۱۲۱۸۸۱۲
۳۰۰
۳۰۰
پ

راز‌های تازه از مدیریت زمان و بنزین

صرفه‌جویی به سبک اسنپ‌اکسپرس

در سال‌های اخیر با فراگیر شدن خرید اینترنتی جلوی خیلی از تردد‌های غیرضروری و اتلاف وقت و انرژی شهروندان گرفته شده. وقتی فروشگاه‌های اینترنتی سخاوتمندانه انواع کالا‌ها را در دسته‌بندی‎های مشخص در اختیار کاربر قرار می‌دهند، چه نیازی وجود دارد که برای پیدا کردن کالا‌های مورد نیازمان در سطح شهر به دردسر بیفتیم؟

در سال‌های اخیر با فراگیر شدن خرید اینترنتی جلوی خیلی از تردد‌های غیرضروری و اتلاف وقت و انرژی شهروندان گرفته شده. وقتی فروشگاه‌های اینترنتی سخاوتمندانه انواع کالا‌ها را در دسته‌بندی ‎های مشخص در اختیار کاربر قرار می‌دهند، چه نیازی وجود دارد که برای پیدا کردن کالا‌های مورد نیازمان در سطح شهر به دردسر بیفتیم؟ حالا حتی شانس این را داریم که برای خرید کالا‌های سوپرمارکتی هم اینترنتی سفارش بدهیم و مقابل منزل تحویل بگیرم. الان ۸۶ شهر در کل کشور تحت پوشش سرویس اسنپ‌اکسپرس قرار دارند و بیش از ۱۳۰۰ سوپرمارکت و فروشگاه زنجیره‌ای در تامین کالای مورد نیاز با این زیرمجموعه اسنپ همکاری می‌کنند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد چهره بازار کالا‌های سوپرمارکتی به سرعت در حال تغییر است و نفش پلتفرم‌های آنلاین در این حیطه به تدریج پررنگ‎تر می‌شود. آمار و ارقام به ما می‌گوید ماجرا فراتر آسایش شهروندان در خرید کردن است. در این گزارش می‎خواهیم با یک حساب سرانگشتی ببینیم خرید اینترنتی کالا‌های سوپرمارکتی چه آثار مثبتی در کاهش اتلاف وقت و انرژی ما دارد.

صرفه‌جویی به سبک اسنپ‌اکسپرس

۸۰۰ هزار ساعت وقت گمشده!

در مرحله اول بد نیست محاسبه کنیم با استفاده از سرویس سفارش آنلاین کالا‌های سوپرمارکتی چقدر می‌توانیم در وقت خود صرفه‌جویی کنیم؟ میانگین زمان ارسال هر سفارش کالا‌های سوپرمارکتی در اسنپ‌اکسپرس ۳۰ دقیقه است. بیایید خوش‌بینانه تصور کنیم خود ما برای هر بار خرید یک ساعت و هفته‌ای دو مرتبه بخواهیم وقت بگذاریم. یعنی ما با استفاده از سرویس سفارش اینترنتی کالا‌های سوپرمارکتی هر ماه ۸ ساعت یا معادل یک روز کاری در وقت خود صرفه‌جویی می‎کنیم؛ بنابراین در طول یک سال می‎توانیم معادل ۱۲ روز کاری در زمان خود صرفه‎جویی کنیم. با توجه به اینکه دستمزد پایه روزانه وزارت کار برای سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۴۰ هزار تومان است این ۱۲ روز کاری را به عبارتی می‎توانیم معادل یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان حقوق بدانیم. حالا اگر ۱۰۰ هزار خانوار در کلانشهری مثل تهران از این امکان استفاده کنند هر هفته ۸۰۰ هزار ساعت وقت برای شهروندان آزاد می‎شود. حتی اگر درصد بسیار کمی از این وقت در راستای افزایش تولید مورد استفاده قرار بگیرد به طور مستقیم روی رشد اقتصادی و بهره‎وری در کشور اثر می‎گذارد.

سوختت را نجات بده!

مزیت اقتصادی بعدی برای خریداران از اسنپ‌اکسپرس صرفه‌جویی در مصرف سوخت است. اگر مسافت دسترسی به نزدیک‌ترین فروشگاه را ۴ کیلومتر هم در نظر بگیریم هر بار رفت و برگشت برای خرید مایحتاج خانه نیاز به طی کردن ۸ کیلومتر مسافت است. اگر هفته‌ای دو مرتبه هم مجبور به طی کردن این مسیر باشیم به طور میانگین هر ماه باید ۶۴ کیلومتر با خودروی شخصی در سطح شهر تردد کنیم. اگر از توقف‌های کوتاه مدت و ترافیک هم صرف نظر کنیم در یک سال باید برای پیمایش ۷۶۸ کیلومتر سوخت کنار بگذاریم. از طرفی میانگین مصرف سوخت خودرو‌های معمول را در هر صد کیلومتر را می‌توانیم ۱۰ لیتر لحاظ کنیم که این ۷۶۸ کیلومتر حدود ۷۷ لیتر بنزین نیاز دارد. قیمت بنزین غیر سهمیه‎ای هم در حال حاضر ۳ هزار تومان است و باید بابت مصرف سوخت خرید‌های عادی بیش از ۲۳۰ هزار تومان کنار بگذاریم. حالا اگر فقط ۱۰۰ هزار خانوار هم از سرویس سفارش اینترنتی برای خرید اقلام ضروری استفاده کنند مجموعا ۲۳ میلیارد تومان فقط بابت مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده‌اند. در پایان باید به این نکته هم اشاره کنیم که تخفیف‎های متنوع اسنپ‌اکسپرس هم تجربه یک خرید مقرون به‎صرفه و دلچسب را برای کاربران فراهم می‎کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج