۱۲۲۲۰۵۸
۶ نظر
۵۳۴۶
۶ نظر
۵۳۴۶
پ

یک عکس خارق‌العاده از ماه با دوربین گلکسی M۲۱

«ویجی سودالا»، جوان ۱۸ ساله هندی با صرف کمترین هزینه و تنها با استفاده از گوشی گلکسی M۲۱ سامسونگ و یک تلسکوپ ۱۵۰ دلاری تصویری خیره‌کننده از ماه گرفته است.

دیجیاتو: «ویجی سودالا»، جوان ۱۸ ساله هندی با صرف کمترین هزینه و تنها با استفاده از گوشی گلکسی M۲۱ سامسونگ و یک تلسکوپ ۱۵۰ دلاری تصویری خیره‌کننده از ماه گرفته است.

برای تهیه این عکس فوق‌‌العاده سودالا از یک تلسکوپ ۱۰۰ میلی‌متری Orion Skyscanner با قیمت حدود ۱۵۰ دلار، لنز Svbony Barlow، لنز ۱۰ میلی‌متری و گوشی گلکسی M۲۱ سامسونگ کمک گرفته است. ویجی سودالا می‌گوید با ترکیب چهار عکس توانسته این تصویر منحصر به فرد را از ماه و آن هم از خانه خود در جنوب هند بگیرد.

ابتدا سودالا فوکوس دوربین گوشی را روی جسم دیگری تنظیم کرده و سپس تلسکوپ را با لنز دوربین تنظیم می‌کند. در زمان تصویربرداری وی به این موضوع توجه می‌کند که بیش از حد نوردهی نشده باشد. برای تغییر ISO و سرعت شاتر گوشی نیز وی از اپلیکیشن موبایل ProCam X استفاده کرده است. سودالا می‌گوید باید تنظیمات به گونه‌ای باشد که بهترین تصویر را بتوان با آن گرفت.

یک عکس خارق‌العاده از ماه با دوربین گلکسی M21

عکاسی از ماه با دوربین موبایل و تلسکوپ

سودالا برای تهیه عکس از قسمت‌های بالایی، میانی و پایینی ماه تصویربرداری کرده تا تصویری کامل از ماه داشته باشد. در نهایت وی عکسی با نوردهی بیش از حد از ماه گرفته است. سودالا می‌گوید:

«وقتی سه یا پنج عکس از قسمت‌های مختلف ماه گرفته شود، می‌توان آنها را با نرم‌افزاری به نام «Microsoft ICE» در کنار یکدیگر قرار داد تا قسمت‌های مشترک تصویر در کنار یکدیگر قرار بگیرند و تصویر کاملی از ماه را ارائه بدهند.»

یک عکس خارق‌العاده از ماه با دوربین گلکسی M21

درنهایت این تصویر کامل وارد فتوشاپ می‌شود تا تصویری بهینه‌سازی شده و بدون نویز نیز خروجی گرفت. این تصویر ماه را با درخشش چشمگیری نشان می‌دهد.

یک عکس خارق‌العاده از ماه با دوربین گلکسی M21

سودالا می‌‌گوید هر کسی می‌تواند چنین عکسی را به راحتی بگیرد. همچنین اضافه می‌کند که تمام عکاسی‌های نجومی را با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهد. گفتنی است چنین عکسی با کمترین هزینه گرفته شده است و از این زاویه می‌تواند جذابیت‌ داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دوربین سامسونگ خوب نیست شاید این مدل خوبه

    • ناشناس

      خیلی خوبه با قیمت پایین

    • محسن

      آفرین باین جوان هندی عزیز و‌گرامی، عکس زیبایی از ماه با ابزاری ساده گرفته، کاش بار مشکلات اقتصادی کم میشد تا ما نیز بتوانیم گوشی خوب و تلسکوپ تهیه کنیم و از آیات زیبای خدا عکس بگیریم و‌باشتراک بگذاریم که خود نوعی عبادت و تشکر از خداست. الحمدلله کما هو اهله

    • ابوالفظل

      البته ابر ها اضافه شده

    • مهدی

      عکسی که از ماه گرفته شده ربطی به دوربین موبایل نداره، در واقع کار اصلی توسط تلسکوپ انجام شده و در مرحلهٔ بعد هم استفاده از نرم‌افزار مربوطه، بجای دوربین ذکر شده میتواند از هر دوربین دیگری هم استفاده شود.

    • ناشناس

      باشه بابا تو راست میگی منجم خان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج