۱۲۰۷۱۱۴
۱۰۶۷
۱۰۶۷
پ

دستگاهی شگفت‌انگیز برای آنان که پرهیز نمی‌کنند

چاپستیک‌ها با انتقال جریان الکتریکی موجی شکل به دهان انسان می‌توانند زبان کاربر را فریب دهند تا طعم‌های شور را بچشند؛ حتی در غذا‌های سالمی که سدیم کمتری دارند.

فرارو: با بالا رفتن سن نیاز‌های تغذیه‌ای افراد تغییر می‌کند و مصرف خوراکی‌های سالم در رژیم غذایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. همانطور که عینک‌های واقعیت مجازی می‌توانند چشم‌ها را فریب دهند تا دنیای اطراف را به صورت سه بعدی ببینیم، چاپستیک‌ها نیز می‌توانند زبان کاربر را فریب دهند تا طعم‌های شور را بچشند؛ حتی در غذا‌های سالمی که سدیم کمتری دارند.

دستگاهی شگفت‌انگیز برای آنان که پرهیز نمی‌کنند

این چاپستیک‌ها توسط محققان آزمایشگاه یوشینوری میاشیتا از دپارتمان علوم پیشرفته رسانه دانشگاه میجی و یک تولید کننده غذای ژاپنی به نام Kirin به منظور کاهش مصرف روزانه نمک توسط مردم ژاپن، که به طور متوسط بسیار بالاتر از توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی است ساخته شده اند. برای رسیدن به هدف کاهش مصرف نمک تا ۲۰ درصد، مردم ژاپن با مشکل بی مزه شدن غذا‌ها مواجه هستند و یک مانع برای کسانی که سعی می‌کنند رژیم غذایی سالمی داشته باشند و به آن پایبند باشند ایجاد می‌کند.

دستگاهی شگفت‌انگیز برای آنان که پرهیز نمی‌کنند

اینجاست که چاپستیک‌ها وارد می‌شوند. در انتهای چاپستیک یک بخش فلزی وجود دارد که جریان الکتریکی موجی شکلی را به دهان فرد منتقل کرده و بر یون‌های موجود در کلرید سدیم و مونوسدیم گلوتامات تأثیر می‌گذارد و طعم‌های نمکی را به انسان می‌چشاند. در یک آزمایش که اخیرا انجام شده تحریک الکتریکی چاپستیک، می‌تواند شوری غذا را تقریباً ۱.۵ برابر افزایش دهد. اگر ۳۰ درصد مقدار نمک یک غذا را نسبت به حالت عادی کاهش دهیم، تفاوت طعم نامحسوسی را احساس خواهیم کرد.

در سال ۲۰۱۶ تیم دیگری از محققان ژاپنی یک چنگال برقی ساختند که طعم شور و ترش را افزایش می‌داد. در آن زمان شرکتی به نام SpoonTEK قاشق ارتقا یافته‌ای را با اتصالات الکتریکی به فروش رساند که نه تنها وعده بهبود طعم را می‌داد، بلکه طعم و مزه ناخوشایند غذا را نیز کاهش می‌داد. محققان حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که صفحه‌های لیسیدنی ایجاد کرده‌اند که می‌توانند طعم‌های متنوعی را بدون قرار دادن غذا در دهان شما ایجاد کنند. ایده لذت بردن از یک وعده غذایی مجازی بدون دریافت حتی یک کالری چندین سال است که مطرح شده است و افرادی نیز همچنان در حال کار بر روی این ایده جالب هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج