۱۲۰۲۹۳۲
۱ نظر
۵۶۲۷
۱ نظر
۵۶۲۷
پ

ایلان ماسک شبکه اجتماعی راه می‌اندازد

ایلان ماسک که خودش یکی از کاربران پرکار و فعال در توییتر است، اخیرا از رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌هایشان انتقاد کرده است.

ایندیپندنت: ایلان ماسک که خودش یکی از کاربران پرکار و فعال در توییتر است، اخیرا از رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌هایشان انتقاد کرده است.

ایلان ماسک شبکه اجتماعی راه می‌اندازد

ایلان ماسک، تاجر و کارآفرین میلیاردر، در توییت روز شنبه‌اش نوشت که در حال «بررسی جدی» ایجاد یک شبکه رسانه‌ای جدید است.

این توییت ایلان ماسک یک روز پس از نظرسنجی توییتری او در پاسخ به این پرسش منتشر شد که: «آزادی بیان لازمه یک دموکراسی کارآمد است. آیا اعتقاد دارید که توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است؟»

بیش از ۷۰ درصد کاربران به آن رای منفی دادند. او در ادامه این نظرسنجی نوشته بود «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا در رای دادن دقت کنید.»

ایلان ماسک، کارآفرین و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که در سال ۲۰۲۱ و با ثروتی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد دلار، ثروتمندترین شخص جهان شناخته شد، روز شنبه در توییت دیگری نوشت: «از آنجا که توییتر در عمل مانند میدان اصلی شهر است، پایبند نبودن به اصول آزادی بیان آن می‌تواند دموکراسی جامعه را تضعیف کند. چه باید کرد؟» و باز هم در توییتی دیگر پرسید «آیا وجود یک شبکه اجتماعی جدید، لازم و ضروری است؟»

این تاجر مشهور در پاسخ به نظر یکی از مخاطبانش به این‌که آیا او در فکر ساختن یک شبکه رسانه‌ای جدید با الگوریتمی باز است که آزادی بیان را در اولویت قرار می‌دهد و حداقل تبلیغات را دارد، نوشته بود که دارد این موضوع را به‌طور جدی بررسی می‌کند.

در صورتی که این مهندس ارشد شرکت فناوری‌های فضایی اسپیس اکس و بنیان‌گذار شرکت حمل‌ونقل یورینگ کمپانی تصمیم به ایجاد شبکه‌ای جدید در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد، به صف طولانی و روبه رشدی از شرکت‌های فناوری ملحق می‌شود که خود را قهرمانان آزادی بیان معرفی می‌کنند و با بزرگ‌نمایی ایرادهای شرکت‌های بزرگی مانند توییتر و فیس‌بوک، امیدوارند کاربران ناراضی و کسانی را که احساس می‌کنند دیدگاه‌های آن‌ها در این شبکه‌های اجتماعی مورد سرکوب واقع شده است مجذوب خود کنند.

هرچند موضوع سانسور، سرکوب و بسیاری مسائل از این قبیل دیگر انکارشدنی نیست، اما پیش از این هیچ شرکت رسانه‌ای جدید‌- برای نمونه شرکت Truth Social Donald Trump یا «تروث» که بنیان‌گذار آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود‌- نتوانسته است به میزان محبوبیت شبکه‌های اجتماعی اصلی حتی نزدیک بشود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      موفق باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج