۱۲۰۱۱۱۰
۵۱۶۰
۵۱۶۰
پ

رپورتاژ آگهی

شستشوی فرش های دست بافت و ماشینی در خانه

از مهمترین نکات در زمان شستشوی فرش در منزل غبار گیری آن می باشد. پیش از شستن آن بهتر است به صورت کامل جارو و غبار گیری شود.

یکی از عمده ترین معضلات بانوان خانه دار مخصوصا در زمان عید نوروز شستشوی فرش می باشد. پیش از شستن و تمیز نمودن فرش ضروری است حتما اصولی را در نظر بگیرید. تا بدین صورت صدمه یا آسیبی متوجه فرش شما نشود. چنانچه تمایل دارید در خانه به شستن فرش بپردازید بهتر است با مراحل شستن آن آشنا شوید.

پیش از شستشوی فرش در خانه آن را غبارگیری کنید

شستشوی فرش های دست بافت و ماشینی در خانه

از مهمترین نکات در زمان شستشوی فرش در منزل غبار گیری آن می باشد. پیش از شستن آن بهتر است به صورت کامل جارو و غبار گیری شود. به منظور اینکه فرش به صورت مطلوبی غبارگیری شود می توانید آن را در محلی بیاویزید و با چوب به پشت آن ضربه وارد کنید. اگرچه این ضربه ها نبایستی زیاد محکم باشند زیرا که به بافت فرش صدمه وارد می کند. مخصوصا اگر فرش کهنه یا رفو شده باشد. در این حالت هر نوع ضربه ای امکان دارد الیاف فرش را از هم باز نماید. پس از آنکه غبارگیری تمام شد با یک جاروی چوبی آن را جارو نمایید. البته به نوعی جارو نمایید که الیاف از هم باز نشوند و به بافت آن صدمه ای وارد نشود.

قبل از شستشوی فرش، آن را امتحان کنید که رنگ پس می دهد یا نه؟

فرض کنید در زمان شستشوی فرش ماشینی یا دستباف متوجه می شوید که رنگ پس می دهد! چنانچه رنگ بدهد صدمه خیلی حدی به فرش وارد می شود. در این صورت قبل شستن فرش در خانه بایستی اطمینان حاصل نمایید که رنگ می دهد یا خیر؟ جهت بازشناسی رنگ دادن فرش یک دستمال تمیز و سفیدی را با آب ولرم خیسانده و روی بخش های پرزدار فرش ارام بکشید.

چنانچه دستمال رنگی شد در این صورت رنگ پس می دهد. شستشوی فرش ماشینی یا دستباف که رنگ پس می دهند اصول خاص به خود را دارند. فرش هایی که رنگ تیره دارند نظیر سرمه ای، مشکی، آبی، سبزه تیره و دیگر رنگ های این مدلی به صورت رایح رنگ می دهند. فرشی که رنگ می دهد را نباید از قبل خیس نمود چرا که بخش های روشن آن هم رنگی می شود.

جهت شستشوی فرش، آن را با آب سرد و شوینده مخصوص بشویید

شستشوی فرش های دست بافت و ماشینی در خانه

جهت شستشوی فرش در منزل آن را روی زمین سفت پهن کنید. بخش های سیمانی و موزاییکی که اندکی هم دارای شیب هستند مناسب ترین محل جهت شستن فرش ها در منزل می باشند. چرا که آب داخل فرش بر روی قسمت شیب دار به حرکت در می آید و داخل بافت فرش باقی نمی ماند.

برای شستشوی فرش در خانه پیشنهاد می شود از آبی با درجه حرارت عادی و در صورت نیاز به شکل پاششی باشد. به هیچ وجه فرش را با آب گرم شستشو ندهید. چرا که فرش امکان دارد رنگ پس دهد و آب گرم سبب می شود آن رنگ بر روی قسمت های روشن فرش باقی بماند. رنگ برداری فرش های دستباف و ماشینی خیلی دشوار و معمولا هزینه بردار است.

مسئله دیگر اینکه جهت شستشوی فرش ماشینی یا دستباف در منزل مواد شوینده خنثی نظیر مخلوط آب و پودر دستی یا شامپو فرش را بکار ببرید. جهت از بین بردن لکه چربی روی فرش هم پیشنهاد می شود مایع ظرفشویی یا مخلوط آب و پودر صابون بکار ببرید. جهت شستن فرش به هیچ وجه مواد قلیایی بکار نبرید.

بعد از شستن فرش، فرش را آبگیری و خشک نمایید

پس از شستشوی فرش بایستی فرش را آب گیری نمایید. فرش را به هیچ وجه بعد از شستشو دادن لوله نکنید. مطلوب است نخست آب آن را با پارو بگیرید. پس از آن با دستمال نخی یا حوله، تمیزی فرش را بگیرید. تقریبا ۱ ساعت به همان صورت بر روی زمین بگذارید بماند. بدین شکل به مراتب آب از آن خارج می شود. چنانچه آبگیری فرش را بدین صورت انجام می دهید، آن بخش هایی که رنگ می دهند با بخش های دیگر برخورد پیدا نمی کنند. در نهایت سطح کیفی رنگ ها حفظ می شود. بعد از طی یک ساعت آب موجود روی فرش خشک شده و نم آن کم می شود. اکنون فرش برای پهن کردن آماده است.

پیشنهاد ما به شما برای شستشوی فرش این است که به هیچ وجه بعد از لوله کردن فرش، داخل آن آب نگیرید. زمان آویختن فرش از اب ریختن روی ریشه ها جلوگیری نمایید چرا که این کار سبب زرد شدن ریشه ها می شود. در این وهله فرش تقریبا نیمه نمناک را به پشت و در برابر نور غیر مستقیم آفتاب پهن نمایید تا به صورت کاملی فرش خشک شود.

بعد از شستن فرش در خانه آن را برس بکشید

شستشوی فرش های دست بافت و ماشینی در خانه

پس از خشک شدن و آویزان نمودن فرش، به منظور اینکه طرح فرش در محل درست و صحیحی واقع شود. هم اینکه فرش نمود و زیبایی خود را به دست بیاورد با برس یا جاروی چوبی فرش را به طرف خواب آن جارو نمایید. در این بخش بکارگیری جارو برقی به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود چرا که حرکت رفت و برگشت جارو برقی خواب فرش را به صورت کامل به هم می زند.

 

با توجه به این که امروزه امکان شستشوی فرش در منزل خیلی کم شده است. بهترین راهکار سپردن شور فرش به قالیشویی های معتبر می باشد. چناچه قصد دارید به قالی شویی معتبر فرش خود را بسپارید. ما قالیشویی ادیب را پیشنهاد می کنیم. قالیشویی ادیب با بیش از 60 سال سابقه در این صنعت آماده خدمت رسانی می باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید روی کلمه قالیشویی زیر کلیک کنید.

 

با ثبت سفارش آنلاین در قالیشویی آنلاین ادیب، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبل، ۲۰% تخفیف بگیرید!!!

 

جمع بندی

یکی از مهم ترین چالش های بانوان به ویژه در زمان نزدیک به عید خانه تکانی بخصوص شستشوی فرش می باشد. این کار هم وقت گیر است هم نیاز به رعایت نکات متنوعی می باشد؛ که اگر به آنها توجه نشود قطعا فرش شما دستخوش صدمه و آسیب می شود. برای شستن فرش بهتر است از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید.

شماره تماس:

۴۷۰۴-۰۲۱

www. adibcarpet.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج