۱۱۹۳۹۳۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ارمنستان: باکو اطلاعات نادرست منتشر می‌کند

وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه تیراندازی به سوی مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان در خطوئط مرزی را تکذیب کرد.

فارس نوشت: وزارت دفاع ارمنستان روز یکشنبه تیراندازی به سوی مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان در خطوئط مرزی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرستی دیگری را منتشر کرد و مدعی شد که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان روز ۱۱ فوریه (جمعه ۲۲ بهمن) به سمت مواضع نظامی آذربایجان واقع در منطقه "کارواچار" در مرز ارمنستان و آذربایجان تیراندازی کردند.»

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود افزود: « وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان نسبتاً پایدار و تحت کنترل کامل نیروهای مسلح ارمنستان است.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه اعلام کرد مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مورد هدف تیراندازی نیروهای ارمنستان قرار گرفت. این وزارتخانه اعلام کرد که از شامگاه چهارشنبه گذشته، یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان مستقر در شهرک «یوخاری شورزا» به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در شهرک «زیلیک» در منطقه «کلباجار» شلیک کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پیشتر نیز مدعی حمله مسلحانه گروه منتسب به ارمنستان به مواضع خود در «ترتر» شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که اعضای این گروه مسلح ارمنستان با رخنه به خاک جمهوری آذربایجان و مکانی که نیروهای حافظ صلح روس به طور موقت در آن مستقر هستند به سمت مواضع ارتش در روستای «گپانلی» از توابع ترتر تیراندازی کردند.

در جریان این حادثه، ارتش جمهوری آذربایجان بلافاصله به واکنش نشان داد و مهاجمان را فراری داد. در این فعل و انفعال خوشبختانه هیچ غیرنظامی و نظامی آسیبی ندید و تنها یک ساختمان در روستای گپانلی آسیب دید.باکو مدعی شده که اعضای این گروه مسلح غیرقانونی ارمنستانی بودند.

به دنبال این حادثه، بلافاصله فرماندهان نیروهای حافظ صلح روسیه و مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه در جریان این حادثه قرار گرفتند.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج