اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۲۲۸۸
۵۳۸۴
۵۳۸۴
پ

‌هشدار کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها در ۷ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش برف و وزش باد در جنوب اردبیل و ارتفاعات‌ گیلان، قزوین، البرز، زنجان، تهران و مازندران پیش‌بینی می‌شود و احتمال لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و کولاک برف در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

خبرگزاری فارس: صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهار داشت: فردا چهارم فروردین با گذر امواج تراز میانی جو، سامانه بارشی در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی فعال خواهد بود.

روز پنج‌شنبه‌‌‌ بارش برف و رخداد مه و وزش باد نسبتا شدید موقت در نیمه جنوبی اردبیل و ارتفاعات‌ استان‌های گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز، زنجان و تهران پیش‌بینی می‌شود در این راستا لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، مه و کاهش دید محتمل است.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برفگیر و سوخت کافی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور برف روبی در گردنه‌های برفگیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: روز آینده با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، ورود پدیده گرد و غبار به غرب و جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز جمعه ۵ فروردین در غرب و شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه دارد و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال‌غرب کشور و غرب سواحل خزر بارش پراکنده داریم.

وی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید موقت در شرق و شمال‌شرق کشور داریم، گفت: روز آینده در بخش‌هایی از غرب و جنوب‌ غرب کشور،  مرکز کشور، شرق و شمال‌شرق وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز جمعه علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در جنوب‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: روز شنبه ۶ فروردین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و جنوب‌شرق کشور خواهیم داشت و این شرایط روز یکشنبه ۷ فروردین در بخش‌هایی از نوار شرقی کشور و جنوب‌غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: روز آینده افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۵ درجه در سواحل خزر و اردبیل و روزهای پنج‌شنبه و جمعه افزایش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری به تدریج ابری گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۹ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج