جاباما
۱۲۰۵۹۱۳
۵۶۱۵
۵۶۱۵
پ

ایمن‌آبادی : جامعه ملتهب، ناراضی و عصبانی است

ایلنا: نماینده پیشین مجلس گفت: واقعا کابینه ضعیف است. دیگر چقدر می‌خواهد مردم را هزینه کند تا به او ثابت شود. سازمان برنامه و بودجه رها شده است. بدنه کارشناسی تعطیل است. وزرای اقتصاد و تعاون تمام پرسنل خود را بلاک کردند. آنقدر کارمندان رفتند مطلب نوشتند این افراد رفتند همه را بلاک کردند. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس ، در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس از عملکرد دولت ناراضی هستند و از این وضعیت انتقاد می‌کنند. علیرغم آنکه قبل از انتخابات از ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات دعوت کردند، دلیل این انتقاد چیست، گفت: مجلس در همکاری با دولت آنقدر افراط کرد که در نهایت از آن طرف بام افتاد. این حمایت صددرصدی بدون قید و شرط و کت بسته باعث تضعیف مجلس شد و الان تمام موارد اتهامی به سمت مجلس است و مردم مجلس را زیر سؤال می‌برند.

وی افزود: مجلس برای اینکه از غافله عقب نماند از الان شروع به گرد و خاک کردن، اعتراض و شلوغ کردن کرده است. اما سؤال مردم از نمایندگان به قوت خود باقی است. مردم به این افراد می‌گویند شما به آنها رأی دادید، شما به وزیری رأی دادید که سابقه اداره یک کلاس را نداشت، معلوم است اگر او بیاید، نمی‌تواند یک وزارتخانه را اداره کند. شما به فردی رأی دادید که اصلاً کارمند دولت نبوده، مدارک تحصیلی‌اش هنوز دچار ابهام است و الی ماشاءالله. قابل پیش‌بینی است، وقتی شما فردی را وزیر کنید که سابقه مدیریت نداشته حالا می‌تواند راهبر آن وزارتخانه باشد؟!

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: در درجه اول، نمایندگان مجلس افراط شدید کردند. ۲۲۰ نفر به آقای رئیسی نامه نوشتند که بیا. شخص آقای رئیسی هم می‌خواست بیاید. حالا چه شما می‌نوشتید، چه نمی‌نوشتید. شما نماینده مجلس هستید یعنی شخصیت مستقل حقوقی ندارید که هرکاری بخواهید انجام دهید. شما باید از جامعه هدفتان اجازه می‌گرفتید. بعد از آن هم چشم بسته به همه وزرا رای دادید که اصلا خوب نبود و حالا مردم دارند هزینه کابینه ضعیف را پرداخت می‌کنند.

 

ایمن‌آبادی : جامعه ملتهب، ناراضی و عصبانی است

 

وی افزود: امروز هم که مردم از آن‌ها انتقاد می‌کنند، برای فرافکنی به دولت می‌تازند. امروز مجلس باید به دولت کمک کند. اگر امروز بیاید خط خود را از دولت جدا کند، بدترین خطا برای کشور است. امروز که می‌بینند جامعه ملتهب، ناراضی و عصبانی است، مجلس می‌خواهد خودش را از این مشکلات مبرا کرده و می‌گویند کی بود کی بود؟ ما نبودیم. این حرف‌ها فرار به جلو بوده و مردم این حرف‌ها را از نمایندگان نمی‌پذیرند.

ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده شاهد جدال میان دولت و مجلس خواهیم بود، گفت: فکر می‌کنم تنش بین دولت و مجلس در سال آتی افزایش پیدا کند. به این دلیل که دولت تا به اینجای کار تقریبا کارنامه موفقی نداشته و این موضوع باعث می‌شود که مردم ناراضی باشند و نمایندگان هم که می‌خواهند از مردم رای بگیرند، سال آخر نماینده مردمی می‌شوند و از این به بعد در بغل مردم می‌افتند.

این نماینده پیشین در پاسخ به این سوال که برخی گفتند با یکدست شدن دولت و مجلس کارهای اجرایی بهتر و سریع‌تر به جریان می‌افتد اما امروز شعارهای دولت هم عملیاتی نشده است، اشکال کار در کجاست و راهکار حل این مشکلات را در کجا می‌بینید، گفت: افراط! «یکدستی» به معنای این بود که تنش‌های بی‌جهت، چالش‌های غیرضروری، کینه‌توزی و ... نباشد. مانند دو سال آخر آقای روحانی که اگر آقای روحانی در بهشت را باز می‌کرد، می‌گفتند نه در جهنم است.

وی افزود: مجلس در موضوع بودجه، رای اعتماد به وزرا و داستان‌های دیگر خیلی کوتاهی کرد و هزینه این کوتاهی را مردم پرداخت کردند. یکدستی به این معنا است که تنش، درگیری، دعوا و چوب لای چرخ گذاشتن نباشد. اما نه اینکه کسی وظیفه خود را انجام ندهد. هرکسی باید وظیفه قانونی و حرفه‌ای خود را بدون حب و بغض انجام دهد. یکدستی خوب است اما اگر ماموریت اصلی، کشور و مردم را رها کنیم، اصلا برای چه مجلس تشکیل شده؟ خب مجلس را تعطیل کنند دیگر!.

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی تصریح کرد: اگر قرار بود همه رای بیاورند و همه مملکت گل و بلبل باشد و دولت هرکاری دلش بخواهد انجام دهد، پس مجلس برای چیست؟ مجلس باید یک جایی جلوی آن را بگیرد و بگوید این به صلاح نیست. مردم امروز کاملا توجیه هستند که این صحبت‌ها ظاهر پوپولیستی دارد و در پشت پرده می‌روند کار دیگری انجام می‌دهند و رای کیلویی می‌دهند. رای خود را در اختیار بعضی از تندروهای پایداری قرار می‌دهند و بعد می‌خواهند چهار حرف بین مردم هم بزنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس وزیری از دولت را استیضاح یا دولت را مجبور به تغییر کابینه می‌کند یا خیر، گفت: دولت باید خودش آستین بالا بزند. آقای رئیسی شعاری داشت مبنی بر اینکه «من تعارف ندارم». واقعا کابینه ضعیف است. دیگر چقدر می‌خواهد مردم را هزینه کند تا به او ثابت شود. سازمان برنامه و بودجه رها شده است. بدنه کارشناسی تعطیل است. وزرای اقتصاد و تعاون تمام پرسنل خود را بلاک کردند. آنقدر کارمندان رفتند مطلب نوشتند این افراد رفتند همه را بلاک کردند.

نماینده پیشین مجلس افزود: باید مقداری به آقای رئیسی حق بدهیم. آقای رئیسی عضو حزب و گروه نبوده و در قوه قضائیه مشغول بوده است. نهایتا آقای رئیسی چهل قاضی خوب می‌شناسد. او با صنعت، بانک، بازار، کشاورزی، هتل‌دارها و ... هیچ ارتباطی نداشته است. این موضوع باعث شد وقتی آمد از هر طرف به او نیروهای بی کیفیت، بی‌سواد و بعضا مسئله‌دار تحمیل کردند که امیدوارم اگر آقای رئیسی اقدامی انجام نداد، خود مجلس این حرکت را انجام دهد.

وی گفت: کماکان همه وظیفه داریم که به آقای رئیسی کمک کنیم. آقای رئیسی روز به روز به واقعیت‌ها بیشتر آشنا می‌شود. قبلا بیرون گود بوده و حالا داخل گود است و امروز متوجه می‌شود کار اجرایی در کشور ما سختی خاص خودش را دارد و آن شعارهایی که اول انتخابات داد تا حدی خریدار دارد و بعد از آن خریدار ندارد و باید آستین بالا زد و کار کرد. در نهایت مجلس خطا و افراط کرد و وظیفه خود را انجام نداد و هزینه روی دست مردم گذاشته است و حالا مجلس باید به دولت کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج