جاباما
۱۱۸۸۶۸۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا چین و روسیه به ایران نزدیک شدند؟

تحلیل‌گر انقلابی و حامی دولت گفت: کشور‌های منطقه با روسیه و چین روابط بسیار خوبی دارند. روابط این دو کشور با ایران در حوزه نظامی ابعادی وسیع دارد که برخی کشور‌های منطقه هرگز در این سطح با روسیه و چین رابطه نظامی پیدا نخواهند کرد. این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه ایران نزد روسیه و چین در تعاملات بین‌المللی است.

خبرگزاری فارس: فواد ایزدی با اشاره به اینکه ۳ کشور روسیه، ایران و چین زیرفشارها و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا هستند اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا بر خلاف انتظار این کشور منجر به نزدیک شدن روابط ۳ قدرت منطقه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش در منطقه شمال اقیانوس آرام برگزار شده است که حاوی نکات ویژه‌ای است، بیان داشت: کشورهای منطقه با روسیه و چین روابط بسیار خوبی دارند. روابط این دو کشور با ایران در حوزه نظامی ابعادی وسیع دارد که برخی کشورهای منطقه هرگز در این سطح با روسیه و چین رابطه نظامی پیدا نخواهند کرد. این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه ایران نزد روسیه و چین در تعاملات بین‌المللی است.

تحلیل‌گر انقلابی و حامی دولت گفت: کشورهای منطقه با روسیه و چین روابط بسیار خوبی دارند. روابط این دو کشور با ایران در حوزه نظامی ابعادی وسیع دارد که برخی کشورهای منطقه هرگز در این سطح با روسیه و چین رابطه نظامی پیدا نخواهند کرد. این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه ایران نزد روسیه و چین در تعاملات بین‌المللی است.

ایزدی ادامه داد: همکاری نظامی مشترک چین و روسیه با ایران، نشانه دشمنی روسیه و چین با کشورهای منطقه نیست بلکه، این پیام را به حاکمان منطقه می‌دهد که ۳ کشور به درجه‌ای از همکاری‌های مشترک رسیده‌اند که بروز آن در تعاملات نظامی نمایان شده است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل به سفر رئیس‌جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: همزمانی برگزاری این رزمایش با سفر رئیس جمهور به روسیه اتفاقی نبوده است. در دنیای سیاست کمتر مسئله‌ای رخ می‌دهد که اتفاقی باشد. بدون شک این سفر و همزمانی آن با رزمایش ۳ قدرت برتر نظامی منطقه می‌تواند نشانه‌ای از تعامل ایران، چین و روسیه در ابعاد مختلف با پیام‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه رزمایش مشترک برگزار شده سومین رزمایش در سال‌های اخیر از این نوع بوده است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۴ بیان کرده بود نیاز به همکاری نظامی و امنیتی در قاره آسیا میان کشورهایی آسیایی داریم. برداشت ما از این اظهارات این است که همانطور که اروپا ناتو در اختیار دارد، در آسیا هم ناتوی آسیایی باید شکل بگیرد.

ایزدی ادامه داد: این نیاز برای تشکیل ناتوی آسیایی هم در چین، هم در ایران و هم در روسیه دیده می‌شود. دلیلی که این ۳ کشور برای شکل گیری ناتوی آسیایی دارند این است که اگر اتفاقی در اروپا رخ دهد، ناتو دخالت می‌کند بنابراین اگر در آسیا مسئله‌ای ایجاد شود بدون نیاز به حضور نیروهای فرا منطقه‌ای این ناتوی آسیایی باشد که در موضوع ورود کند.

این کارشناس برجسته مسائل بین الملل بیان داشت: اگر الان ما در یمن درگیری داریم، اگر ناتوی آسیایی وجود داشت نیاز به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای نبود. امیدواریم این همکاری‌های نظامی منجر به همکاری‌های بیشتر کشورهای منطقه برای برطرف کردن چالش‌هایی شود که با آن رو به‌رو هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون‌ طعمه خوشمزه ای هسش.‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج