۱۱۸۰۷۷۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

روز چالشی بورس؛ پیش بینی بازار سهام امروز

معاملات روز یکشنبه بورس اگر با رشد شاخص همراه شود و شاخص را به کانال ۱.۴ میلیون برساند، می‌تواند نوید دهنده روز‌های متفاوتی از بازار سهام باشد.

اقتصادنیوز: معاملات روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰ بازار سهام اگرچه سیگنال های مثبت ارسال کرده و از این حیث شاخص ها می تواند مثبت و رو به جلو باشند اما به دلیل خروجی دوباره پول حقیقی ها از بورس، احتمالا بازار سهام روز یکشنبه دوباره شاهد فشارها از سمت عرضه خواهد بود و روبه جلو بودن شاخص ها را یا کُند و ضعیف کند یا اینکه آن را متوقف کند و در حالت بدبینانه هم مسیر شاخص ها دوباره عقب گرد داشته باشد.

نگاه کارشناس | رشد متفاوت بورس

حال و هوای بازار سرمایه در این چند روز مساعد بوده است، به خصوص آن که در آخرین روز کاری هفته گذشته و اولین روز کاری این هفته، میزان رشد شاخص‌کل قابل توجه بوده است. نماگر بازار از ۲۳ آذر تاکنون ۱۰۰ هزار واحد رشد داشته است و حالا به محدوده مقاومتی مهمی رسید.

شاخص کل در حال خروج از کانال نزولی است و این اتفاق می‌تواند در روند آتی بورس نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. با این حال در ادامه مسیر صعود خود در مرز یک میلیون و ۴۱۰ و یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد دو مقاومت مهم دیگر در پیش دارد.

اگر شاخص‌کل بتواند از کانال نزولی خارج شود و جایگاه خود را در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تثبیت کند، اتفاق مهمی رخ داده است و آن نیز رشد درون‌زای بورس است. چرا که این روزها نه از سمت مذاکرات برجامی سیگنال مثبتی صادر شده است و نه اینکه روند رو به رشد دلار محرک اصلی رشد شاخص بوده است.

در واقع اهالی بازار سرمایه با اتکا به گزارش‌های مثبت شرکت ها، بهبود قوانین معاملات، شنیده شدن صدای قدیمی‌های بازار و تلاش واقعی در جهت بهبود ساختار بازار سرمایه، بخشی از اعتماد سهامداران را بازگردانده‌اند. اما این گام ابتدایی است. بازار منتظر اقدامات عملیِ بیشتر و قدرتمندتری از سوی نهادهای تصمیم‌گیر است.

اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، می‌توان چشم انتظار روزهای بهتری در آخرین زمستان قرن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      با تجربه چندین ساله خود در بورس هر وقت مذاکره برجام در وین شروع میشود بورس ایران شروع به ریزش میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج