۱۱۵۲۸۲۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

از عفو طالبان خبری نیست

گروه طالبان کسانی که با آمریکا همکاری کرده اند را تهدید کرده است.

جماران: گروه طالبان کسانی که با آمریکا همکاری کرده اند را تهدید کرده است.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی اطلاع داد نیروهای ویژه افغان که توسط سازمان سیا آموزش دیده و به آمریکایی ها در تخلیه از کابل کمک کرده اند تهدیدهایی را از طرف طالبان دریافت کرده اند.

از عفو طالبان خبری نیست

یک مقام ارشد به این روزنامه گفت که افغان های آموزش دیده توسط سیا به تخلیه حدود 2000 آمریکایی و همچنین 5500 پرسنل سفارت ، اتباع کشورهای ثالث و افغان هایی که احتمالاً با انتقام طالبان مواجه می شدند ، کمک کردند. به گفته این منبع ، طالبان برخی از این افغان ها را شناسایی کرده و شروع به ارسال پیام هایی کرده اند که در آنها این افراد به همراه خانواده هایشان تهدید می شوند.

وی همچنین به واشنگتن پست گفت که در جریان پیشروی طالبان ، اکثر این نیروها در جنوب افغانستان مستقر بودند اما برای کمک به تخلیه مردم به کابل عزیمت کردند. این مقام گفت: برخی مجبور شدند خود را با زحمات زیادی به پایتخت برسانند.

چندین مقام به نشریه گفتند که بدون کمک چنین جنگجویان آموزش دیده ، تخلیه ایالات متحده از افغانستان بازهم دشوارتر می شد. روزنامه مشخص نمی کند که چه تعداد از این افغان ها می توانند در این کشور بمانند ، اما اشاره می کند که روند انتقال آنها به ایالات متحده با کندی جریان داشته و با مشکلات بوروکراتیک همراه است.

در اوایل ماه اوت طالبان در شرایط خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان حملات شدیدتر خود را آغاز کرده، تمام شهرهای بزرگ را تصرف و پس از ورود به کابل پایتخت در 15 اوت پایان جنگ بیست ساله در این کشور را اعلام کردند. به دنبال آن هزاران نفر از ساکنان افغانستان با کمک نیروهای آمریکایی و از طریق فرودگاه کابل این کشور را ترک کردند. 31 اوت آخرین سربازان امریکایی از افغانستان خارج شدند.

گروه طالبان پیش از این عفو عمومی اعلام کرده بود و حتی از کسانی که با آمریکا همکاری کرده اند نیز خواست از کشور خارج نشوند اما به نظر می رسد که عفوی در کار نیست زیرا تا کنون بسیاری از کسانی که با طالبان مخالف هستند بدون هیچ گونه محاکمه یا دادگاهی اعدام شده یا به قتل رسیده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shanjani

      ..طالبان آدم شدنی نیستند..!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج