۱۱۸۶۶۷۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

از فرصت تنش روسیه با اتحادیه اروپا استفاده کنیم

قاسم ساعدی در پاسخ به پرسشی درمورد تنش های روسیه و بلاروس با اروپا و فرصت موجود برای ایران جهت انعقاد قرارداد صدور گاز با اروپا، گفت «ما باید همچون دیدبانی باشیم که هرجا خلایی صورت می‌گیرد، از آن فرصت استفاده کنیم. این مهم بستگی به تیم اقتصادی وزارت خارجه و دید دولت و سیاستگذارن اقتصاد خارجه ما دارد و باید ببینیم که وزارت امورخارجه با روش‌های دیپلماسی خود چگونه می‌تواند از این فرصت استفاده کند.»

انتخاب: نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس درباره اهمیت منعقد شدن قرارداد گازی میان ایران و اروپا، ابراز کرد: «یک ظرفیت بسیار کلانی داریم که تحت عناوین تحریم، خودمان را قانع کرده‌ایم که ظرفیتش را داریم ولی تحریم هستیم در حالیکه این خلا‌ها می‌تواند حتی ایده‌های تحریم امریکا که بعضی اوقات سایه‌اش در کشورهای اروپایی سنگینی و این کشورها را با خود همراه می‌کند را خنثی کند.»

از فرصت تنش روسیه با اتحادیه اروپا استفاده کنیم

قاسم ساعدی در پاسخ به پرسشی درمورد تنش های روسیه و بلاروس با اروپا و فرصت موجود برای ایران جهت انعقاد قرارداد بلند مدت گازی با اروپا، گفت: «در بحث صادرات گاز، نفت و به طور کل سوخت، فرصت‌های بسیار خوبی را تا کنون داشته و خواهیم داشت. موقعیت ما نسبت به تامین نیاز برخی کشورهای اروپایی و آسیای میانه بر هیچکس پوشیده نیست ولی نیاز به دیپلماسی انرژی دارد. این دیپلماسی باید با مطالعات اقتصاد سیاسی بتواند از خلا‌ها و نیازمندی‌های برخی کشورهای اروپایی و مناسبات سیاسی که بعضی کشورها با یکدیگر دارند، استفاده بهینه کند.»

این نماینده مجلس افزود: «استفاده از این فرصت به گروه اقتصادی وزارت امورخارجه ما بستگی دارد که چگونه از آن استفاده و با چه شیوه‌ای ورود پیدا می‌کند. همچنین متدهای سیاسی و اقتصادی باید بایکدیگر آمیخته شوند و یک دیپلماسی انرژی تمام عیار ورود پیدا کند. این یک خلا و نیاز بسیار شدیدی است که کشورهای اروپایی در این برهه زمانی دارند.»

ساعدی ادامه داد: «ما باید همچون دیدبانی باشیم که هرجا خلایی صورت می‌گیرد، از آن فرصت استفاده کنیم. این مهم بستگی به تیم اقتصادی وزارت خارجه و دید دولت و سیاستگذارن اقتصاد خارجه ما دارد و باید ببینیم که وزارت امورخارجه با روش‌های دیپلماسی خود چگونه می‌تواند از این فرصت استفاده کند.»

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اهمیت منعقد شدن این قرارداد گازی، مطرح کرد: «ما یک ظرفیت بسیار کلانی داریم که تحت عناوین تحریم، خودمان را قانع کرده‌ایم که ظرفیتش را داریم ولی تحریم هستیم در حالیکه این خلا‌ها می‌تواند حتی ایده‌های تحریم امریکا که بعضی اوقات سایه‌اش در کشورهای اروپایی سنگینی و این کشورها را با خود همراه می‌کند را خنثی کند.»

ساعدی در ادامه خاطرنشان کرد: «به باور من این قرارداد می‌تواند تحریم امریکا را شکست دهد چراکه کشور‌های اروپایی الان نیازمند هستند و ما می‌توانیم این تحریم‌ها را حداقل در بخش انرژی خنثی کنیم. در صورت محقق شدن این امر، برای ما یک پیروزی و موفقیت سیاسی در شکستن تحریم‌ها و سیاست‌های یکجانبه‌گرانه‌ی امریکا که به کشورهای اروپایی هم تحمیل شده است، محسوب می‌شود.»

این نماینده مجلس اظهار کرد: «این قرارداد هم در بعد سیاسی و هم در بعد مناقشات برجام که در کشورهای اروپایی در حال بحث هستیم، می‌تواند ایران را به عنوان یک عضو تامین‌کننده نیازهایشان در بخش گاز و حتی سایر فرآورده‌های نفتی ما، محسوب کند. این یک جایگاه و حرکت یک حرکت رو به جلویی است که حتی در بحث برجام هم می‌تواند بر موضع‌گیری‌های کشورهای اروپایی عضو برجام، تاثیر مثبتی بگذارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ستمدیده

      این کجا و صحبتهای سیاسی کجا؟
      کارها و نیازهای حوزه انتخابیه ی خودش رو رها کرده حرف سیاسی میزند!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج