جاباما
۱۲۱۴۵۸۱
۶۷۶
۶۷۶
پ

ترک اعتیاد بدون درد و خماری چگونه امکان پذیر است؟

ترک اعتیاد بدون درد و خماری بسیار راحت تر از ترک اعتیاد به روش های شیمیایی است. اما این روش از ترک اعتیاد برای ثمربخش بودن تحت تاثیر عواملی است که در این مقالبه به آن ها میپردازیم.

بیماران مبتلا به اعتیاد و سایر بیماران عموماً به روش‌ های درمانی در منزل متمایل هستند؛ چرا که به بستری‌ شدن نیازی نبوده و می توانند به زندگی عادی خود بپردازند. در برخی از شرایط ممکن است این افراد بارها در کمپ ‌های ترک اعتیاد بستری شده اما موفق به ترک اعتیاد نشوند؛ با این‌ حال عموماً ترک اعتیاد اصولی در کلینیک‌ های تخصصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام می‌ پذیرد. در نظر داشته باشید فرایند درمانی ترک اعتیاد باید به‌ طور صحیح و اصولی صورت بگیرد؛ بنابراین به بستری ‌شدن یا عدم بستری بیمار وابسته نمی‌ باشد. بسیاری از افراد مبتلا به اعتیاد در روزهای اول ترک و با کاهش مصرف مواد مخدر به علائم خماری و درد دچار می ‌شوند. همین موضوع سبب شده ‌است که افراد به ترس از ترک اعتیاد مبتلا شده و انگیزه خود را از دست بدهند؛ بنابراین نکته مهم در ترک اعتیاد کاهش میزان درد و خماری می باشد.

 ترک اعتیاد بدون درد و خماری چگونه امکان پذیر است؟

علائم ترک اعتیاد و خماری:

نشانه‌ های ترک اعتیاد برای هر ماده مخدر به صورت متفاوتی بروز پیدا می کند اما به ‌طور عمده ترک اعتیاد مواد مخدر افیونی دردهای جسمانی بیشتری به‌ دنبال دارد؛ چون مخدرهای افیونی تحت عنوان داروهای تسکین دهنده دردهای شدید نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند؛ به همین دلیل طبیعی است که نشانه‌ های ترک اعتیاد به آن‌ ها با درد بیشتری همراه شود. از رایج ‌ترین نشانه‌ های خماری و ترک اعتیاد می ‌توان به تهوع، استفراغ، اسهال، لرزش، تپش قلب، تنش عضلانی، دردهای عضلانی، سردرگمی و غیره اشاره کرد. بنابراین انتخاب روش مناسب برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری در اولویت پزشکان قرار می گیرد.

در نظر داشته باشید ترک اعتیاد علاوه‌ بر ایجاد مشکلات جسمانی، سبب بروز علائم روانی نیز می ‌شود اما این علائم با کمک دریافت خدمات روان ‌شناختی مناسب و دقیق قابل کنترل می باشد؛ بنابراین مرحله مشاوره و توان ‌بخشی روحی بیمار باید در اولویت قرار بگیرد. از جمله علائم روانی مربوط به ترک اعتیاد می ‌توان به احساس بی ‌قراری شدید، پرخاشگری، خلق پایین، افسردگی و عدم تمرکز اشاره کرد که هر یک از آن ‌ها می‌ توانند درد و خماری ناشی از ترک اعتیاد را افزایش دهند.

روش‌ های درمان ترک اعتیاد بدون درد و خماری:

امروزه به منظور کاهش درد خماری روش های متنوعی استفاده می شوند؛ به طوری که دارو درمانی، تغییر تغذیه در هنگام ترک، محیط خانه و چگونگی رفتار اعضای خانواده با بیمار از جمله این روش ‌ها به شمار می ‌آیند. در نظر داشته باشید داروهایی به‌ منظور کاهش درد خماری در اختیار بیمار قرار می گیرند؛ بنابراین به شما توصیه می ‌کنیم برای کاهش درد خماری و علائم ترک در زمان درمان به فرد متخصص در حوزه ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

 ترک اعتیاد بدون درد و خماری چگونه امکان پذیر است؟

در کشور کلینیک ‌های ترک اعتیاد بی‌ شماری وجود دارند که هر یک از آن ‌ها برای روند ترک اعتیاد بدون درد و خماری روش ‌های متنوعی پیشنهاد می‌ دهند اما دقت کنید زمانی ترک اعتیاد بدون درد و موفقیت‌ آمیز سپری می ‌شود که با خواسته ی قلبی بیمار انجام بپذیرد. در این‌ صورت ترک اعتیاد بدون بازگشت بوده و بیمار سلامت خود را کسب می‌ کند. لازم به ذکر است روش درمانی تایید شده توسط پزشک متخصص و کلینیک ترک اعتیاد معتبر نیز در موفقیت ترک اعتیاد ‌تاثیر گذار می باشند؛ زیرا در کلینیک ترک اعتیاد معتبر راهکارهای جدید مورد استفاده قرار گرفته و بیمار در حین ترک مواد مخدر درد و خماری کمی احساس می کند؛ همچنین برای همیشه از اعتیاد رهایی یافته و سلامتی خود را بازمی ‌گرداند. از جمله راهکار های جدید ترک اعتیاد بدون درد و خماری عبارتند از:

1. درمان ترک اعتیاد بدون درد و خماری با کمک دارو: در این روش درمانی که بسیار رایج می ‌باشد، درمان توسط گروه درمانی همراه با جلسه ‌های مشاوره صورت می ‌پذیرد؛ به‌ طوری‌ که دوز مخدر مصرفی به‌ تدریج کاهش می‌ یابد.

2. کاهش درد و خماری به کمک داروهای جایگزین: در این روش داروهای جایگزینی مصرف شده حتما باید توسط پزشک متخصص تایید و میزان مصرف آن‌ ها مورد نظارت قرار بگیرد؛ چرا که این داروها اعتیاد آور بوده و می‌ توانند سبب ایجاد وابستگی شوند. در نظر داشته باشید در اکثر کلینیک‌ های ترک اعتیاد درمان‌ های سرپایی انجام می ‌پذیرد تا به بستری شدن نیاز نبوده و میزان درد و خماری کاهش یابد. تحت عنوان مثال نالترکسون وظیفه مسدود کردن اثرات شبه افیونی را برعهده دارد؛ بنابراین تمایل به مصرف مواد مخدر را کاهش داده و وسوسه مصرف بیمار در طول درمان ترک اعتیاد را کنترل کرده و به مهار کردن آن اقدام می ‌کند تا روند ترک اعتیاد با موفقیت انجام شود.

فرمول‌ های کاشته‌ شده با اثر طولانی می ‌توانند امکان ترک اعتیاد را بالا ببرند؛ به‌ طوری ‌که طول درمان با این ایمپلنت شش ماه به طول می ‌انجامد. از نظر علمی و پزشکی این ایمپلنت ها نتیجه مؤثری در درمان اعتیاد ایفا می ‌کنند. همچنین کاشت باید توسط کادر پزشکی متخصص انجام پذیرد؛ زیرا هنگام کاشت ایمپلنت بیمار قادر است بقیه درمان را به صورت سرپایی و تحت کنترل پزشک ترک اعتیاد انجام دهد.

 ترک اعتیاد بدون درد و خماری چگونه امکان پذیر است؟

سم ‌زدایی ترک اعتیاد بدون عدم نیاز به بستری:

این‌ که برای ترک اعتیاد چه روشی مورد استفاده قرار می ‌گیرد مسئله مهمی نمی‌ باشد؛ بلکه موضوع قابل‌ توجه طی شدن اصولی مراحل درمان می ‌باشد. اولین و در عین ‌حال مهم  ‌ترین مرحله در حین ترک اعتیاد، تصمیم و انگیزه قطعی بیمار به عدم مصرف مواد مخدر و بازگشت به زندگی عادی محسوب می شود. پس ‌از این مرحله بیمار با دو مرحله اصلی مواجه می‌ شود که میزان درد و خماری ناشی از ترک اعتیاد را کاهش می ‌دهد.

1. مرحله سم‌ زدایی از بدن بیمار: این روش ترک اعتیاد بدون درد و خماری بوده و یا میزان درد و خماری را تا حد قابل‌ توجهی کاهش می ‌دهد؛ بنابراین بهتر است این دوره در طی یک‌ روند بستری صورت بگیرد تا خروج مواد مخدر از بدن بیمار بعد از زمان طولانی مصرف مواد مخدر بدون کوچک ‌ترین آسیبی انجام پذیرد.

توجه فرمایید طول دوره سم ‌زدایی با توجه به نوع مخدر مصرفی بین ده تا پانزده روز طول می ‌کشد. کلینیک ترک اعتیاد معتبر با انجام آزمایش‌ های دقیق و مشاوره‌ های لازم، بهترین روش سم‌ زدایی را به بیمار توصیه می‌ کند که در برخی از مواقع این امکان وجود دارد به‌ صورت درمان سرپایی و یا بستری کوتاه ‌مدت در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است درمان سم‌ زدایی سرپایی به بستری‌ شدن بیمار در کلینیک نیازی ندارد؛ زیرا به‌ طور عمده پس ‌از انجام معاینه‌ های دقیق و ارزیابی ‌های لازم به‌ وسیله ‌ی پزشک متخصص میزان دوز دارویی تایید شده و بیمار موظف است برای انجام معاینات و ارزیابی ‌های مجدد به کلینیک مراجعه فرماید. همچنین به کمک داروهای تجویز شده، را تجربه کرده یا میزان خماری کمتری احساس می‌ کند.

2. مرحله توان ‌بخشی بیمار: پس ‌از سپری شدن شرایط سخت سم ‌زدایی و خروج مواد مخدر از بدن بیمار، یکی از حساس ‌ترین و درعین ‌حال مؤثر ترین مراحل، بخش روان درمانی به شمار می ‌آید. این مرحله به‌ منظور مراقبت از فرد بیمار و رسیدن به اهداف درمانی و ترک اعتیاد بدون بازگشت نقش بسیار مؤثری ایفا می ‌کند. به‌ طور معمول بیمار با حضور در جلسه‌ های مداوم روان‌ شناسی، خانواده درمانی و ورزش ‌درمانی می ‌تواند روند موفقیت ‌آمیزی در ترک اعتیاد طی کرده و سلامتی را به خود و عزیزان هدیه دهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج