۱۱۸۲۲۳۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

علم الهدی: تخلف در انتخابات ۸۸ افسانه بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در فتنه ۸۸ خواص ‌بی‌بصیرت شدند و عمق فتنه دشمن را تنها خود مقام معظم رهبری درک کردند و خواص درک نکردند.

تسنیم: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در فتنه ۸۸ خواص ‌بی‌بصیرت شدند و عمق فتنه دشمن را تنها خود مقام معظم رهبری درک کردند و خواص درک نکردند.

حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهارداشت: محور تقوای عملی در رفتار شخصی ترک گناه است اما سرمایه اصلی ترک گناه امید به خداست و انسان در زندگانی خود در یک فضای تاریک به سر می‌برد مانند دریای قیر که به هیچ وجه آینده برای او مشخص نیست و این ابهامی که نسبت به آینده وجود دارد که بعد از مردن چه می‌شود؟ این ابهام در زندگانی کافر مرگ را فنا می‌بیند و بعد از چندسال عمر نابود و فانی شود وحشت آور است اما برای آدم مومن وحشتی که وجود دارد ابهام سرنوشت است اینکه در زندگانی بعد از مرگ در چه شرایطی از زندگی قرار می‌گیرم؟

وی افزود: برای آدم کافر قابل علاج نیست چرا که وحشت فنا و نابودی دارد و در اوج قدرت می‌داند که دوام ندارد و به نقطه نیستی و نابودی به نام مرگ منجر می‌شود امابرای مومن حل مشکل و رفع وحشت امکان پذیر است و آن امید به خداست که وحشت را نسبت به ابهام سرنوشت حل می‌کند و رحمت پروردگار شامل حال او بعد از مرگ می‌شود.

علم الهدی تصریح کرد: امید به خدا با خیال پردازی فرق دارد خیال می‌کنیم خدا به ما تفضل می‌کند و مورد رحمت قرار می‌گیریم اما گاهی یقین داریم و تا به این یقین نرسیم شامل رحمت خداوند نمی‌شویم.با تکیه بر پروردگار و باور او انسان می‌تواند به امیدواری نسبت به سرنوشت برسد و از بدی‌ها هجرت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد:امروز با دو خاطره و توجه به دو الگو و اسطوره انقلاب روبه رو هستیم امروز روز ۱۰دی ماه سالروز کشتار خونین مردم غیور مشهد در ۱۰سال ۱۳۵۷، توسط جلادان ستم شاهی است ۴۲ روز پیش از پیروزی انقلاب مثل امروز در سال ۵۷ در خیابان‌های این شهر جلادان پهلوی مردم مظلوم مشهدی را به رگبار و گلوله بستند، مقاومت و قهرمانی این مردم در ایستادگی در موضع انقلاب در مقابله با این عملیات وحشیانه جلادان ستم شاهی به انجا منتهی شد که جریان‌های وابسته به دستگاه طاغوت مجبور به عقب نشینی شدند.

وی افزود:۴۲روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برایران شهر مردم انقلابی مسلط شدند و شهر در تسلط جریان‌های انقلابی درآمد؛ مقام معظم رهبری در خاطراتشان می‌فرمایند: به ما خبر رسید حرکت‌های وحشبانه و جنایتکارانه دستگاه در ان روز به حد وحشتناک رسیده و جیب‌های ارتشی در خیابان‌های مشهد راه می‌رفتند و هر جا صف نان و نفت و کوچکترین تجمعی می‌دیدند مردم را از زن و مرد و کوچک و بزرگ به رگبار می‌بستند . قتل عام عمومی را در سطح شهر جلادان دستگاه‌ ستم شاهی آغاز کردند.

علم‌الهدی بیان کرد: و در آن روز وقتی که این حرکت از طرف دشمن صورت گرفت مردم انقلابی با همه قدرت ایستادند و مقابله کردند و مقاومت کردند و صحنه انقلاب را رها نکردند و شهید دادند و در عرصه انقلاب ایستادند این جریان روز ۱۰دی ماه سال ۱۳۵۷ مشهد در حقیقت بیانگر یک واقعیت برای امروز ما بود.امروزی که شما برادران و خواهران این مطالب را می‌شنوید بخش عمده شما در آن روز به دنیال نیامده بودید تعدادی از مردم میانسال و بزرگسال امروز جامعه ما ۱۰دی ماه ۵۷ را درک کرده اند و دیده‌اند که چشد و مقاومت مردم چگونه بود و غیرت مردم خراسانی و مشهدی در عرصه انقلاب چطور به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آنچه برای ما امروز قابل تحلیل و توجه است اینکه چطور این مقاومت و ایستادگی و قهرمانی فوق العاده را مرد و زن مشهدی در آن روز نشان دادند.عامل آن تنها جمع امت و امام بود، امت و امام باهم یکی شدند و این موضوع را دنیا فهمید که امت و امام اگر یکی شد اسلام دنیا را می‌گیرد و استکبار قدرت هیچ برخوردی در مقابله با این حرکت جهادی نخواهد داشت.

وی افزود: آن روز امام پاریس بودند و امت در مشهدبود ، امت انقلابی مشهدی چطور به امام وابسته و متصل شد و این حماسه را آفرید؟ یک حلقه متوسلی در این میان بود که امت را به امام وصل کرده بود، آن روز رهبری انقلاب حضرت خامنه‌ای در مشهد با یک مثلث بصیر و انقلابی،قهرمان اداره می‌شد؛ مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله طبسی و شهید حجت الاسلام هاشمی نژاد این مثلث انقلاب را رهبری می‌کردند و به امام متصل بودند و سبب شدند مردم به امام از طریق این حلقه وصل شوند و غیرت و حماسه ۱۰دی ماه را رقم زدند.

علم الهدی عنوان کرد: فهمید که این حلقه متوسلین به امام عامل همه پیروزی‌ها و تداوم‌ها و استمرار انقلاب در این مسیر و توسعه این انقلاب در جهان اسلام است.در فتنه ۸۸دشمن هدف و برنامه ای که داشت این بود که حلقه اتصالی امت ، رهبری و امام را کاملا از بین ببرد و اتصال امت از امام و رهبرقطع شود و با امت جداافتاده از امام هرکاری می‌توان کرد و با امام بدون پشتوانه امت هم هرگونه برخوردی می‌توان کرد حتی امام معصوم مانند سیدالشهدا(ع).

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: هیچ‌کس عمق فتنه ۸۸ را نفهمید و هنوز هم بسیاری درک نمی‌کنند، فتنه ۸۸، فتنه براندازی بود مسئله تخلف انتخابات و رقابت انتخاباتی افسانه بود؛ دشمن ۱۰ سال برنامه‌ریزی کرده بود تا این فتنه همه چیز را برنامه‌ریزی کند و اتصال بین امام و امت را از بین ببرد و بر هر دو مسلط شود لذا در فتنه ۸۸ دشمن حلقه وسط یعنی خواص را هدف قرار داد و آن‌ها را گول زد و متاسفانه این خواص بصیرت نداشتند و بی‌بصیرت شدند و توطئه دشمن را نفهمیدند و عمق فتنه دشمن را تنها خود مقام معظم رهبری درک کردند و خواص درک نکردند.

وی اذعان داشت: خواص را هدف قرار داد و ریزش کرد در خط مقابل رهبری؛ دشمن مملکت را به آشوب کشاند و خواص به خاطر بی‌بصیرتی تماشا کردند،؛فاصله بین امت و امام که یک حلقه خواص بود از بین رفت و اینجا بود که امت بی امام و امام بی امت مورد تهاجم دشمن قرار گرفت.در ۹ دی ماه یک معجزه بود و امت بدون حلقه واسطه و بدون وساطت خواص به امام و رهبری متصل شد و در یک حرکت میلیونی به رهبری متصل شد و تمام توطئه‌های دشمن را خاکستر کرد.

علم الهدی اظهارداشت:خوشبختانه از سال ۸۸تا امسال ۱۲سال می‌گذرد و آن اتصال جانانه‌ای که امت در ۹دی نسبت به امام ورهبری پیدا کرد ان اتصال قوی‌تر و نیرومند تر و با ارزشمند تر شده که حتی مردم به دنبال این اتصال دولت ولایی نیز تشکیل دادند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: آن دو چهره الگو و اسطوره یک چهره در حوزه نرم افزاری و ایدئولوژیک مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی که سالروز رحلت ایشان نزدیک است و یک اسطوره عظیم ۹دی ماه در حوزه اعتقاد و در حوزه نرم افزاری بود امام فرمودند آقای مصباح که ذوشهادتین هستند یعنی دو شهادت در شخصیت ایشان وجود دارد یک شهادت از علامه طباطبایی که در مورد مرحوم مصباح فرمودند: فکر او هیچ زیادتی و هیچ بدردنخوری ندارد و همه افکار او قابل استفاده است و شهادت دوم ، مرحوم آیت الله بهجت که فرمودند: اخلاق حوزه باید به وسیله آیت الله مصباح اداره شود به همین دلیل امام می‌فرمودند آیت الله مصباح ذوشهادتین هستند.

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری فرمودند خلا علامه طباطبایی و شهید مطهری را آقای مصباح پر می‌کنند و فرمودندآنکه در شخصیت آیت الله مصباح قابل توجه است غیر از علم و اخلاق بصیرت است و بصیرت این مرد در تربیت انسان‌ها بسیار موثر بود.در حلقه‌های معرفت و برنامه‌های ولایت که برای قشر فرهیخته جامعه و نسل دانشگاه در همه سال داشتند،.

علم‌الهدی ادامه داد: چهره دوم اسطوره عملیاتی بود شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که این ایام با سالروز شهادت این مرد بزرگ مقارن است، درباره شهید سلیمانی بسیار حرف زده می‌شود اما من یک گله دارم از عزیزانی که در عرصه‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی کار می‌کنند تصویرهایی که از شهید سلیمانی نشان می‌دهند نسبت به شرح حال وی در زندگی ، برنامه‌های مختلف هنری همه ارزشمند است اما آنچه ما به ان نیاز داریم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند مکتب شهید سلیمانی و تبیین شهید سلیمانی است.

وی افزود: متاسفانه تبیین شهید سلیمانی در رسانه‌ها انطور که باید و شاید کار نمی‌شود همه عظمت شهید سلیمانی در دو خصوصیت بود یک ایمان قوی ، باور مندی قوی بود هم خدا را قوی باور کرده بود هم معاد را قوی باور کرده بود آدمی که در طی بیش از ۳۰سال دست از دفاع و جهاد برندارد تا رسیدن به نقطه شهادت این بخاطر ایمان قوی است چون قویا خدا و معاد را باور کرده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در یکی از فرمایشاتش می‌فرمود: به من گفتند همه را فرستادی خودت عقب ماندی، این از یک ایمان قوی حکایت دارد، خصوصیت دوم باید تبیین شود زیست شهدایی شهید سلیمانی بود؛ شهید سلیمانی تنها شهید نشد بلکه در تمام عمر خود شهید زندگی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: گاهی بعضی از این جوان‌ها به ما می‌رسند و می‌گویند دعا کنید خدا شهادت قسمت ما کند، برادر من شهادت قسمتی نیست شهادت ارادی است و تو باید تصمیم بگیری که شهید زندگی کنی، اگر تصمیم گرفتی زیست شهادتی داشته باشی در هر حال اخرش شهادت است و امتیاز شهید سلیمانی زیست شهادتی بود اینکه کجا بخوابد ، کجا بخورد چطور زندگی کند و ارامش و آسایش و استراحت و مقام و قدرتش کجا باشد، پول و ثروتش کجاباشد هیچکدام در قاموس شهید سلیمانی نبود اینکه بدود و دفاع کند و جهاد کند در راه اسلام تا به نقطه نهایی شهادت برسد.زیست شهادتی سهید سلیمانی ارزش داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج