۱۱۸۰۷۷۹
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

کور کردن مرد جوان به بهانه نگاه چپ

نگاه چپ مقابل باشگاه بدنسازی نزاعی را رقم زد که باعث کوری چشم یک عابر شد.

روزنامه شرق: نگاه چپ مقابل باشگاه بدنسازی نزاعی را رقم زد که باعث کوری چشم یک عابر شد.

متهم وقتی دعوا را شروع کرد که نسبت به نگاه یک عابر حساس و از آن ناراحت شد و چنان سمتش یورش برد و او را کتک زد که باعث کوری چشمش شد. اکنون شاکی پرونده به‌ دلیل کوری چشمش درخواست دیه کرده است.
یک سال قبل، به‌ دنبال درگیری مقابل باشگاه بدنسازی در خیابان وحدت اسلامی، تحقیق درباره این پرونده آغاز شد. در آن درگیری مرد ۳۵‌ساله‌ای به نام کیوان که از ناحیه چشم به‌شدت آسیب دیده بود، به بیمارستان منتقل شد؛ اما تلاش پزشکان برای بهبودی چشم این مرد نتیجه نداد و چشم چپ او نابینا شد. کیوان پس از ترخیص از بیمارستان از عامل درگیری به نام جعفر شکایت کرد.
شاکی گفت: من داشتم از مقابل یک باشگاه بدنسازی رد می‌شدم که یکباره مردی به سمتم آمد و گفت چرا به من چپ‌چپ نگاه می‌کنی؟ جواب دادم چنین کاری نکردم و اصلا متوجه او نبودم، ولی آن فرد به درگیری لفظی ادامه داد. من از او خواستم برود و دست از سرم بردارد؛ اما توجهی نکرد و بدتر عصبانی شد و من را چنان زد که بینایی یک چشمم را از دست دادم. به‌ این‌ ترتیب جعفر، متهم پرونده، ردیابی و بازداشت شد و به درگیری اعتراف کرد؛ اما مدعی شد قصد کورکردن کیوان را نداشته است.
متهم گفت: مرد شاکی من را تحریک کرد. او آن قدر بد به من نگاه کرد که عصبانی شدم و نتوانستم خودم را کنترل کنم. وقتی به او اعتراض کردم، به سمت من حمله کرد و این‌طور بود که درگیری آغاز شد. البته من قبول دارم او را کتک زدم.
بعد از پایان بازجویی‌ها و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. در ابتدای جلسه کیوان در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من آن شب از مقابل باشگاه عبور می‌کردم تا به خانه‌ام بروم که به جعفر نگاه کردم؛ اما او یکباره و بی‌دلیل به سمتم حمله‌ور شد و گفت چرا به او چپ نگاه کرده‌ام. من این کار را نکرده بودم و او بی‌دلیل به من گیر داده بود. به او گفتم اشتباه می‌کند؛ اما فحاشی کرد و با چاقویی که در دست داشت به من حمله کرد و یک ضربه به چشمم زد که باعث خونریزی شدید در چشمم شد. من چندین‌بار چشمم را عمل جراحی کرده‌ام ولی بی‌فایده بود و بینایی‌ام دیگر برنگشت و به‌طور کامل کور شدم. نظریه پزشکی قانونی هم نشان می‌دهد که من بینایی ندارم. از آنجایی که قصاص مشکل من را حل نمی‌کند، من درخواست دیه دارم‌.
وقتی جعفر، متهم پرونده، در جایگاه قرار گرفت، گفت: قبول دارم آن شب وقتی از باشگاه بیرون آمدم با کیوان درگیر شدم؛ اما قصد کورکردن او را نداشتم. او چپ‌چپ به من نگاه کرد. وقتی معترض شدم و گفتم چرا به من این‌طور نگاه می‌کنی، فحش داد. من عصبانی شدم و به سمتش حمله کردم، ولی چاقویی در دست نداشتم. من کلید دستم بود و ممکن است در درگیری کلید ناخواسته با چشم کیوان برخورد کرده باشد. همین هم نشان می‌دهد قصدی برای کورکردن او نداشتم. من حتی به سمت چشمش ضربه هم نزدم. از اتفاقی که برای این مرد جوان افتاده است، بسیار ناراحت هستم و از او درخواست گذشت دارم.
بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافع او، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ما باید یاد بگیرند چپ چپ نگاه نکنند بلکه راست راست نگاه کنند

      پاسخ ها

      • دوهزارسال بعدازبابامسعود

        والا خخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        چپ چپ همه بلاها سرت آمده پرازعقده بودی سراین بدبخت خالیش کردی

    • بدون نام

      والا درخواست دیه کن تا درس عبرتی شود این بلا سر یکی دیگه نیاره جوان مردم وکور کرده طلب بخشش هم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج