۱۲۲۱۳۱۰
۷ نظر
۳۱۸۷
۷ نظر
۳۱۸۷
پ

طرح غیرقابل باور محققان برای توقف گرمایش زمین

محققان MIT برای توقف گرمایش زمین ساخت حباب فضایی را پیشنهاد می‌کنند

دیجیاتو: تیمی از محققان در موسسه فناوری ماساچوست «MIT» ساخت یک حباب فضایی همانند سپر بادی را از سیلیکون نازک یا مواد مناسب دیگر پیشنهاد داده‌اند که با قرار گرفتن در «نقطه لاگرانژی» می‌تواند با گرمایش زمین مبارزه کند. نقطه لاگرانژی جایی است که جایی که کشش‌های گرانشی خورشید و زمین در تعادل با یکدیگر هستند.

اگر این طرح تائید و سپس اجرا شود، سپر حباب فضایی تکمیل شده تقریبا به اندازه کشور برزیل خواهد بود. اگر بتوانیم ۱.۸% از تشعشعات خورشیدی را پیش از برخورد به زمین به کمک حباب فضایی منحرف کنیم، می‌توانیم گرمایش زمین را به صورت کامل متوقف کنیم.

دانشمندان معتقدند که می‌توان بدترین تغییرات آب و هوایی را به کمک این حباب فضایی کاهش داد. آن‌ها یک یک استراتژی ارائه داده‌اند که در آن یک دسته بزرگ حباب به دقت بین زمین و خورشید قرار می‌گیرد تا نور خورشید (گرما) را منحرف کند و بدین ترتیب، از گرمایش بیشتر زمین جلوگیری شود.

مهندسی زمین احتمالا آخرین و تنها گزینه ما برای مبارزه با گرمایش زمین است. اما بیشترین پیشنهادات مطرح شده در این حوزه خطراتی برای اکوسیستم دارند. آن‌ها امیدوار هستند به کمک این روش جدید گرمایش زمین را متوقف کنند.

ساخت حباب فضایی چه چالش‌هایی دارد؟

یکی از نگرانی‌های اصلی در این پروژه، تدارکات ساخت سپر در ابعاد مذکور است. انتقال آن به فضا و باز شدن برای جلوگیری از گرمای خورشید از دیگر چالش‌ها است. محققان MIT عقیده دارند که می‌توان این حباب‌ها را در فضا ساخت تا هزینه حمل و نقل آن‌ها به حداقل برسد.

طرح غیرقابل باور محققان برای توقف گرمایش زمین

آن‌ها همچنین به مشکل حفظ یکپارچگی حباب فضایی اشاره کردند. این حباب‌ها باید دوباره پر شوند تا از اندازه سپر استاندارد اطمینان حاصل شود. بحث مهم دیگر بررسی طول عمر این سپر در فضا است.

این اولین بار نیست که دانشمندان مسدود کردن نور خورشید را به عنوان روشی برای کنترل گرمایش زمین پیشنهاد می‌کنند. در سال 2017، مطالعه‌ای ساخت یک سپر به اندازه کره زمین را پیشنهاد کرد تا زمین را از تابش شدید نور خورشید حفظ کند.

اما چرا به چنین چیزی نیاز داریم؟ قطعا این تجهیزات خطرات و پیامدهایی پیش‌بینی نشده برای ما دارند. محققان MIT از این روش به عنوان یک روش تکمیلی برای متوقف کردن گرمایش زمین نام می‌برند. اما اگر بودجه و فناوری لازم برای ساخت چنین سپری وجود داشته باشد، آیا بهتر نیست آن را صرف توقف پروژه‌های جدید حفاری نفت و گاز کنیم؟ و یا به دنبال روش‌های کاهش گاز کربن دی‌اکسید در زمین باشیم؟

طبق گفته دانشمندان محیط زیست، ما فقط سه سال فرصت داریم تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را محدود کرده و از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      اونوقت ما هنوز توی باز نشدن ایربگ ها موندیم !! چرا واقعا ؟؟؟

    • ناشناس

      ما خانه خود را خراب کردیم برای چیزی خود اختراع کردیم پول و شهوت

    • فاروق

      بهترین گزینه برای پائین آوردن گرمایش زمین همکاری تمام کشورها از قطع درختان جلوگیری شود جنگل های جهان بایستی بیمه جهانی شوند تاکسی آسیب نرسانند به این هستی بخش جهان

    • ناشناس

      ناسا همیشه خودش ناجی بشر می داند

    • ناشناس

      زنده باد دنیای بدون جنگ . . .

    • بینام

      حتما از ابتکارات ایران خو رو یا ستیپا

    • ناشناس

      زنده باد علم و دانش و درود بر دانشمندان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج