۱۱۸۳۴۶۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اعزام معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی به مذاکرات وین

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، یک دیپلمات ارشد این کشور این هفته در وین با ایران و قدرت های جهانی درباره چگونگی حل و فصل موضوع دارایی های مسدود شده ایران در این کشور آسیایی گفتگو خواهد کرد.

انتخاب: وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد معاون اول این وزارتخانه طی هفته جاری عازم وین خواهد شد تا درباره موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی با نمایندگان ایران و طرف‌های غربی به مذاکره بپردازد.

به نقل از رویترز، گفت‌وگوهای غیرمستقیم ایران و ایالات متحده برای احیای برجام از روز دوشنبه از سر گرفته شد.

دیپلمات‌ها از همه طرف‌ها اشاره کرده‌اند که امیدوارند تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه به پیشرفت دست پیدا کنند، اما اختلافات شدید همچنان باپرجاست و سخت‌ترین مسائل هنوز حل نشده باقی مانده است.

اعزام معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی به مذاکرات وین

با این حال، ورود چوی«چوی جانگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی می تواند یک سیگنال مثبت باشد. تهران بارها خواستار آزادی دارایی های مسدود شده خود به دلیل تحریم های ایالات متحده در چندین کشور از جمله 7 میلیارد دلار در کره جنوبی شده است. هر گونه آزادسازی این دارایی ها باید توسط واشنگتن تایید شود.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هیئت از طریق رایزنی در حاشیه مذاکرات هسته‌ای با ایران و با هماهنگی ایالات متحده، فرانسه، آلمان و بریتانیا، راه‌های حل و فصل موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران در کره را بررسی خواهد کرد.

هشتمین دور گفت‌وگوها و اولین دور در دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اصولگرای جدید ایران، روز دوشنبه پس از افزودن برخی مطالبات جدید ایران به متن پیش نویس، از سر گرفته شد. قدرت‌های غربی گفته‌اند که پیشرفت بسیار کند بوده و مذاکره‌کنندگان اعلام کردند تا بی فایده شدن احیای برجام «صرفا چند هفته و نه چند ماه» فرصت باقی مانده‌ است.

ایران از مذاکره مستقیم با مقامات آمریکایی خودداری می کند، به این معنی که طرف های دیگر، از جمله روسیه و چین، باید بین دو طرف رفت و آمد کنند.

ایالات متحده بارها از این فرمت ابراز ناامیدی کرده و گفته است که این روش، روند را کند می کند و مقامات غربی هنوز گمان می کنند که ایران صرفاً دنبال خریدن زمان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج