۱۱۶۸۱۲۱
۵۳۴۳
۵۳۴۳
پ

انواع پروتز سینه را بشناسید

انواع پروتز سینه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کسانی باشد که به هر دلیلی از فرم و اندازه سینه‌های خود راضی نیستند. پیش از اقدام برای عمل قرار دادن پروتز بهتر است نکات مهمی در رابطه با آن را بدانید.

برترین‌ها: پروتز سینه یکی از روش‌های زیبایی به شمار می‌آید، به کمک این عمل که جراحی تهاجمی‌ای محسوب می‌شود، سینه‌ها فرم گرفته و حالت حجیم تری پیدا می‌کنند. یکی از مواردی که باید در نظر گرفته شود این است در حین جراحی پروتز سینه، بهداشت باید به طور کامل رعایت شود، زیرا نتیجه‌ی جراحی زمانی موفقیت آمیز تلقی می‌شود که بیمار علاوه بر کسب زیبایی ظاهری، در سلامتی کامل نیز به سر ببرد. در نظر داشته باشید در جراحی پروتز سینه علاوه بر مهارت پزشک، مراقبت و اطلاعات بیمار نیز بسیار موثر می‌باشد، بنابراین اگر قصد دارید پروتز سینه را انجام دهید باید با انواع پروتز سینه و آشنا شده و در مورد آن اطلاعات کافی را به دست بیاورید.

انواع پروتز سینه را بشناسید

در این مقاله اطلاعات کاملی از انواع پروتز سینه را در اختیار شما قرار می‌دهیم پس با ما همراه باشید. پروتز یا ایمپلنت سینه، عمل ترمیم سینه محسوب می‌شود که در حین آن سینه حجیم شده و افزایش سایز پیدا می‌کند. این جراحی امروزه توجهات زیادی را با خود جلب کرده است، زیرا بعضی از افراد توسط دلایل گوناگونی به کاهش حجم سینه دچار شده یا در اثر سرطان یک یا هر دو سینه‌ی خود را از دست می‌دهند.

جراحی پروتز سینه

این عمل جراحی بسیار ایمن و مناسبی می‌باشد، به طوری که کمترین ریسک را شامل می‌شود. روند جراحی معمولا بین یک الی دو ساعت به طول می‌انجامد و پزشک بیهوشی کامل را برای بیمار در نظر می‌گیرد. پزشک متخصص برای کاهش استرس بیمار و آگاهی او از روند جراحی، یک جلسه مشاوره در نظر میگیرد تا عمل جراحی موفق‌تر انجام شود.

پزشک متخصص با بررسی شرایط مختلف همانند پهنای سینه و بافت آن، پروتز را انتخاب می‌کند سپس برش‌های لازم را انجام می‌دهد تا پروتز‌های مورد نظر طی سه مرحله در سینه قرار بگیرند. توجه داشته باشید که پزشک متخصص پس از ایجاد برش ها، پروتز را از قسمت بالایی یا پایینی عضله‌ی سینه، به بدن بیمار وارد می‌کند. بدن بیمار پروتز را تثبیت کرده و از جابه جایی آن جلوگیری می‌کند.

انواع پروتز سینه را بشناسید

قبل از انجام پروتز سینه مطلب زیر را بخوانید:

مسایلی که پیش از پروتز سینه باید بدانید

انواع پروتز سینه

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، آشنایی با انواع پروتز سینه می‌تواند به شما در انتخاب پروتز مناسب کمک کند. پروتز سینه از چندین لحاظ به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

انواع پروتز سینه از نظر برجستگی

  • پروتز طوری است که برجستگی کمی نمایان می‌شود. (Low Profile)
  • پروتز از برجستگی متوسطی برخوردار می‌شود. (Moderat)
  • برجستگی پروتز زیاد می‌باشد. (High Profile)
  • این پروتز از سایر موارد برجسته‌تر بوده و از برجستگی بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. (Extra High Profile)

انواع پروتز سینه از لحاظ شکل ظاهری

پروتزهای سینه به لحاظ شکل ظاهری نیز می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. اصلی‌ترین انواع پروتز سینه برحسب شکل ظاهری به شرح زیر هستند:

  • پروتز سینه گرد

این نوع پروتز معمولا به افرادی توصیه می‌شود که مایل هستند سینه‌های برجسته‌ای داشته باشند، کسانی که تمایل دارند بافت سینه‌ی خوش فرمی داشته باشند باید این پروتز را انتخاب کنند. در نظر داشته باشید در پروتز سینه‌ی گرد امکان اصلاح و چرخش تکرار شونده وجود دارد.

  • پروتز سینه اشکی

سینه اشکی یکی دیگر از انواع پروتز سینه به شمار می‌آید، این روش برای افرادی مناسب است که تمایل دارند سینه‌ی طبیعی تری را داشته باشند. به طور کلی این روش به افرادی توصیه می‌شود که بافت سینه‌ی آن‌ها بسیار کم حجم بوده یا شکل و فرم خاصی نداشته باشد.

انواع پروتز سینه را بشناسید

مطلب پیشنهادی: بهترین سن برای پروتز سینه کدام است؟

انواع پروتز سینه از لحاظ جنس و ماده تشکیل شونده

به طور کلی بر اساس جنس و ماده‌ی تشکیل دهنده، سه جنس مختلف برای پروتز سینه در نظر گرفته می‌شود، به عبارت دیگر پروتز سینه‌ی آب نمکی، سیلیکونی و ثابت از انواع پروتز سینه محسوب می‌شوند.

پروتز سینه آب نمکی

این پروتز همانطور که از اسمش پیداست از آب نمک سالین یا استریل تشکیل شده است، این نوع پروتز از جداره‌ی سیلیکونی برخوردار است و قابل نفوذ نمی‌باشد. در نظر داشته باشید پروتز آب نمکی در مقایسه با پروتز سیلیکونی سفت‌تر می‌باش، همچنین اگر در بدن پاره شود خطرناک نبوده و مشکل خاصی را به وجود نمی‌آورد.

حالت این پروتز به گونه‌ای است که به صورت تخت و صاف در بدن قرار می‌گیرد و مایع داخل آن به آسانی توسط بدن جذب می‌شود، زیرا همین مایع خود به خود و به طور طبیعی در بدن انسان به وجود می‌آید.

از جمله فواید پروتز سینه آب نمکی این می‌باشد که هزینه‌ی کمتری را شامل می‌شود، زیرا به معاینه‌ی حساس و دقیق کمتری احتیاج دارد، همچنین این روش به برش‌های کمتری نیازمند می‌باشد.

معایب این روش عبارتند از:

  • پیچ خوردگی بیشتر
  • خالی شدن پروتز به هر دلیل
  • به این نکته دقت کنید که این نوع پروتز نباید برای افراد زیر سن ۱۸ سال مورد استفاده قرار بگیرد.

پروتز سینه سیلیکونی

چسبندگی ژل مانند از نشانه‌های این نوع پروتز محسوب می‌شود. خانم‌ها در بیشتر مواقع پروتز سینه سیلیکونی را برای جراحی انتخاب می‌کنند، زیرا این روش از امنیت بالاتری برخوردار بوده و با بافت سینه‌ی بانوان مشابه می‌باشد؛ همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی، آسیبی برای شخص ایجاد نمی‌کند.

استفاده از این نوع پروتز برای افراد ۲۲ سال به بالا در نظر گرفته می‌شود و پس از جراحی باید به طور مکرر توسط پزشک متخصص معاینه شوند.

مزایای این روش عبارتند از:

  • چین خوردگی کمتر می‌شود.
  • احتمال خالی شدن ناگهانی کاهش می‌یابد.
  • ظاهر سینه طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

معایب پروتز سینه سیلیکونی به شرح زیر می‌باشد:

  • هزینه بیشتر می‌شود.
  • جراح برش‌های بیشتری را بر روی پوست ایجاد می‌کند.
  • به معاینه‌های بیشتری نیازمند می‌باشد.

انواع پروتز سینه را بشناسید

پروتز سینه ثابت چیست؟

پروتز ثابت یا Gummy Bear به گونه‌ای است که اگر پاره شود، شکل ظاهری را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، به همین دلیل است این نوع پروتز به این نام شناخته می‌شود.

شکل ظاهری این نوع پروتز به گونه‌ای است که قسمت پایینی آن برجسته‌تر می‌باشد، همچنین حالت سفت تری داشته و کمتر مورد آسیب قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید یکی از مشکل‌های بزرگ این روش، نحوه قرار گیری و جای گرفتن پروتز می‌باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج