بعدها همین برنامه های استانی تشریح می شد که فلان پروژه ها انجام می شود. بخشی هم به خواسته های مردمی تعلق داشت که به بزرگی پروژه های بزرگ نبودند مثلا فرض کنید یک ورزشگاه، مدرسه و جاده می خواستند. بنابراین سفر هم موفق بود.

کنایه برادر آیت‌الله هاشمی به قالیباف و رئیسی؟

باید سنجید که آیا سفرهای استانی بهینه است یا خیر؟!

او با اشاره به سفر ابراهیم رییسی به خوزستان اظهار کرد: اگر رییس جمهور یا کسانی که به استانها سفر می‌کنند آگاهی و دانایی دارند باید سنجید که آیا این سفر، اقدامی بهینه است بدین گونه که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را دارد یا اینکه هزینه زیادی انجام می شود اما بازدهی ندارد.

البته سفرهای استانی مسئولان، به خاطر مسائل حفاظت و ایمنی و اشخاص همراه، هواپیما و ماشین و تعطیلی ادارات و مدارس و بسیج کردن مردم بسیار پرهزینه است اگر ما بحث بهینه را در نظر داریم اگر اطلاعات استان و خواسته های مردم و برنامه ها در اختیار رییس جمهور و وزیر و معاون و بنگاه ها قرار گیرد شاید بهترین شیوه بهینه کردن، پرهیز از سفر و هزینه های اضافی در سفر است و در نهایت همان مبلغ به پروژه های استانی تخصیص یابد.

هاشمی ادامه داد: به هر حال فردی که در قامت رییس جمهور انتخاب می شود قطعا باید هم دانا باشد و هم توانا. اگر دانا و توانا باشد ضرورتی به حضور پیاپی در استان نیست حال برای احترام به مردم یک بار حضور خوب است اما اینکه برای هر موضوعی به استانها سفر کنند به نظر من برخلاف آن علم مدیریت است.

مدیری که با حضور میدانی هزینه گزاف روی دست مردم بگذارد محبوب نیست

این چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: مدیری که اطلاع ندارد و می خواهد به صورت میدانی کسب اطلاع کند مدیر نیست اگر هم اطلاع دارد و می رود و هزینه گزاف روی دست مردم و بیت المال می گذارد در علم مدیریت، محبوبیتی ندارد من نمی توانم خیلی درباره اشخاصی که الان سفر می روند و میزان آگاهی، دانش، توانایی شان اظهارنظر کنم چون تجربه ای از آنها ندیدم.

هاشمی عنوان کرد: ما در دوره بعد از جنگ که به دوره سازندگی معروف شد در آن دوره، کاملا رعایت مسائل می شد رییس جمهور فردی دانا و توانا بود نوع وزرا و همکارانش، افراد دانا و توانایی بودند سفر استانی به این شکل ضرورت نداشت اما در دوره چهارساله یک بار سفر می کردند اما پروژه ها بسیار خوب در دست اجرا بود و دوران سازندگی یکی از پرافتخارترین دوران ایران نه تنها بعد از انقلاب، بلکه قبل از انقلاب هم بود.تورم بالا نرفته بود، ضریب اعتماد مردم بالا بود و سطح رفاهی مردم خوب بود مردم دولت را خدمتگزار و در خدمت خودشان می دانستند و به آن اعتماد داشتند، اشتغال هم وجود داشت و از هر خانواده ای یک نفر شاغل بود که بدون یارانه هزینه زندگی اش را تامین می کرد.

دوران سازندگی الگویی در جمهوری اسلامی است

او در پایان تصریح کرد: دوران سازندگی الگویی در جمهوری اسلامی است چون رییس دولت یا افرادی که با دولت کار می کردند انسان آگاه، دانا و خوش استعداد و خوش حافظه بود. بنابراین می تواند الگویی باشد مشروط بر اینکه افرادی که سکان دار هستند واجد شرایط رییس دولت سازندگی باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      روحانی سفر میدانی نکردچه خوب بود شما ناراحت باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج