۱۱۶۹۸۳۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سینما‌ها ۱۰۰درصد ظرفیتشان بلیت می‌فروشند

سینما‌ها به‌زودی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیتشان بلیت می‌فروشند.

روزنامه همشهری: با اینکه مدتی است اغلب دورکاری‌ها به پایان رسیده و حتی برخی دانش‌آموزان نیز به‌صورت پاره‌وقت به مدارس بازگشته‌اند و دانشگاه‌ها نیز از چندی دیگر پذیرای دانشجویان خواهند بود، اما هنوز وقتی برای خرید بلیت فیلمی به سامانه‌های آنلاین بلیت‌فروشی مراجعه می‌کنید، می‌بینید که بلیت صندلی‌ها به‌صورت یک در میان به فروش می‌رسند و در واقع هر سالن سینما می‌تواند تنها ۵۰درصد ظرفیتش بلیت بفروشد.

سینما‌ها ۱۰۰درصد ظرفیتشان بلیت می‌فروشند

درحالی‌که این روزها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به قوت ماه‌های گذشته نیست و متأسفانه بی‌احتیاطی‌ها در برخورد با کرونا افزایش داشته، خوشبختانه سینماها از معدود اماکنی هستند که محدودیت‌های سینمایی با قدرت تمام در موردشان اعمال می‌شود. اما طبیعی است وقتی بسیاری از مشاغل الزامی به رعایت محدودیت‌ها ندارند و کرونا را به فراموشی سپرده‌اند، سینماداران هم حق خود می‌دانند که بتوانند برای ظرفیت کامل سالن بلیت بفروشند و جبران مافات روزهای گذشته را کنند. برای اطلاع از نظرات سینماداران، سراغ مدیران 2 پردیس سینمایی بزرگ پایتخت و دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران رفتیم تا ببینیم در روزهایی که استقبال از سینماها افزایش یافته، چه نظری درباره محدودیت فروش 50درصد ظرفیت سالن دارند.

حل مشکل بلیت‌فروشی

محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران، در گفت‌وگو با ما با تأیید دغدغه مدیران سینماها درباره بلیت‌فروشی نصف ظرفیت سالن گفت: «ما هم به این موضوع انتقاد داریم و می‌‎خواهیم که این مسئله حل شود. خوشبختانه نامه‌نگاری‌ها در این‌باره انجام شده و ظرف یکی، دو روز آینده این مشکل حل خواهد شد. من با آقای حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، صحبت کرده‌ام. ایشان هم گفت که یکی از مهم‌ترین کارهایش این است که این مسئله را حل کند. امیدواریم در روزهای آینده با اکران «گشت ارشاد 3» سینماها با 80تا 100درصد ظرفیتشان بتوانند بلیت‌فروشی کنند.» با اینکه این خبر برای سینماداران خوشحال‌کننده است، نباید فراموش کرد که سلامت مردم بر هر چیزی ارحج است و سلامتی مردم نباید تحت هیچ شرایطی قربانی شود.

چرا سینماها باید نصف ظرفیتشان بلیت بفروشند؟

علی سرتیپی - مدیر پردیس سینما کورش:استقبال مردم از سینما خیلی خوب است و مجموعه تماشاگری که دارد به دیدن فیلم‌ها می‌آید، فارغ از اینکه می‌خواهد چه فیلمی ببیند، خیلی خوب است. در واقع مردم استقبال از سینما را شروع کرده‌اند. سینما تفریح ارزانی است و مردم هم از این وضعیت خسته شده‌اند و اصلا فکر می‌کنم دلیل اصلی استقبال مردم از سینما همین باشد که مردم می‌خواهند از خانه بیرون بیایند و حالا اینکه بروند فیلم «قهرمان» آقای فرهادی را ببینند یا فیلم دیگری را در مرحله بعد قرار دارد.

با اکران چند فیلم جدیدی که قرار است در روزهای آتی به نمایش درآیند، استقبال مردم از سینما بهتر هم می‌شود. اما در این میان مسئله‌ای وجود دارد که نمی‌دانیم چرا فقط گریبان سینماها را گرفته است و آن، موضوع فروش بلیت به اندازه نصف ظرفیت سالن است. درحالی‌که رستوران‌ها از صددرصد ظرفیتشان بهره می‌برند یا هواپیماها به اندازه ظرفیت کاملشان بلیت می‌فروشند، فقط سینماها هستند که باید نصف ظرفیتشان بلیت‌فروشی کنند.

سقف رستوران‌ها و هواپیماها کوتاه است، اما سقف سینماها معمولا حداقل 8متر است و همه تماشاگران هم ماسک دارند. با این حال ما متوجه نمی‌شویم که چرا باید چنین تبعیضی وجود داشته باشد؟ ظرفیت بلیت‌فروشی اتوبوس‌ها و قطارها 80درصد و هواپیماها 100درصد اعلام شده و مترو هم که بیش از 100درصد مسافر دارد، اما در این بین سینماها باید فقط 50درصد ظرفیتشان بلیت بفروشند.

ما از سازمان سینمایی و شورای صنفی و سایر نهادها خواسته‌ایم که این مشکل را برطرف کنند، اما گویا کسانی که باید این موضوع را حل کنند به اندازه کسانی که با هواپیمایی‌ها سروکار دارند، قدرت ندارند و این مسئله هنوز حل نشده است.

چشم سینما به ستاد ملی مقابله کرونا

سجاد نوروزی - مدیر پردیس سینما آزادی:پردیس سینما آزادی به 50درصد مخاطبانِ قبل از کرونایش رسیده و 50درصد دیگر هم به‌دلیل محدودیت‌ها به سینما نمی‌آیند. برای ما سؤال است وقتی بیشتر مردم واکسینه شده‌اند و بخشی از مردم تجربه یک‌بار ابتلا به کرونا را دارند و تهران هم در وضعیت زرد است، چرا سینماها باید نصف ظرفیتشان بلیت بفروشند. من خودم عضو شورای صنفی نمایش هستم و این موضوع در شورا مطرح ‌شده، اما نهادی که باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد، ستاد ملی مقابله با کروناست و شورای صنفی نمایش نمی‌تواند در این مورد رأسا تصمیمی بگیرد. شورای صنفی نمایش ‌شأن صنفی دارد، نه حاکمیتی. متأسفانه مدیریت بد و نادرست کرونا ضربه زیادی به زیرساخت‌های فرهنگی زده و در جاهایی که نباید محدودیت اعمال شود، محدودیت‌هایی به اجرا درآمدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج