adexo3
۱۱۴۹۶۱۳
۱۰۷ نظر
۵۰۱۲
۱۰۷ نظر
۵۰۱۲
پ

ریزش ناگهانی نرخ دلار؛ ارزپاشی یا مذاکره با آمریکا؟

گزارش روزنامه توسعه ایرانی از ریزش مشکوک قیمت دلار در بازار ارز را بخوانید.

گزارش روزنامه توسعه ایرانی از ریزش مشکوک قیمت دلار در بازار ارز را بخوانید.

ریزش ناگهانی نرخ دلار؛ ارزپاشی یا مذاکره با آمریکا؟

در این گزارش می‌خوانیم:

* دلار که روزهای گذشته حسابی خبرساز شده و به سرعت کانال‌های قیمت را پشت سر گذاشته و صعود می‌کرد دیروز ناگهان به کانال 26 هزار تومان عقب‌گرد کرد.

* این اتفاق در حالی رخ داد که با شروع به کار کابینه ابراهیم رییسی قیمت دلار صعودی شد و این ارز آمریکایی به سرعت کانال‌های قیمت 25 هزار، 26 و 27هزار تومان را پشت سر گذاشت و به کانال قیمت 28 هزار تومان رسید.

* قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات روز شنبه روی 28 هزار و 260 تومان قرار داشت. عصر روز گذشته اندازه حباب قیمت دلار با معیار درهم مثبت به دست می‌آمد و قیمت دلار نسبت به درهم در بازار داخل بالا بود. قیمت دلار در شروع معاملات قدری افت کرد و روی 28 هزار و 50 تومان قرار گرفت. این مساله موجب شد که برخی حتی رشد قیمت دلار تا کانال 30 هزار تومان را نیز گمانه زنی کنند اما پس از شروع به کار کابینه رییسی سیر کاهشی قیمت دلار ناگهان شروع شد تا جایی که دیروز بهای دلار ساعاتی به کانال 26هزار تومان نیز رسید اما در ساعات پایانی بازار دوباره به کانال 27هزار تومان صعود کرد.

* قیمت دلار درست در شرایطی ریزش کرد که چشم‌انداز مذاکرات برجامی تیره‌تر از همیشه به نظر می‌آید و فعلا مذاکرات متوقف شده است. از آن سمت تیم وزارت خارجه ابراهیم رییسی هم تمایل چندانی برای از سرگیری مذاکرات نشان نداده است یا در ظاهر فعلا چنین است. در عین حال امریکا تهدید کرده است در صورتی که ایران به شروط مذاکره مطابق نظر امریکا تن ندهد شرایط تحریم را برای ایران دشوارتر می‌کند و به بزرگترین مشتری نفت ایران در این روزهای تحریمی یعنی چین سخت‌گیری بیشتری می‌کند.

ریزش ناگهانی نرخ دلار؛ ارزپاشی یا مذاکره با آمریکا؟

* علاوه بر این با سقوط کابل ایران نگران یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی خود یعنی افغانستان است. بازاری که حدود ۳ میلیارد دلار مراوده مالی با ایران دارد وحالا با تسخیر این کشور به دست طالبان بلاتکلیف است. در این شرایط قیمت‌ دلار شروع به صعود کرد و به بالاترین نرخ خود در سال ۱۴۰۰ رسید. بهای ۲۸هزار تومانی دلار اما دوام چندانی نداشت و از شروع هفته جاری کاهش نرخ اتفاق افتاده است تا جایی که دلار به کانال ۲۶هزارتومان هم عقبگرد داشته است.

* فعالان بازار ارز می‌گویند که در روزهای اخیر تزریق ارز به بازار افزایش داشته و همین مساله عامل کاهش قیمت دلار بوده است. آنها همچنین می‌گویند که قیمت دلار تحت‌تاثیر شایعات مربوط به شروع دور جدید مذاکرات، گزینه‌های احتمالی ریاست جدید بانک مرکزی و مثبت شدن حباب قیمتی افت کرد و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت.

* در شبکه‌های اطلاع رسانی مربوط به مبادله دلار و درهم این خبر جلب توجه می‌کرد که دور جدید مذاکرت به زودی آغاز می‌شود و آمریکا شروط ابتدایی ایران برای بازگشت به مذاکرات را پذیرفته است. قیمت دلار تحت تاثیر این خبر افت کرد و به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۸۵۰ تومان قرار داشت. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نیز تا ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان عقب نشست.

* البته ممکن است خبر مربوط به گزینه احتمالی ریاست جدید بانک مرکزی نیز در افت قیمت دلار نقشی ایفا کرده باشد. به اعتقاد برخی تحلیل‌گران احتمال انتصاب صالح آبادی به ریاست بانک مرکزی قدری از التهاب بازار کاسته است.

* دلیل دیگر افت قیمت دلار می‌تواند مثبت شدن حباب قیمتی آن با مقیاس درهم باشد، روز گذشته قیمت دلار نسبت به درهم بالا بود، قاعدتا در چنین شرایطی آربیتراژ می‌تواند زمینه افت قیمت ارزی که بیش از حد قیمت‌گذاری شده است را فراهم آورد. قیمت سکه امامی روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان قرار داشت و در شرایطی که بازار جهانی طلا در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است، قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و قدری پایین آمد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود.

ریزش ناگهانی نرخ دلار؛ ارزپاشی یا مذاکره با آمریکا؟

* با احتساب قیمت 28 هزار و 50 تومان برای دلار و قیمت 1817 دلار برای طلا اندازه حباب سکه یک درصد به دست می‌آمد. این اندازه حباب برای سکه بسیار کوچک بود. برخی معتقدند با نزدیک شدن قیمت سکه به ارزش ذاتی تقاضای آن افزایش خواهد یافت و رشد قیمت را موجب خواهد شد، برخی نیز معتقدند کوچک شدن اندازه حباب نشانه فروکش کردن انتظارات افزایشی است و لزوما نمی‌توان انتظار رشد قیمت را داشت. به هر روی قیمت سکه در ادامه باز هم پایین آمد در آخرین ساعات معاملات روی 12 میلیون و 40هزار تومان قرار گرفت. در شبکه‌های اطلاع رسانی مربوط به مبادله دلار و درهم این خبر جلب توجه می‌کرد که دور جدید مذاکرت به زودی آغاز می‌شود و آمریکا شروط ابتدایی ایران برای بازگشت به مذاکرات را پذیرفته است و انها معتقدند قیمت دلار تحت‌تاثیر این خبر افت کرد و به کانال 27 هزار تومان در بازار آزاد بازگشت.

* البته برخی فعالان بازار هم معتقدند که دولت برای کاهش قیمت دلار، تزریق ارز به بازار را آغاز کرده و این مساله سبب کاهش قیمت دلار شده است. هرچند که به عقیده کارشناسان این اتفاق ارزپاشی به حساب می‌آید ودر شرایط کنونی درآمد ارزی کشور اتفاق خطرناکی است. اما قیمت دلار قبل از این دستور هم کاهشی شده بود. به همین دلیل برخی می‌‌گویند افت قیمت دلار دلیل خارجی دارد؛ اخبار مثبت از مذاکرات ایران و آمریکا.

* برخی معتقدند که نشست بغداد، بر بازار ارز ایران تاثیر گذاشته و سیگنال مثبتی به آن داده است. اگرچه سخنگوی وزارت امور خارجه گفته گفتگوی جدیدی درباره رابطه با عربستان انجام نشده است. از طرف دیگر اگرچه در چند هفته گذشته، ماجرای مذاکرات وین مسکوت بود اما به نظر می‌رسد برخی تحرکات آغاز شده است. خطیب‌زاده گفته است روزهای آینده برای برجام بسیار مهم است. هراقدامی که سازنده نباشد برای گفتگوها در وین مضر است.

البته سیگنالی که او از این مذاکرات فرستاده چندان مثبت نیست. چون او گفته سفر آقای عبداللهیان، وزیر جدید امور خارجه به عراق و سوریه پیام خاصی را به دنبال دارد. تغییر دولت در ایران به این معنا نیست که تصمیم حاکمیتی در ایران تغییر کرده است.

سرگیجه معنادار دلار در چهارراه‌ استانبول

روزنامه همدلی هم در گزارشی در این خصوص نوشت:

* روند نزولی در این بازار شدت گرفته است. بر اساس گزارش‌ها، در نتیجه این تغییر رفتار بازار، ترس به جان معامله‌گران افتاد و خریداران عقب‌نشینی کردند و حالا خبر‌ها حاکی از افزایش تعداد فروشندگان در بازار است. برخی از گزارش‌ها نیز یکی از دلایل اصلی افت دلار را پالس مثبت رییسی به بازار ارز عنوان می‌کنند. برخی می‌گویند ممکن است دولت رئیسی قول آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران را گرفته باشد؛ مثلا برخی بر این باور هستند که ممکن است در جریان سفر اخیر وزیر خارجه ژاپن و دیدار او با مقام‌های ایرانی، قول و قرارهایی گذاشته شده باشد. گفته می‌شود ایران چیزی حدود سه میلیارد دلار پول بلوکه شده در ژاپن و حدود هفت میلیارد دلار نیز در کره جنوبی دارد.

* اما آیا ممکن است این اتفاق امروز و فردا بیفتد؟ اگر این‌طور شود، چه‌قدر از این پول آزاد می‌شود؟ حتی اگر همه آن آزاد شود، چه اتفاقی در بازار ارز رخ خواهد داد؟. هر چند همه چیز فعلا در حد حرف است. برخی هم می‌گویند حتی اگر وزیر خارجه ژاپن هم قول و قرارهایی گذاشته باشد،‌ نباید روی آزاد شدن همه پول‌های بلوکه شده یا بخش بزرگی از آن حساب ویژه باز کرد.

* برخی گمان می‌کنند ممکن است ژاپن هماهنگی‌هایی با امریکا کرده باشد و برای حسن نیت و آغاز دوباره مذاکرات، چند میلیون دلار از دلارهای بلوکه شده ایران را آزاد کند. در این صورت، شاید بازار واکنش مقطعی نشان دهد اما قطعا این واکنش در حدی نخواهد بود که بتوان آن را گشایش ارزی توصیف کرد. این در حالی است که از یک‌سو عمق بحران و تراز منفی ارزی ایران آن‌ قدر زیاد است که قطعا تزریق و آزادسازی چند میلیون دلار، بازار را آرام نخواهد کرد.

* از سوی دیگر، چشم‌انداز بی‌ثباتی اقتصادی سیاسی ایران در دوران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی چنان ناواضح است که تزریق دلار بیش از آرام کردن باعث تحریک تقاضا می‌شود. هر چه که هست، برخی هم می‌گویند بازار ارز از تیم اقتصادی دولت جدید ترسیده و بدون دلیل به عقب رفته است. در لابه‌لای این اخبار هم طی دو روز گذشته خبر‌هایی مبنی بر شروع دور جدید مذاکرت در آینده نزدیک و پذیرش شروط ابتدایی ایران برای بازگشت به مذاکرات از سوی آمریکا در کانال‌های تلگرامی در حال انتشار است که این موضوع هم در ایجاد جو نزولی در بازار ارز نقش قابل توجهی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت بکشید دست خودتان است

      پاسخ ها

      • علی

        همچی میگه سقوط فکرکنی شده ۱۰هزارتومن.؟ کدوم ارزونی داریخواب میبینی!

      • @

        زنجیره دلار رو باید کلا از اقتصاد ایران قطع کنن

      • بدون نام

        عوام فریبی، بی‌تدبیری،

      • ارش کمانگیر

        دلار تا نشه هزار تومن دولت روحانی رییسی هیچ کاری نکردن

      • بدون نام

        فقط تمام انرژی تون رو خواهشا بذارید رو حذف دلال ها
        به خدا دلار می کشه پایین

    • naser

      دلاروبیخیال ،برای خوردوخوراک مردم واجاره خونه ها یه فکری کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خورد و خوراک و اجاره خانه ها همه به دلار وابسته است

    • بدون نام

      دارید میسوزین که قیمتهارو دارن کنترول میکنن

      پاسخ ها

      • قو

        خخخخخخخ
        کنترل قیمتها !!!!!!!
        از کجا آوردی این حرفو ؟؟؟؟؟

      • میر

        دلار که میره بالا همه چی هم گرون میشه و خیلی مغازه دازها از فروش جنس خودداری میکنند میاد پایین فقط دلار هست که اومد پایین اجناس همون بالا هستند دوست عزیز مردم از خداشونه ثبات باشه اینو بفهم

      • بدون نام

        فعلا که از قبل بیشتر شده.

      • بدون نام

        حتما تو محله ، یا فروشگاه اداره شما کنترل شده ، طرف ما که قیمت ها لجام گسیخته است درحالا جفتک پرونی

      • بدون نام

        وای من که آتیش گرفتم
        ااولا که همچی گرون شده
        دوما نیست ما تو این مملکت زندگی نمیکنیم که از کتتتتتتترل قیمتها بسوزیم

      • بدون نام

        کاربر ۷:۵۱
        انگار توی این مملکت زندگی نمیکنی !! کدوم کنترل قیمت ! لبنیات ، گوشت ، مرغ و تخم مرغ و میوه و ملک و اجاره بها و همه چی توی یکی دو هفته دوباره گرون شده ... صبح بخیر پاشو ، البته شایدم تو جیبت ا جایی پر میشه و گرونی رو احساس نمیکنی !؟

      • علی

        در این یک هفته پنیر شهری از 11 تومان شده 22 هزار تومان کجا را کنترل کردند تمام اجناس لبنیات دو برابر شده بله مردم از بیچارگی دارند میسوزند نه اونی تو نظر شماست

      • ناشناس

        دلم برای شما میسوزه که این قدر زود باور می کنید و فکر می کنید در سیاست برای مردم تره خرد می کنند

      • علی

        همش پونصدتا تک تومنی اومده پایین...

      • بدون نام

        کاربر ۷:۵۱ زر نزن کجا قیمتا کنتروووول شده بگو آدرسو تا ما هم بریم از همون جایی ک کنتروول شده بگیریم

      • بدون نام

        کدام کنترل خواب دیدی خیر باش تو پنج دقیقه عقب هستی اگر کسی که از کنترل قیمت ناراحت باشد واقعا شرف ندارد

      • بدون نام

        کنترل قیمت‌ها

      • بدون نام

        ساقی هستم نمونه کارمه

      • بدون نام

        بیاد پایین که همه خوشحال میشن پروفسور
        دیگه چرا بسوزن
        خخخخ
        واقعا عقل کل هستید

      • بدون نام

        تو یک هفته بی دولتی ۳۵۰۰ بردن بالا حالا ۱۰۰۰تومن کم کردن

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

      • بدون نام

        مراجعه به روانپزشک توصیه میشه

    • بدون نام

      لعنت ب این نابسامانی واین بازار هرج ومرج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیش باد:

      • بدون نام

        قیمت ارز بیاد پایین بده؟

      • بدون نام

        الهی آمین

    • بدون نام

      بالا رفتن دلار دلیل خاصی داشت که پایین اومدنش داشته باشه،، نویسنده حتما سود بیشتری از بالا رفتن داشته،
      مردم هم که هیچ

    • بدون نام

      اگر زیر ۲۵ تومن شد ریزشه
      فعلا که هزار تومنی گرون تره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارزش دلار نهایت باید۷۰۰۰تومان باشه ,بقییه توجیب دلالان وصرافان بانک مرکزی میره.

    • بدون نام

      این که همش شد.بعضی میگویند!!!!

    • بدون نام

      هر زمان قیمت دلار زیر هزارتومان شد ان موقع فروپاشی دلاره

    • بدون نام

      خخخخ خیلی سقوط کرده دلا سه تومنی شده ۲۶ تومان خجالت بکشید

    • ناشناس

      خخخ ، دولت سوخته و ناقصی که روحانی تحویل رئیسی داد خیلی مشکل هست که جمع بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • یی سو

        چشماتو بازکن ممودو لعنت به همشون ازاول تاحالا کدام دولت آمده که دولت قبلی بهتر بوده باشد شب دازه قلندر در به درهمه سرکاری این دولت که ازاولش هم آب پاکی ریخت که منتظره ارزونی نباشید (حکومت جون کند که دلار رابکند 30 هزار مطمئن باشید نخواهد گذاشت دلار پایین بیاید چون درآمدش 30برابرشده وحقوق ها ریالی شده که بتواند خرج لبنان وغیره رابدهد یک وقط مردمشان ازخوش گذرانی کنارد ریا جانمانند

      • بدون نام

        امروز من خریدم ۲۷ تومان ودوست کجایش اومده پایین دلشون خوشه که ۱۰۰۰ تومان افت کرده اگه بشه ۷ تا۸ هزار اونوقت خوب میشه

      • بدون نام

        مگر در این کشور روحانی اختیار دار بود :؟

      • بدون نام

        جوجه را اخر پاییز میشمرن

    • محسن نوروزی

      محتکران ودلالان... بدنبال سود بیشتر خود هستن...باید مدیران یک صدا باشند تا دست انها بسته شود...به امید انروز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اصلی همون مدیران هستند کجای کاری !!؟

    • بدون نام

      یه جور نوشتی ناگهانی آدم فکر میکنه دلار شده پنج تومن.ریزش

    • بدون نام

      ۴هزار تومان رفته بالا یک توان امده پایین چقدر شلوغش کردی سر کیو گول می زنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقآ با٢یا٣تومن بالاپایین مشکلات مسکن وگرانیها واجاره ها حل نخواهدشد امیدوارم با آمدن آقای رئیسی روند نزولی دلارادامه داشته باشد وب مرز٧تا٨تومن برسد انشاالله

    • بدون نام

      بیاد پایین دوباره هم بالا نره دیگه هر جوری میخواد باشه.
      ملت داذن سرویس میشن
      هر کسی برای رفاه مردم کاری میکنه خدا کمکش کنه

    • علی

      از 25 بردنش 28 حالا شده 27در عرض یک هفته حالا شده فروپاشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخایی شمابروسکاندارشو

    • بدون نام

      اره پايين اومده مياد ميخواد بياد
      دلار ٣٢ هزارتومنه الان و ميره بالاتر
      نرخ بازار رو نميگم اجناس با دلار ٥٠ بفروش ميرسه
      از مرغ و لبنيات و حبوبات بگير برو بالا
      ملت هم گوش مخملي

    • حمید

      دلار را مصنوعی وبا قسط وغرض میبرن بالا و سریع قیمتها را با آن تطبیق میکنن در واقع دلار ۱۰۰۰ تومان هم نیست این خیانت نیست پس چیه

    • بدون نام

      خخخخ دههاملیون افغانی بفرستین کشورشون ارزش دلارمیش زیر۱۰تومان امریکاانگلیسی ها نمیزارن افعانیابرگردن چون کسری بودجه صدهومیلیاردلاری به جزملیونهاشعل درست میش

    • بدون نام

      دلار رو بی خیال
      فکر معیشت مردم باشین
      در حال سقوط هستیم ما

    • بدون نام

      مردم ایران لیاقتشون همینه خودشون خواستن

      پاسخ ها

      • مهاجر

        باباخیلی شلوغش کردین این همه دادوبیدادنمیخوادنرخ واقعی دلار۷ تومان یعنی ۷۰ریاله والسلام

    • بدون نام

      دلارپایین بیاوریدودست دلال هاراخالی ومتضررکنید

    • صالح

      چطورمیشه دلاربالامیره جنس هم بالامیره. دلارپائین میاد جنس پائین نماید. اینهامردم راالات دست خودقراردادند
      مسخره ها

    • بدون نام

      آمریکا هیچ شروطی برای مذاکره با ایران نپذیرفته. اگه طبق معمول بازار به چنین اخباری واکنش نشون داده منتظر افزایش قیمت در آینده نزدیک باشید

    • بدون نام

      اینا همش حرف مفته . بالا و پایین شدن ارز دست خودشونه

    • بدون نام

      فقط بازی باجیب مردم، ..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه جور مسلمانی هستن که دلتون راضی میشه مردم اینقدر تو شرایط بد اقتصادی وبیماری دست وپا بزنن .به خدا کافرها از ما مسلمانها دل رحم ترن یک ذره به خودتون بیاین

    • بدون نام

      بالا می ره غرمیزنید پایین می آید غرمیزنید...... چکار کنند برای شما؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که دلار چاپ میکنند و وارد بازار میکنند تا قیمت پایین بیاد. فایده ندارد. این کارها. مرحم. موقتی. هست. این دوای مشکل کشور نیست. میان قیمت ماشین رو بالا میبرند. این کارها. یعنی این دولت هم نمیتونه از پس این مشکلات. بر. بیاد بهتره از خر. شیطان پایین بیایید. با آمریکا مذاکره کنید. تحریمها رو بردارید. آنقدر به مردم فشار نیارید

      • بدون نام

        کی از پایین اومدن دلار غر زده ؟؟؟مگر دلالا و محتکران

      • بدون نام

        دلار باید بشه پنج شش تومن شاید مردم راضی بشن

    • مردک

      کاری به جز زجر دادن ما ندارن
      مارو بکشید راحت شیم

    • بدون نام

      همه چیز گران می شود ازاین کابینه بیسواد چیزی درنمیاد

    • بدون نام

      یحور جو میدن ریزش ناگهااااااانی، انگار شده 3 هزار تومن

    • بدون نام

      آقائی که داری میگی بسوزید وبی تربیتی وبی ادلی خودتو نشان میدی چه چیزی پائین آمده کره ماست شیر حبوبات برنج که کیلوئی چهل هفت هزار تومان شده ویا برنج خارجی که ببست وهشت هزار تومان میباشد وووووووووو بنشین سرجات ادب داشته باش

    • بدون نام

      اوایل سال هفتاد برادرم داشت از ایران میرفت کل سرمایشو تبدیل به دلار کرد وایران گذاشت و رفت حالا که اومده شده یکی از افراد غار اصحاب کهف

    • بلی

      دلار هزار تومان هم بشه . وقتی مواد غذایی همون قیمت بالاست. هیچ فایده ای نداره

    • بدون نام

      رفت بالا اومد پایین بالا پایین ولمون کنید روانیمون کردید با این کشورداریتون

    • پرسپولیس

      تأثیر گاندو بود

    • من و تو ما

      احسنت

    • بدون نام

      عمر دلال و سرمایه دار وانایی که بگیر ببنند داشتن دیگه تمومه

    • دروغگوی بزرگ.

      خجالت از اینها خجالت میکشد.ریزش دلار..فکر کردیم دلار وریال برابر شده نگو هنوز با پول افغانی طالبان هم برابر نشده (ریال)

    • بدون نام

      رفت بالا دلار. دو روز صبر کنید

    • علی

      اووو همش 500 پایین اومده ببین چه خرافاتی چیکار میکنن ....انگار دلار 3 هزار تومنی برگشته

    • بدون نام

      ریزش قیمت دلار عالیه

      فقط دلالها ناراحتند، برای همه قشرها خوبه
      آقای رئیسی انشاءالله در همه اهدافشان موفق میشوند

    • ناشناس

      برو بابا ریزش? ?کدوم ریزش! !!

    • بدون نام

      مشگلات 90درصد داخلی هست همت میخواد که مشگلات حل کنند و بهانه تحریم را مطرح نکنند نوبت تحقق وعدهای دولت جهادی رسیده منتظریم

    • خوزستان

      کاری که روحانی کرده به این راحتی دلار پایین نمیاد. یه موقع روحانی گفت چند روزه اینده دلار به ۱۵تومان میرسه ایا شد. ریسی که هنوز ریس بانک مرکزی عوض نکرد. کارخاصی انجام نشد هنوز همهچیز دست سفته بازهاست اگر طلب دلاری ایران از خارجیها ازاد شد. شاید

    • پرس

      خفه شید کدوم ریزش . ی جوری میگید ریزش انگار از ۳۰ اومده ۴ تومن هزار تومان اونم تو صرافی ها...خدا خون همین کشته های کرونا و گرسنگان رو از حلقوم همه بانیان این فلاکت و بدبختی بکشه بیرون

    • بدون نام

      بازی باروح وروان ملت

    • بدون نام

      والله ما که احساس میکنیم اصحاب کهف هستیم
      .....

    • نادر کاظمی

      دولتمردان خودشان دوست دارند دلار رو قیمت بالا بفروشند هم کمبود بودجه رو جبران میکنند هم طلا بالا میماند سکه رو بانک مرکزی در حراج ها بالا می فروشد

    • تاري

      اگر بخواهیم جلوی رانت و فساد گرفته شودوامور اقتصادی سامان یابد
      باید صادرات واردات وقیمت ها آزاد شود
      قیمت ارزها سیال وشناور باشد

    • بدون نام

      شرمتان باد

    • بدون نام

      ارزش دلار در واقع یازده هزار ریال است.

    • بدون نام

      حالا که دستگاه قضا همسو با رییس دولت است جا دارد دلالان بصورت نرم متضرر ضررهای هنگفتی شوند با دستکاری و بازی کردن با قیمت این بازار را برای دلالان پرریسک کنید و اصلا میتوان بخش بزرگی از کسر بودجه را از دلالان گرفت

    • بدون نام

      سلام نخود لوبیا اون هفته خریدم ۳۸تومان امروز شده ۵۰تومان به این میگن کنترل قیمتها

    • بدون نام

      من پنج تومان حقوق میگیرم چهار پنصدش میره بدهی هام با پونصد تومانش هم میوه مایحتاج خونه و مسافرتهای مفصل از بس همه چیز ارزونه ادم مونده کی بخره

    • بدون نام

      مردم داشتن به بورس اعتماد میکردن خودشون دوباره اعتماد را از بین بردن

    • بدون نام

      شک نکنید دلار میاد زیر 10000 تومان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه عزيزم بهتره بگي شك نكنيد دلار مياد زير 70 ريال.
        جالبه چند ساله دارين همين حرفو ميزنين و هنوز اميدوارين خوش به حالتون !

    • بدون نام

      دولتی که به دست ریسی رسید هیچی جایه خودش نیست واقعا به ریسی باید حق بدین کشور داغونه زمان می بره ولی اقای ریسی دوست داره کار کنه زحمتم میکشه انشالله موفق باشه ولی کشور خیلی وضعش خرابه

    • بدون نام

      مهم کنسرت و آزادی پوشش بقیه چیزا مهم نیست 16 سال به بخاطر اینا رای دادید حالا یاد ارزانی افتادید؟؟؟

    • بدون نام

      این بهونه دلار از این بساط جمع کنید ۸۰ درصد مشکلات حل میشه

    • بدون نام

      یک روزه دلار دو هزار تومان گران میشود !؟ فرداش کل اجناس بیست در صد دوباره گران میشود ودیگه پایین نمیاد!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلس اجازه نمیده دلار بیاد پایین
        چون در این صورت یخچال خارجی میشه
        ۱۰ میلیون یخچال ایرانی میشه ۳۰ میلیون
        پس چیزی به اسم پایین آمدن دلار نداریم

    • بدون نام

      میشه همه چیز آروم تورم ازبین بره همانهای که از جان این مردم سود کردن سکته کنند تقاص پس بدن

    • بدون نام

      وقتی اداره کشور با داشتن ملتی ضعیف ومفلوک راحت تراست .مجبورند برای خودشون مشگل درست کنند.

    • بدون نام

      همچی تیتر کرده ؛ انگاری دلار شده ؛ سه هزار تومن ؟!

    • ایرانی

      برادران تا تحریم برداشته نشه ارزونی وجود نداره خیلی خیلی هنر کنن چند روزی کوتاه مدت نگذارن بالاتر بده شما عاقل هستید اقای ریسی از کجا بیاره الان تازه یه درآمد جزئی هم از افقانستان داشتیم که اون هم فعلا طالبان خراب کرده یک روز هم بی درآمدی یک روز است

    • میثم

      جالبـــــه

      این ملت وتحلیلگراش هنوز نفهمیدن که نرخ دلار ربطی به مذاکره نداره


      ملت بی سواد

    • بدون نام

      دلار و خورو و ارز و هر گوته دلال بازی حذف.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج