جاباما
۱۲۱۴۳۱۹
۴۵۶
۴۵۶
پ

شکایت ۵۰میلیون دلاری از مک‌دونالدز و برگرکینگ

​قبلا در بریتانیا، یک تبلیغ برگرکینگ درباره ساندویچ مرغ ممنوع شد زیرا اندازه ساندویچ در تبلیغ بزرگتر بود.

عصر ایران: از سه رستوران زنجیره ای فست فود در آمریکا شکایت شده که چرا اندازه همبرگرها در تبلیغات، بزرگتر از اندازه واقعی آنهاست؟

دلیل شکایت "آگهی های گمراه کننده درباره اندازه همبرگر" اعلام شده است. 

دفتر وکالت متعلق به یک امریکایی به نام "جاستین شیمینتی" ساکن نیویورک آمریکا این شکایت را تنظیم کرده است.

شکایت 50میلیون دلاری از مک‌دونالدز و برگرکینگ

در شکایت نخست از دو غول فست فود این کشور یعنی "مکدونالدز" و "وندیز" آنها به پخش آگهی های گمراه کننده و فریت مشتریان در آگهی های تبلیغاتی خود متهم شده اند. در این شکایت گفته شده این دو شرکت در تبلیغات خود حجم ساندویچ های همبرگر را بزرگتر از حجم واقعی نشان می دهند و به این وسیله، مشتریان را گول می زنند.

مکدونالدز، برگرکینگ و وندیز به ترتیب سه رستوران زنجیره ای بزرگ فست فود همبرگر در آمریکا هستند.

در این شکایت، این دو رستوران زنجیره ای به انجام "فعالیت های تجاری غیرعادلانه" و "گمراه کننده" متهم شده اند.

شاکی خواستار محکومیت این دو شرکت فست فودی به پرداخت غرامت 50 میلیون دلاری به او و دیگر مشتریانی شده است که در این شکایت نامه، فریب خوردگان تبلیغات توصیف شده اند.

هنوز این دو شرکت به این شکایت واکنش نشان نداده اند.

در این شکایت به متن تعدادی زیادی از گلایه ها در شبکه های اجتماعی از کوچک بودن حجم ساندویچ همبرگر این دو شرکت برخلاف آنچه در تبلیغات آمده اشاره شده است.

شکایت 50میلیون دلاری از مک‌دونالدز و برگرکینگ

شاکی این پرونده همان کسی است که قبل از این از دیگر غول فست فود یعنی "برگرکینگ" هم شکایت کرده بود.

گفته شده تعداد زیادی از مشتریان به دلیل مشابه، ناراضی هستند و شکایت نامه را امضا کرده اند.

این شکایت می گوید تبلیغات شرکت برگر کینگ "ناعادلانه" است و به مصرف کنندگان، به لحاظ مالی، ضرر می زند زیرا آنها حجم غذایی را در برابر قیمت مشخص دریافت می کنند که بسیار کمتر از آن چیزی است که وعده داده شده است.

در شکایت از برگرکینگ اضافه شده: این اقدامات به ویژه هم اکنون نگران کننده است زیرا تورم و قیمت غذا و گوشت بسیار افزایش یافته و بسیاری از مصرف کنندگان به ویژه افراد دارای درآمد پایین از مشکلات مالی رنج می برند.

در شکایت علیه مکدونالدز و وندیز تاکید شده همبرگری که در تبلیغات نشان داده می شود حداقل 15 درصد بزرگتر از حجم همبرگر واقعی است.

شکایت 50میلیون دلاری از مک‌دونالدز و برگرکینگ

یکی از منتقدان که نامش در این شکایت نامش آمده است گفت شکل یکی از انواع همبرگری که رستوران زنجیره ای وندیز می فروشد در تبلیغات و واقعیت متفاوت است.

یکی دیگر امضا کنندگان این شکایت هم گفته است: همبرگر کوچک است.

"مارک بارثولومیو" استاد حقوق در دانشگاه بوفالو نیویورک در این باره گفت به نظر می رسد چنین استدلال ها و نظراتی برای پیروزی در این شکایت در دادگاه امریکا کافی نباشد.

او ادامه داد دادگاه به دنبال دلیل و مستنداتی خواهد بود که نشان دهد مشتریان واقعا فریب خورده اند و تبلیغات در تصمیم گیری آنها برای خرید از این رستوران ها تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: اثبات این دو موضوع برای شکایت کنندگان بسیار سخت است. شرکت های فست فود خواهند گفت  مردم درصدی از مبالغه را در تبلیغات انتظار دارند و پیش بینی می کنند. این استاد حقوق توضیح داد: فکر می کنم آنچه شکایت کنندگان واقعا می خواهند کسب یک توافق خارج از دادگاه با شرکت های فست فود است. داستان به محاکمه کامل نمی کشد.

قبل از این در سال 2010 در بریتانیا، سازمان های ناظر، با پذیرش شکایتی درباره اینکه حجم یک ساندویچ مرغ در یکی از تبلیغات برگرکینگ، بسیار بزرگتر از حجم واقعی آن است این تبلیغ را ممنوع کردند.

خانم دیبورا گرهارد استاد حقوق بین الملل در دانشگاه کارولینای شمالی امریکا هم گفت: این نوع از شکایت ها و پرونده ها در آمریکا، متداول نیستند. در بسیاری از موارد شکایت ها و نزاع ها بر سر تبلیغات میان رقبا در می گیرد و در آرامش از طریق سازمان های ناظر یا میانجی حل و فصل می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج