۱۲۰۱۹۰۵
۵۱۲۱
۵۱۲۱
پ

پیام تبریک وزیر بهداشت به مناسبت سال نو

وزیر بهداشت در پیامی فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

ایسنا: وزیر بهداشت در پیامی فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«سالی دیگر را همراه با عطر دل انگیز نرگس و رستاخیز عظیم طبیعت به پیشواز می رویم و این تحویل و تحول و دگرگونی شگرف فرصتی است تا جامعه بشری به دگرگونی خویش بیندیشد و هیچ تحول و تغییری بی تکیه بر درس آموخته های پیشین و نگاه دقیق و عمیق به آینده میسور و ممکن نخواهد بود.

در سال‌های اخیر آنچه در سرزمین سرافرازمان رقم خورده صحنه ای از حضور موثر و مومنانه، تعاون اجتماعی، جهاد، امید، موفقیت و افتخار بوده است.

دشمنان ملت ایران و دولت های استکباری بر این خیال بودند که اگر با تحریم ها و فشارهای  ظالمانه اقتصادی، تحرکات مذبوحانه‌ی نظامی و تروریستی و هجمه‌های ذلیلانه‌ی فرهنگی راه به جایی نبرده‌اند اکنون در بحران همه‌گیری کرونا با سیاه نمایی به وسیله ابزار رسانه‌های مزدور و پاشیدن سم نامیدی و بی‌اعتمادی می‌توانند خدشه‌ای در عزم راسخ این ملت بزرگ وارد کنند.

براساس معادلات و قواعد دانش بشری در این هجمه چند وجهی، امیدی برای رهایی وجود نداشت؛ اما خوشبختانه ملت مومن و انقلابی ایران با درک و تکیه بر مفهوم وحی الهی « إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» توانستند در بزنگاهی سخت، مشمول نصرت الهی گردند.

آری ملت فهیم ایران در پرتو اتکال به قدرت لایزال الهی و هدایت‌ها و حمایت های مقام معظم رهبری و با بهره گیری از درس آموخته ها و آبدیدگی سال‌های متمادی جهاد پس از انقلاب خصوصا دوران دفاع مقدس توانستند از این آزمون دشوار سربلند بیرون آیند.

شاهد بودیم که در این حماسه، همیاری حوزه های حاکمیتی، نهادهای انقلابی، گروه‌های خود جوش جهادی، تشکل های مردم نهاد و حوزه های دانش بنیان کار ساز شد و تجربه‌ی موفق دیگری را بر دستارودهای کشور افزود.

علیرغم وجود تمامی تنگناهای پیشگفت، مصون سازی جامعه در پی واکسیناسیون گسترده با اقبال و اعتماد مردم به خادمین خود ثمرات بزرگی را برای میهن‌مان رقم زد، به گونه ای که پوشش واکسیناسیون نوبت اول با بالغ بر ۹۰ درصد و نوبت دوم بالغ بر ۸۰ درصد در کشور ما زمانی اتفاق افتاده که بسیاری از کشورهای دنیا در کسب اعتماد مردم خود توفیق لازم را نداشته و در حدود ۲۵ درصد پوشش واکسیناسیون را بدست آورده‌اند که نتیجه آن ایجاد کانونی پایدار از بیماری و واماندگی در منجلاب عواقب سلامتی، اجتماعی، اقتصادی و... این بیماری است.

این توفیق در کشور ما با مصونیت بخشی به جامعه هدف، فروکش نمودن قابل ملاحظه مرگ و میر، کاهش موارد وخیم، بستری و موارد ابتلاء، ارتقاء دانش و مرجعیت پزشکی، دستیابی به فناوری تولید و عرضه فراورده های بیوزیستی، تشخیصی، درمانی و تولید واکسن به عنوان یک محصول راهبردی مواجه شده و موجب گردید ایران در زمره معدود کشورهای موفق در این معرکه جای گیرد. به گونه ای که ضمن حصول خود اتکایی و تامین نیازهای کشور، هم اکنون زمینه صادرات انواع محصولات و فناوری های یاد شده در دسترس است.

در پرتو این توفیقات، امکان بازگشت هوشمندانه به عرصه کار و تولید و تحصیل در کشور فراهم گردیده است. اکنون نیز خادمان ملت در عرصه سلامت کشور، مصمم هستند تا با محوریت «طرح عدالت و تعالی نظام سلامت»  و با هدف توسعه کمی و ارتقاء کیفی خدمات، تسهیل در دسترسی و برقراری عدالت در توزیع خدمات سلامت محور و زیرساخت‌های مربوطه، به این آرزوی دیرینه جامه عمل بپوشانند. بی‌تردید تحقق چنین هدف بزرگی وسعت نظر و همراهی از سوی تمامی حوزه‌های حاکمیتی و قوا را طلب می کند.

به سهم خویش، آغاز سال نو که از سوی رهبر معظم انقلاب با نام سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین مزین و معین شده و همزمانی این عید با حال و هوای اعیاد شعبانیه بخصوص میلاد منجی بشریت، مهدی موعود (عج) را به فال نیک گرفته و ضمن تبریک این اعیاد به عموم ملت شریف ایران، امیدوارم همه ما در سایه الطاف ویژه ولی عصر (عج) و تحت فرمان ولی امر مسلمین با همتی جهادی و عزمی راسخ در مسیر تحقق شعار سال و توفیق و پیشرفت کشور عزیزمان گام برداریم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال که از سوی معظم له به نام «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام‌گذاری شده است، با تاکید و توجهی ویژه این مهم را سرلوحه امور قرار داده و در تمامی بخش‌ها از دستاوردهای محققین و دانشمندان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت حمایت کرده و بیش از پیش حمایت خواهد کرد.

در پایان عزت و سربلندی روز افزون ملت بزرگ و شایسته ایران به عنوان الگویی مترقی و امید آفرین برای کشورهای تحت ظلم در جهان را در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی از درگاه ایزد منان خواستارم.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج