۱۲۰۲۰۳۷
۵۳۲۰
۵۳۲۰
پ

هشدار راهداری به مسافران زمینی ترکیه

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: از مسافران نوروزی که به صورت تور گردشگری زمینی یا با خودرو شخصی قصد سفر به ارمنستان دارند، می‌خواهیم با توجه به مسدود بودن مسیر، به مرز خروج ما در نوردوز مراجعه نکنند.

فارس: مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: از مسافران نوروزی که به صورت تور گردشگری زمینی یا با خودرو شخصی قصد سفر به ارمنستان دارند، می‌خواهیم با توجه به مسدود بودن مسیر، به مرز خروج ما در نوردوز مراجعه نکنند.

جواد هدایتی، اظهار داشت:به دنبال فعالیت موج بارشی که در یکی دو روز گذشته در شمال‌غرب کشور و کشورهای همسایه ما در آن مناطق، رخ داد افت شدید دما و بارش به صورت برف در این مناطق داشتیم و در برخی نقاط این نواحی بارش برف به ۴۰ سانتی‌متر هم رسید.

هشدار راهداری به مسافران زمینی ترکیه

وی ادامه داد:  در مسیرهایی جاده‌ای که جزو هدف گردشگری هموطنان ما در ایام نوروز است، یکی کشور ترکیه و دیگری کشور ارمنستان است.

* مسافران جاده‌ای ارمنستان فعلاً به مرز نوردوز مراجعه نکنند

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: در مسیر ارمنستان از مرز نوردوز تا منطقه ایروان که مسیری کوهستانی است، در گردنه‌های مسیر بیش از 1.2 متر برف باریده است و در حال حاضر جاده نردوز به ایروان مسدود است و حتی کامیون‌های ما که در آن مسیر تردد می‌کردند در حال حاضر امکان تردد ندارند و متوقف هستند که از طریق سفارت ایران در ایروان پیگیر هستیم هر چه زودتر امدادرسانی انجام و مسیر باز شود.

هدایتی گفت: از مسافران نوروزی که به صورت تور گردشگری یا سفر شخصیِ زمینی قصد سفر به ارمنستان دارند می‌خواهیم با توجه به مسدود بودن مسیر، به مرز خروج ما در نوردوز مراجعه نکنند تا دچار مشکل نشوند، فعلا تا زمانی که مسیر بازگشایی نشود امکان خروج مسافران وجود ندارد و در مرز معطل می‌شوند.

* امکان انتظار چندساعته مسافران زمینی ترکیه به دلیل شرایط جوی‌

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری افزود:‌ ‌مورد مرزهای ما با کشور ترکیه هم متأثر از همین موج بارشی و بارش برف در دو روز گذشته است، البته مسیر امروز برف‌روبی شده است اما تردد مقداری با کندی صورت می‌گیرد ضمن آنکه در آن منطقه در مرز دما حدود 10 درجه زیر صفر است و این شرایط را برای بانوان و بچه‌ها بسیار سخت می‌کند.

وی افزود: بنابراین خواهش می‌کنیم هموطنانی که قصد سفر از طریق زمینی به کشور ترکیه دارند، متوجه باشند که در آن منطقه شرایط جوی چگونه است، در شهرهایی مانند وان که عمده تردد به صورت زمینی انجام می‌شود همین شرایط جوی حاکم است؛‌ مسافران‌ بدانند که در این منطقه هوا بسیار سرد است و حتما لباس گرم با خود داشته باشند و پیش‌بینی توقف چندی ساعته را داشته باشند و اگر با ماشین شخصی تردد می‌کنند به سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند و پیش‌بینی موادغذایی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

* امکان سفر زمینی به‌ عراق نوروز امسال فراهم نیست

وی بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که قبل از ایام نوروز صورت گرفت تا لغو روادید برای سفر زمینی به عراق انجام شود و هموطنان بتوانند به زیارت عتبات بروند، این امکان فراهم نشد، همچنین در مورد کشورهای دیگر نظیر آذربایجان با توجه به شرایط کرونا، فعلا بازگشایی مسیر نداریم.

هدایتی افزود: عمده کشورهایی که در حال حاضر ما سفر زمینی به صورت گردشگری داریم،‌ ترکیه و ارمنستان است‌.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت:‌در ایام نوروز ترانزیت مسافری بسیار کم داریم و تعدادی اتباع پاکستانی شاید وجود داشته باشد که برای زیارت به مشهد و قم می‌آیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج