۱۲۱۰۱۷۸
۱۴۰۴
۱۴۰۴
پ

ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ، جنجالی شد

​سامسونگ اخیرا ویدیوی تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده که با انتقادات زیادی مواجه شد. منتقدان می‌گویند خیابان های انگلستان شب ها برای بانوان امن نیست.

گجت نیوز: سامسونگ اخیرا ویدیوی تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده که با انتقادات زیادی مواجه شد. منتقدان می‌گویند خیابان های انگلستان شب ها برای بانوان امن نیست.

به تازگی شرکت سامسونگ یک ویدیوی تبلیغاتی جدید را منتشر کرد که در آن می‌بینیم یک زن در ساعت ۲ نیمه شب به خیابان می‌رود تا بدود. هدف Samsung از انتشار این ویدیو، تبلیغ ساعت هوشمند گلکسی واچ و هدفون گلکسی بادز بود. این ویدیو با انتقادات زیادی مواجه شد و منتقدان، سامسونگ را به دروغگویی و انتشار ویدیوی غیر واقعی متهم کردند. به عقیده منتقدان، خیابان های انگلستان و البته بسیاری از شهرهای جهان در شب‌ها اصلا برای بانوان امن نیست و این که یک زن در ۲ بامداد برای دویدن به خیابان برود، دور از واقعیت است.

ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ، جنجالی شد

گروه‌های دو و میدانی بانوان و فعالان حوزه ایمنی از جمله منتقدان این ویدیوی تبلیغاتی سامسونگ بودند که به دلیل انتشار ویدیوی غیر واقعی و دروغگویی، از این شرکت کره‌ای انتقاد کردند. یکی از گروه‌هایی که در بخش تامین ایمنی بانوان فعالیت می‌کند به کشته شدن اشلینگ مورفی اشاره کرد و اقدام سامسونگ را بی ملاحظگی و بی تفاوتی نسبت به مسائل اجتماعی دانست. اشلینگ مورفی، یک زن 23 ساله و معلم مدرسه ابتدایی و موسیقیدانی با استعداد بود که به هنگام دویدن در تولامور ایرلند کشته شد. این اتفاق باعث شد بحث‌هایی درباره آزار و اذیت زنان به هنگام دویدن و ورزش کردن و همچنین احساس خطر آنها در شب‌ها به راه بیفتد و حتی هشتگ SheWasonaRun# در شبکه های اجتماعی ترند شد.

دبیر مجله و پادکست Women’s Running نیز می‌گوید سامسونگ در این ویدیوی تبلیغاتی، واقعیت را به نمایش نگذاشته است؛ چرا که زنان می‌ترسند در نیمه شب اقدام به دویدن در خیابان‌ها کنند و این موضوع تکان‌دهنده‌ای است. علاوه بر این، طبق آماری که در انگلستان منتشر شده، بیشتر زنان برای تنها قدم زدن در شب‌ها احساس ناامنی می‌کنند.

ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ، جنجالی شد

ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ، جنجالی شد

دبیر مجله Women’s Running همچنین به استفاده‌ی بازیگر زن این ویدیوی تبلیغاتی از هدفون در هنگام دویدن اشاره کرد و گفت خیلی از زنان به خاطر امنیتشان در زمان دویدن، حتی در طول روز هم از هدفون استفاده نمی‌کنند. وی البته افزود احساس ناامنی بانوان، فقط به خاطر رفتارهای بخش کوچکی از مردم است.

واکنش سامسونگ به انتقادات

واکنش‌های منفی و انتقادات به ویدیوی تبلیغاتی سامسونگ به اندازه‌ای زیاد بود که این شرکت کره‌ای مجبور شد توضیحاتی را در این رابطه ارائه دهد و حتی عذرخواهی کند. این شرکت می‌گوید هیچوقت قصد ندارد به ایمنی بانوان بی تفاوت باشد و بابت برداشت اشتباهی که از این ویدیوی تبلیغاتی شده، عذرخواهی می‌کنیم. همچنین سامسونگ در شبکه های اجتماعی هم به انتقادات کاربران پاسخ داد و نوشت:

مطمئن باشید منظور از این ویدیوی تبلیغاتی این است که همه کاربران می‌توانند طبق برنامه زمانی خودشان به اهدافی که برای سلامتی خود در نظر دارند، دست پیدا کنند.

مدیران Samsung درباره پویش «جغدهای شب» توضیح دادند که این کمپین به دنبال اشاعه‌ی یک پیام مثبت بوده و ما سعی داریم گرامی داشتن هویت فردی و آزاد بودن برای ورزش کردن در هر ساعتی را گوشزد کنیم. با وجود عذرخواهی و توضیحات این شرکت کره‌ای، به نظر می‌رسد ویدیوی تبلیغاتی جنجالی آنها در بسیاری از کانال‌های یوتیوبی و همچنین رسانه‌ها حذف شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج