جاباما
۱۲۲۰۶۴۸
۶۸۳
۶۸۳
پ

روایت علم‌الهدی از آرمان انقلاب سال ۵۷

سید احمد علم‌الهدی در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان خراسان رضوی افزود: بسیجی بودن در ماهیت معنایی خود اقتضا می‌کند که هر عضو در موقعیت‌های گوناگون و فراز و نشیب‌هایی که انقلاب اسلامی به آن دچار می‌شود، بی‌تفاوت و بی‌مسوولیت نماند و انقلاب را در بحران‌ها یاری کند.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هدف از انقلاب اسلامی این نبود که پس از رژیم طاغوتی شاه، حکومت با بردگی بیشتر در پیشگاه سلطه‌گران عالم بتواند برای مردم رفاه ایجاد کند و به قیمت بذل عزت‌ملی، رونق اقتصادی ایجاد کند.

سید احمد علم‌الهدی در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان خراسان رضوی افزود: بسیجی بودن در ماهیت معنایی خود اقتضا می‌کند که هر عضو در موقعیت‌های گوناگون و فراز و نشیب‌هایی که انقلاب اسلامی به آن دچار می‌شود، بی‌تفاوت و بی‌مسوولیت نماند و انقلاب را در بحران‌ها یاری کند.

روایت علم‌الهدی از آرمان انقلاب سال 57

وی با تاکید بر اینکه در شرایط امروزی انقلاب، بسیجیان باید از تکلیف خود آگاه باشند و موضع‌گیری خود را مشخص کنند، خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن تکلیف و وظیفه، بسیجی بصیر دستورالعمل لازم برای عمل به وظیفه را هم مشخص می‌کند و در این باره آتش به اختیاربودن محور امور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: معنای حکم آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب خطاب مطرح کردند، به معنای رفتار بی‌منطق و خودسرانه نیست بلکه به این معناست که تشکل‌های خدمتگزار نباید معطل سازمان‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی بمانند و اگر قرار است گره از کار ملت باز کنند، در این حوزه باید آتش به اختیار عمل کنند.

وی مبارزه با مشکلات و مشکل‌آفرینان را محور راهبردی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب، یک خط حرکتی اصیل دارد که گاه در جریان پیمودن آن مشکلات و موانعی حادث می‌شود اما وظیفه و رسالت وجودی همه ما این است که آرمان انقلاب را حتی در گردنه‌های سخت آن حفظ کنیم و به مبارزه ادامه دهیم.

علم‌الهدی بیان کرد: این انقلاب، از مبارزه شروع شد به‌طوریکه از روز آغاز نهضت امام (ره) تا پیروزی انقلاب، در تمام طول این ۱۵ سال شاهد مبارزه و هماوردی جریان انقلابی با دشمنان هستیم و همه افرادی که به معنای واقعی کلمه انقلابی بودند، در مسیر مبارزه با انواع و اقسام گرفتاری‌ها مواجه شدند.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به‌ مثابه پایان مبارزه نبود و اگرچه در آن ایام، برخی دچار این سوء تفاهم بودند که ساقط شدن نظام شاهنشاهی به‌منزله پایان انقلاب است اما امام راحل (ره) به‌ صراحت تبیین کردند که هدف اصلی انقلاب، ترویج اندیشه انقلابی در جهان بود و با بکاربردن تعبیر صدور انقلاب بر استمرار خط مبارزه و جهاد تأکید داشتند.

 

علم‌الهدی با بیان اینکه مبارزه با موانع جهانی‌شدن اسلام، آرمان اساسی انقلاب اسلامی است، گفت: حقیقت این است که آرمان انقلاب این بود که حکومت و قدرت را به‌مثابه یک اهرم برای رسیدن به اهداف والای خود استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: برخلاف برخی جریانات سیاسی که مدیریت داخلی کشور برای آن‌ها محور امور است و دانسته یا نادانسته فقط به دنبال تصدی امور و مسوولیت‌ها هستند، ما در صورتی می‌توانیم به موفقیت برسیم که در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت و نهادهای حاکمیتی در جهت پیشرفت انقلاب حرکت کنیم.

وی تثبیت عدالت را مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی خواند و گفت: آرمان انقلاب این است که میلیاردها دلار از سرمایه این کشور به جای اینکه در اختیار چهار هزار و ۱۲۰ نفر باشد، میان ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور به‌ صورت عادلانه توزیع شود.

علم‌الهدی ادامه داد: هدف از انقلاب اسلامی این نبود که پس از رژیم طاغوتی شاه، حکومت با بردگی بیشتر در پیشگاه سلطه‌گران عالم بتواند برای مردم رفاه ایجاد کند و به قیمت بذل عزت‌ملی، رونق اقتصادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس منکر ارزش ذاتی انتقاد نیست، افزود: بیان انتقادات و پرداختن به مشکلات و آسیب‌ها در صورتی ارزش دارد که به‌ موازات آن، حرکت در مسیر انقلاب هم استمرار پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد مشغولیت در جامعه انقلابی کشور است تا ضمن بدبین کردن افراد و تفرقه‌افکنی، وجهه دینی و اخلاقی علما و بزرگان جامعه را مخدوش و هر حرکت اعتقادی در این کشور را لوث کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه تکلیف فراتر از سلیقه فردی است، تاکید کرد: بیان این معارف به این خاطر است که متدینان از اتخاذ شیوه دینداری نظری و سلیقه‌ای اجتناب کنند و مبانی شرع مقدس را به متن زندگی خود بیاورند و در عمل به آن پایبند باشند. اگر ماهیت انقلابی بودن و بسیجی بودن به‌طور عملی در زندگی ما متجلی باشد، آن گاه برکات دینداری واقعی شامل حال ما خواهد بود.

وی گفت: استکبار جهانی هیچ‌گاه تضمین نداده که فقط در یک زمینه خاص با ما دشمنی می‌کند بلکه در همه عرصه‌ها، همه مسائل را کنار هم قرار می‌دهد تا به کیان انقلاب اسلامی آسیب و خدشه وارد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج