۱۱۸۶۸۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سیل در کرمانشاه، مفقودی و خسارت برجای گذاشت

فرماندار ریگان در شرق استان کرمان می‌گوید که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی این شهرستان ۲ کودک مفقود شدند و تلاش امدادگران برای یافتن آنان جریان دارد.

خبرگزاری ایرنا: امین باقری روز دوشنبه با اشاره به تشدید سیلاب در ریگان عنوان کرد: همچنین جاری شدن سیلاب راه ۴۵ روستای این شهرستان را مسدود کرد.

فرماندار ریگان تاکید کرد: تمامی روستاهای مناطق کوهستانی ریگان هم اکنون در محاصره سیلاب قرار دارند و قطع برق ۳۰ روستا و تلف شدن دام ها از دیگر خسارات سیلاب در این شهرستان است.

وی از اعزام دهها اکیپ امدادی به مناطق سیل زده ریگان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه هر لحظه بر شدت و سرعت سیلاب در این شهرستان افزوده می شود شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا سیل در جنوب استان نیز یک مفقودی داشته و برخی مناطق را دچار آبگرفتگی کرده است.

ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به پیش‌بینی هواشناسی هشدار سطح قرمز و اعلام ناپایداری شامل بارش باران، برف و وزش باد به‌نسبت شدید تا اواخر هفته جاری صادر کرد و خواستار اقدامات پیشگیرانه مدیران و شهروندان شد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی کرمان هفته گذشته هشدار نارنجی صادر کرده بود اما روز گذشته سطح و رنگ هشدار را تغییر داد و خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت ها شد.

این هشدار درحالی است که در سیل چندروز پیش در جنوب استان شاهد خسارت های به نسبت زیادی به زیرساخت های مختلف بودیم و میزان خسارت ها افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده بود.

براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش ها تا عصر چهارشنبه هفته جاری (۲۹ دی) تداوم خواهد داشت و باتوجه به شدت بارش ها و باعنایت به رطوبت خاک و گل و لای باقیمانده از بارش های قبل، احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد.

مناطق تحت تاثیر سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه در غرب و جنوب استان شامل شهرستان های جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، رابر، بافت و پاره ای از مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

براساس این پیش بینی اثر مخاطره این سامانه نیز بارش باران و برف، وزش باد به‌نسبت شدید، آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل ها در برخی نقاط استان بویژه در نیمه جنوبی، اختلال در تردد راه های مواصلاتی و لغزندگی سطح جاده های کوهستانی خواهد بود.

ریگان از جمله شهرستان های حادثه خیز کرمان است و تا مرکز این استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج