۱۲۲۰۴۶۵
۱ نظر
۲۹۸
۱ نظر
۲۹۸
پ

تصویب افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب، گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است.

انتخاب: معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی کارشناسی نیست و با توان زیرساختی وزارت بهداشت همخوانی ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب، گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است.

دکتر ابوالفضل باقری فرد افزود: بر اساس قانون، مصوبات ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که رییس جمهور است مطرح و تصویب شود. پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی باعث افت کیفیت علوم پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور داریم که در برخی دانشگاه ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکید می کنیم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

باقری فرد با بیان اینکه رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد، افزود: هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد زیرا پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دولت بایدبابیمه قردادببنددندانپزشک کم نداریم که هزینش زیادههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج