۱۱۷۰۰۱۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پیش‌بینی عجیب یک نماینده: نارضایتی‌ در راه است

فارس با حجت الاسلام سید کاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اردبیل گفتگو کرده.

فارس با حجت الاسلام سید کاظم موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اردبیل گفتگو کرده.

در خصوص بورس که جزو دغدغه های امروز مردم است باید چه اقداماتی صورت بگیرد و دولت در کمیسیون اقتصادی چه قدم هایی را در این زمینه بر داشته است؟

موسوی: استحضار داشته باشید که تقریباً دو سوم جمعیت کشور یعنی ۵۵ میلیون نفر از ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران در سازمان بورس سرمایه گذاری کردند و سهام دارند. دولت باید برای این افراد فکری اساسی کند و زیرساخت های آن را فراهم کند. در دولت گذشته آقای روحانی وعده دادند که بورس محل خوبی برای سرمایه گذاری است و اگر به دنبال جانمایی برای سرمایه هایتان هستید، بورس خوب است و بنده تعهد می دهم: اما دیدیم بعد از مدتی شاخص‌ها دچار افت شد و دلهره و تزلزلی در دل مردم و اذهان و افکار عمومی جامعه ایجاد کرد و در نتیجه یک عده متضرر شدند و عده‌ای هم سهام خود را به ثمن بخس فروختند.

گروه هایی متضرر شدند که از دهک های پائین جامعه بودند. با ۵۰۰ میلیون الی ۱ میلیارد وارد بورس شدند. در بورس، شرکتی مثل فولاد مبارکه ضرر نمی‌کند چرا که حداقل ترنور مالی آن ۲۰ الی ۳۰ هزار میلیارد تومان است. وقتی به بورس لنگر انداخته، ضرر آن هم مهم نیست و سود آن هم بی نهایت است.

فردی می‌گفت که ۴ نفره حدود یک میلیارد وارد بورس کردیم و خرید سهام انجام دادیم و سرمایه گذاری کردیم و بعد از افت شاخص‌ها، با هم درگیر شدیم و اکنون در حال رفت و آمد به دادگاه هستیم. این مسائل اختلافاتی را در بین آحاد جامعه و خانواده ها و فامیل ایجاد کرده است و این به صلاح دولت و کشور نیست.

کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌های قابل توجهی را جهت تنظیم و جبران ضرر سهام‌گذاران بورس از جمله «اوراق تبعی» پیشنهاد و مصوب کرده است تا بخشی از ضررهای سهام‌گذران را جبران کند.

نتیجتاً باید قبول کنیم آنهایی که متضرر شدند، مردم هستند و جبران مافات را باید برای مردم داشته باشیم. اگر دولت اقدامی صورت ندهد حتماً نارضایتی‌هایی از سوی مردم شاهد خواهیم بود. اخیرا شهرداری تهران یکی از ساختمان‌های سازمان بورس را پلمپ کرد که این زنگ خطری است برای وزارت اقتصاد و دارایی و متولیان بورس که به خود بیایند و به سهام گذاران کشور پاسخگو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج