۱۲۱۳۵۸۱
۳۶۹۷
۳۶۹۷
پ

شهری که گرمای هوای آن سه برابر کل دنیاست!

گرمای زمین شهری کوچک در قطب شمال در لاپلند را تقریباً سه برابر سریعتر از بقیه زمین تحت تاثیر قرار داده است.

روزیاتو: گرمای زمین شهری کوچک در قطب شمال در لاپلند  را تقریباً سه برابر سریعتر از بقیه زمین تحت تاثیر قرار داده است. ساکنان سالا (Salla) در فنلاند آنقدر نگران آینده خود هستند که برای افزایش آگاهی در مورد بحران آب و هوا پیشنهادی نمادین برای میزبانی المپیک تابستانی ارائه کردند.

شهری که گرمای هوای آن سه برابر کل دنیاست!

شهر سالا در قطب شمال لقب «در میانه ناکجاآباد» (In the Middle of Nowhere) را به خود اختصاص داده است که به طبیعت وحشی این منطقه که از جنگل‌های برفی تشکیل شده است و کیلومترها گسترده شده‌ است، اشاره می کند. دما در اینجا تا ۵۰ – درجه سانتیگراد در گذشته کاهش یافته است و اغلب رکوردهای سردترین زمستان فنلاند را می شکند.

شهری که گرمای هوای آن سه برابر کل دنیاست!

اما اخیراً آب و هوا در سالا، جایی که قدیمی‌ترین اسکی جهان با قدمت بیش از ۵,۰۰۰ سال در آن پیدا شد، بسیار غیرقابل پیش‌بینی‌تر شده است. گرمای زمین ۳,۴۰۰ ساکن سالا، که تعدادشان بسیار بیشتر از گوزن های شمالی در این منطقه است، آنقدر نگران آینده خود هستند که پیشنهادی نمادین برای میزبانی بازی های المپیک تابستانی در سال ۲۰۳۲ ارائه کردند.

شهری که گرمای هوای آن سه برابر کل دنیاست!

در حالی که سایر شهرها ممکن است زیرساختی مناسب داشته باشند، سالا در خط مقدم بحران آب و هوایی زندگی می کند. آب و هوا در شهری در لاپلند، جایی که برخی از شدید ترین تغییرات آب و هوایی را تجربه می کند، تقریباً سه برابر سریعتر از بقیه زمین گرم می شود. غیر قابل پیش بینی تر شده است. در این شهر ممکن است چند روز بعد از تجربه  ۳۰ – درجه سانتی گراد، دمای هوا مثبت شود. در پاییز برف دیرتر می بارد. ممکن است باران ببارد و به سرعت دما منفی شود، گوزن های  شمالی در چنین وضعیتی نمی توانند غذا پیدا کنند.

شهری که گرمای هوای آن سه برابر کل دنیاست!

ساکنین این منطقه معتقدند که اگر کاری نکنند و اجازه دهند گرمای زمین غالب شود، دیگر شهری را که دوستش دارند به شکلی که می شناختند وجود نخواهد داشت. یکی از ساکنان در ویدیوی با استفاده از یک گوزن شمالی که از شدت گرما خسته شده است می گوید: «من قبلاً هرگز احساس گرما نکرده بودم، اما مطمئنم که در راه است.» اهالی این منطقه می خواهند زمستان ها مانند گذشته باشد؛ زمستان های واقعی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج