۱۲۱۶۴۹۷
۹ نظر
۱۶۶۶۴
۹ نظر
۱۶۶۶۴
پ

بشیر حسینی: برای «سلام فرمانده» لشکرکشی کردیم

استاد ارتباطات گفت : نسل جدید با واژه های جدید متعلق به خود که برای نسل های قبلی غریبه است گاهی اوقات شعرهایی را می خواند و چند سالی بود شعرهای آن ور آبی از برخی خواننده ها مقداری رواج پیدا کرده و با اقبالی مواجه شده بود و بزن و بکوب و سر و صدایی داشت.

خبرگزاری صدا و سیما: استاد ارتباطات گفت : نسل جدید با واژه های جدید متعلق به خود که برای نسل های قبلی غریبه است گاهی اوقات شعرهایی را می خواند و چند سالی بود شعرهای آن ور آبی از برخی خواننده ها مقداری رواج پیدا کرده و با اقبالی مواجه شده بود و بزن و بکوب و سر و صدایی داشت.

سید بشیر حسینی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما با اشاره به جمعیت بیش از صد هزار نفری شرکت کنندگان در ویژه برنامه سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تهران افزود: مجلس معصومانه عجیبی بود و در کمتر از سه روز، ۲۷۰ هزار نفر برای شرکت در این برنامه نام نویسی کردند به طوری که مسئولان برگزاری، نگران ازدحام جمعیت بودند و چند روز پیام داده می شد که لطفاً نیایید و کسانی که ثبت نام نکرده اند از پای گیرنده هایشان برنامه را مشاهده کنند.

بشیر حسینی: برای «سلام فرمانده» لشکرکشی کردیم

وی افزود: سالها یک لکنتی داشتیم و بغضی در گلوی مردم بود به دو واسطه؛ هم فضای کرونا تجمع ها را از ما گرفته بود و دور شده بودیم و هم انگار مردم ایران فارغ از حتی دو گانه انقلابی و غیرانقلابی که گاهی تقسیم بندی می شود، این شعر این دوگانه را شکست و نشان می دهد چقدر مردم باهم یکی هستند؛ انگار مردم چیزی در گلویشان گیر کرده بود و می خواستند یک شعر، فرمان، عهد و بیعتی را توأمان و همه باهم بخوانند.

آقای حسینی اضافه کرد: چند سالی بود اگر در فضای مدارس و مهد کودک های ما شعرهای آن طرف آبی با مضمون های خاص خوانش می شد سریع تبلیغات می شد که نسل جدید نه تنها زبانش بلکه باور و اعتقادش هم عوض شده است.

استاد ارتباطات افزود: نسل جدید با واژه های جدید متعلق به خود که برای نسل های قبلی غریبه است گاهی اوقات شعرهایی را می خواند و چند سالی بود شعرهای آن ور آبی از برخی خواننده ها مقداری رواج پیدا کرده و با اقبالی مواجه شده بود و بزن و بکوب و سر و صدایی داشت.

او ادامه داد: مدل تبلیغات رسانه ای آن هم این گونه بود که هر نفری که فیلمش را می فرستاد سریع استوری و در صفحات مجازی پخش می شد و با یک پروپاگاندا و تبلیغات بسیار پرحجم و با تحلیل های مضاعفی که فرامتن به آن تحمیل می کرد یک پیام را سعی می کرد برساند که اگر نسل جدید زبانش عوض شده یعنی باور و اعتقادش عوض شده است و عهدش عهد سابق نیست و پیوند نسلی با نسل قبلی و پدر و مادر خود و نسل دفاع مقدس ندارد و این نسل، نسل سوخته و از دست رفته است.

آقای حسینی افزود: عقده ای در گلوهایمان گیر کرده بود انگار می خواستیم جایی فریاد بزنیم و بگوییم باهمیم، ببین قد من کوچک است ولی این قد کوچک یک کار دیگری می کند، اگر واژه های زبانمان مقداری واژه های شبکه های اجتماعی شده اما مفهومش همین است، چه کسی گفته عاشقی برای قدیم است، این که تویی در دنیای انتخابم، خفن ترین تصمیم زندگی ام اگر یک دفعه واژه خفن می آمد در ادبیات کودکانه معنایش همان نگاه عاشقانه سابق ارادت به آل الله بود و این پیوند امام زمانی، برای همین اتفاقاً واژه هایی که ما در روایات زیاد داشتیم، السلام علیک یا قادت الامه ما امام عصر و امام زمان (عج) را در روایات فراوان داشتیم، این نسل نسلی بود که دنبال این می گشت که هویت خود را فریاد کند.

وی اضافه کرد: خوش به حال دهه نودی ها که الآن سرود ملی دارند، سرود ملی یک سرود مشترک برای همه ماست اما نسل های مختلف وقتی به زبانشان یک سرود خوش می آید و خوش آهنگ می شود یک تعلق نسلی به آن پیدا می کنند.آقای حسینی اضافه کرد: الآن این نسل نودی این سرود را برای خود می داند و مستقیم با آن صحبت کرده و انگار حرف دل چند نسل به هم پیوند خورده و اینجا متبلور شده است.

استاد ارتباطات گفت: شعر سرود «سلام فرمانده» شاید از نگاه کارشناسان، عجیب و خارق العاده نیست و نقص هایی دارد و برگ برنده هایش هم بی شمار نیست اما نتیجه اش بی شمار است و همه اعجاب داستان همین است.

آقای حسینی افزود: هر چقدر شما بخواهید با چرتکه و عدد و رقم بگویید مزایای این کار این گونه بوده است و باید چنین خروجی بدهد من با شما مخالفت می کنم، می گویم مزایای آن متناسب با واقعیت پدید آمده است و یک بخش از واقعیت پدید آمده این است که یک بخش عجیب از واقعیت تمدنی، هویتی، گفتمانی و جنبش اجتماعی ایجاد شده و ظرفیت فعال و بالفعل شده است که باید به آن اشاره کنیم.

وی درباره فضاسازی های مختلف شبکه های معاند هم گفت: چقدر لجشان درآمد و اتفاق امروز به یک یوم الله و به یکی از صحنه افتخارآمیز نسل جدید تبدیل شد، بله لشکر کشی کردیم، با افتخار بلند می گوییم لشکر کشی کردیم، لشکر مردمی و شروع این لشکر تهران و حتی مرکز استان هم نبوده بلکه از شهرستان لنگرود بوده است.

این استاد ارتباطات با بیان اینکه یکی از جذابیت های این کار مردمی بودن آن است، گفت: مردم لمسش کردند و مردم پای کار آمدند برای این که در ورزشگاه آزادی خون از دماغ بچه ای نیاید؛ مردم گوسفند نذر کردند و آمده بودند اشک می ریختند و حاجت می گرفتند.

آقای حسینی افزود: بله لشکر صاحب زمانی که داشتیم «ای لشکر صاحب زمان آماده باش، آماده باش» و هویت بخش نسل دفاع مقدس بود این بار برای نسل دهه نودی مان با همان فضا بود.

او در پاسخ به این پرسش که چطور اثرگذاری «سلام فرمانده» را در کارهای دیگر ادامه دهیم؟ گفت: دو قطبی سازی نکنیم بلکه جریان سازی کنیم؛ خطای بزرگی است که بگوییم مدل «سلام فرمانده» و بیان صریحش تنها مدل موفقیت است در حالی که این اثر قله موفقیت است.

آقای حسینی تاکید کرد: این جریان مردمی را باید ادامه دهیم و کار را به مردم و اهل دلش بسپاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اینم صدا سیما بزرگش کرد برای یه همچین روزایی وگرنه کی این یارو رو میشناخت

    • ناشناس

      ای کاش این لشکر کشی وهزینه را برای مردم آبادان و خوزستان میکردید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        درود

    • ناشناس

      آره از اون لشکرکشی‌های شیطون‌بلا کردی

    • م.ص.

      ۲۷۰ هزارنفر یعنی قطره درمقابل جمعیت تهران!

    • شایان

      نچسب ترینهههههههههههههههههههه بی مزه

    • محسن

      در صدا و سیمای فعلی همه بیسوادا بزرگ جلوه داده میشند

    • ناشناس

      احسنت بر شما جناب آقای حسینی

    • ناشناس

      خیلی عالی شد همچین ارزان وهمه مشکلات کشور
      حل شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج