۱۲۲۰۵۵۱
۳ نظر
۷۳۷
۳ نظر
۷۳۷
پ

دویدن باعث بلند شدن قد شما می‌شود؟

نحوه حرکت ما ارتباط نزدیکی با وضعیت بدنی دارد… اما آیا دویدن باعث بلند شدن قد شما می شود؟

روزیاتو: نحوه حرکت ما ارتباط نزدیکی با وضعیت بدنی دارد… اما آیا دویدن باعث بلند شدن قد شما می شود؟ این سوالی است که ممکن است هنگام شروع ورزش منظم به آن فکر کرده باشید. با این که این یک افسانه است اما مانند همه داستان‌های خوب، ذره‌ای از حقیقت را در دل خود نهفته دارد.

ما می دانیم که دویدن علاوه بر کاهش وزن، برای بدن و ستون فقرات شما مفید است. همه اینها می تواند به وضعیت بهتر بدن کمک کند. به همین دلیل است که برخی از دوندگان معمولی ممکن است لاغرتر و بلندقدتر به نظر برسند.

اگر می‌ خواهید با لاغرتر شدن و بهبود وضعیت بدنتان قد بلندتر به نظر برسید، دویدن یک ورزش عالی برای این هدف است. تنها چیزی که نیاز دارید، پوشیدن لباس ورزشی راحت و یک جفت کفش دویدن است.

در این مطلب روزیاتو، نظر کارشناسان صنعت را خواهید خواند تا ارتباط دویدن با قد و وضعیت بدن را بدانید.

دویدن باعث بلند شدن قد شما می‌شود؟

دویدن چگونه بر وضعیت بدن شما تأثیر می گذارد؟

مشخص شده است که دویدن برای بهبود وضعیت بدن در طول زندگی شما مفید است. با افزایش سن، با ضعیف‌تر شدن استخوان‌ها و انقباض ماهیچه‌هایمان، تمایل به قوز کردن داریم و دویدن می‌تواند به تاخیر یا جلوگیری از این امر کمک کند.

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله PLoS One این یک تمرین عالی برای ستون فقرات شما است. ستون فقرات شما از مهره ها تشکیل شده است و در بین هر کدام یک دیسک بین مهره ای قرار دارد که به عنوان ضربه گیر برای ستون فقرات عمل می کند. به طور معمول، این دیسک‌ها با افزایش سن کارایی کمتری پیدا می‌کنند، اما محققان بزرگسالان بین ۴۵ تا ۶۰ سال را مورد مطالعه قرار دادند و در افرادی که به طور منظم می‌دویدند، انحطاط مرتبط با سن کمتری پیدا کردند و شما را برای مدت طولانی‌تری در حالت ایستاده و متحرک نگه می‌داشتند.

دویدن به مضر بودن برای مفاصل شهرت دارد. یک افسانه ثابت وجود دارد که دویدن برای زانوهای شما مضر است اما کمتر شنیده شده است که دویدن می تواند به اندازه تمرین مقاومتی موثر باشد، اگر بیشتر نباشد. طبق یک مطالعه در دانشگاه میسوری ، وقتی نوبت به بهبود تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان می رسد. این به نوبه خود با افزایش سن، بدشکل و بدحالت شدن بدن شما را از بین می‌برد و سلامت عضلات و استخوان‌ها را حفظ می‌کند.

آیا می خواهید در حال حاضر وضعیت بدن خود را با دویدن بهبود ببخشید، نه در ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر؟ اگر تازه شروع به دویدن کرده اید، ارزش آن را دارد که آگاهانه تلاش کنید تا نحوه صحیح دویدن را یاد بگیرید. این کار باعث می شود در مسیر خود سریعتر و موثرتر قدم بردارید و تأثیر مفیدی در زندگی روزمره شما داشته باشد.

دویدن باعث بلند شدن قد شما می‌شود؟

حالت بدن در زندگی روزمره چه تاثیری دارد؟

سازگاری‌های عضلانی ناشی از دویدن می‌تواند برای وضعیت بدنی روزمره مفید باشد. اگرچه، دویدن با حالت و وضعیت بدنی بد نیز می‌تواند شکل بدن را در زندگی روزمره ضعیف کند .

حالت بدن از نظر انرژی دویدن دارای پیامدهایی است. تحقیقات نشان داده است که وضعیت نامناسب می تواند انرژی بیشتری را بگیرد. علاوه بر این، وضعیت بدن بر بار مفاصل هنگام دویدن تأثیر می گذارد. بنابراین ممکن است خطر آسیب دیدگی در دوندگانی که وضعیت نامناسبی از خود نشان می دهند، وجود داشته باشد.

دویدن مکرر تنها زمانی بر وضعیت بدنی افراد در زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد که آنها تلاش آگاهانه‌ای برای اصلاح وضعیت خود در حین دویدن داشته باشند. اگر هنگام دویدن وضعیت بهتری داشته باشید، به احتمال زیاد این وضعیت را به زندگی روزمره منتقل خواهید کرد زیرا طبیعی تر به نظر می رسد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله PLoS One ، اگرچه بلند بودن قد به طور مستقیم با دویدن ایجاد نمی شود، اما ارتباط نزدیکی با آن دارد: انجام تمرینات تقویت کننده میان تنه، کارایی و صرفه اقتصادی شما را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد انرژی کمتری مصرف کنید و ایمن تر بدوید. قدرت اصلی شما وضعیت بدن شما را بهبود می بخشد و باعث می شود شما در دویدن همزمان بهتر شوید. دویدن مکرر به نوبه خود استخوان های شما را تقویت می کند و با افزایش سن شکل و وضعیت بدنی شما را بهبود می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من فکر نمیکنم باعث بلند قدی بشود الان. فوتبالیستها. بلند قد هستند. ؟ آنها که همش در حال دویدن هستند

    • ناشناس

      اینقدر بیراهه نرید ، بلندی قد
      1- ژنتیک
      2- تغذیه مناسب
      3- استراحت و بهداشت فردی
      تمممممااااااااممممممم

    • فرازی

      خیلی خوبه افزایش قدتاثیرچشمگیری دربالابردن اعتمادبه نفس بچه هاداره .کلاادم های قدبلندجذاب وکاریزماتیک هستند💛💛💛💛💛🌹🌹👏👏به افتخاراستادخودم .😉😉

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج