اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۸۶۶۷
۲ نظر
۷۰۳۳
۲ نظر
۷۰۳۳
پ

کشف گنجینه چند میلیارد دلاری در لاشه اثر تاریخی

براساس تصاویر جدید به دست آمده از کشتی سن خوزه، حاکی از گنجینه‌ای بر روی عرشه این کشتی است، این گنجینه شامل شمش‌ها و سکه‌های طلا، توپ‌های جنگی متعلق به سال ۱۶۵۵ و یک سرویس غذاخوری دست نخورده چینی است.

فرارو: براساس تصاویر جدید به دست آمده از کشتی سن خوزه، حاکی از گنجینه‌ای بر روی عرشه این کشتی است، این گنجینه شامل شمش‌ها و سکه‌های طلا، توپ‌های جنگی متعلق به سال ۱۶۵۵ و یک سرویس غذاخوری دست نخورده چینی است.

افسران نیروی دریایی کلمبیا در حوالی لاشه کشتی معروف سن خوزه در دریای کارائیب، لاشه دو کشتی تاریخی دیگر را نیز کشف کردند.

کشف گنجینه چند میلیارد دلاری در لاشه اثر تاریخی

به گزارش فرارو، کشتی اسپانیایی سن خوزه که به باور تاریخدانان حامل گنجینه‌ای به ارزش میلیاردها دلار است، در سال ۱۷۰۸ در نزدیکی شهر کارتاخنای کارائیب در کشور کلمبیا غرق شد. بازیابی احتمالی این کشتی برای دهه‌ها سوژه دعوای قضایی بوده است.

ایوان دوکه مارکز، رئیس جمهوری کلمبیا و مقامات نیروی دریایی در یک بیانیه ویدیویی اعلام کردند یک ابزار کنترل از راه دور را به عمق ۹۰۰ متری آب‌های دریای کاراییب فرستاده‌اند که توانسته ویدئوهای جدیدی از بقایای کشتی سن خوزه ثبت کند.

این وسیله پیشرفته در جریان ماموریتی که داشت همچنین لاشه دو کشتی دیگر را در حوالی سن حوزه کشف کرد. یکی از این کشتی‌ها استعماری است و دیگری یک کشتی دو دکله (اسکونر) است که گمان می‌رود متعلق به دوران جنگ استقلال کلمبیا از اسپانیا یعنی حدود ۲۰۰ سال قبل باشد.

تصاویر جدیدی که از کشتی سن خوزه به دست آمده بهترین دید موجود را از گنجینه‌ای که روی عرشه این کشتی وجود داشت، از جمله شمش‌ها و سکه‌های طلا، توپ‌های جنگی متعلق به سال ۱۶۵۵ و یک سرویس غذاخوری دست نخورده چینی، ارائه می‌دهد.

باستان شناسان نیروی دریایی و دولت کلمبیا در تلاشند تا با استفاده از حکاکی‌های موجود قدمت بشقاب‌های این سرویس را تعیین کنند.

مارکز می‌گوید: هدف بازیابی کشتی سن خوزه، ایجاد سازوکارهای مالی پایدار برای استخراج‌های آتی از آن است. به این ترتیب از گنجینه و میراث سنت خوزه حفاظت خواهیم کرد.

 

کشف گنجینه چند میلیارد دلاری در لاشه اثر تاریخی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اگه ایران بود الان مشتری اونور آبی پیدا کرده بود

    • ناشناس

      دولتش راحت میکشه بالا عمرا به مردم بده همه جا همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج