۱۲۲۵۱۴۶
۴۷۷
۴۷۷
پ

تندروها پول می‌گیرند؟

تندروها حتی اگر گاهی از خظ قرمزهای نظام، بیرون می روند ، گاهی ، جرئی از سناریو است و در مواردی هم ، ناشی از رخدادهای غیر قابل پیش بینی است اما درنهایت ، یک جریان سیاسی خاص از تحرکات تندروها ، منتفع می شوند

خبرآنلاین:  محمدعلی ابطحی: تندروها حتی اگر گاهی از خظ قرمزهای نظام، بیرون می روند ، گاهی ، جرئی از سناریو است و در مواردی هم ، ناشی از رخدادهای غیر قابل پیش بینی است اما درنهایت ، یک جریان سیاسی خاص از تحرکات تندروها ، منتفع می شوند

جریان افراطی گری که به مجالس و محافل در گذشته و اخیرا حمله کردند و یا در آینده حمله خواهند کرد ،جریانی است که بیشتر یک ابزار است تا اینکه یک مبنای تفکری و ایدئولوژیک داشته باشد . معمولا این جریانات در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب حضور داشته اند .بعضی اوقات این حرکت ها ایدئولوژیک و بر اساس مبانی اعتقادی بوده است و بعضی جاها بر اساس مبانی پشتیبانی قدرت بوده است،طبیعتا انگیزه های اینها متفاوت بوده ولی معمولا ، فعال بوده اند و حرکت هایی خارج از چارچوب قانون انجام داده اند که منتقدان ، آنان را خودسر و تندرو نامیده اند و حامیان شان ،آنان را جوانان پرشور انقلابی خوانده اند.

تحلیل برخی مبنی بر این که فعالان جریان های افراطی پول می گیرند، اشتباه است، زیرا اغلب آنان ، به ویژه در سطوح میدانی ، انگیزه های عقیدتی داشته و دارند و می پندارند در مسیر تحقق اهداف انقلابی شان تلاش می گیرند.

فعالیت اوایل انقلاب تندروها ، شاید به دلیل نبود و ضعف تدوین و اجرای قوانین بازدارنده لازم ، امکان مقابله موثر با آنان را کمرنگ کرده بود ، ولی بتدریج وضع و اجرای قوانین جدی شد و تندروها مجبور شدند در پوشش ابزار اعمال نظرات حاکمیت وارد میدان رقابت سیاسی شوند . حتی اگر گاهی از خظ قرمزهای نظام، بیرون می روند ، گاهی ، جرئی از سناریو است و در مواردی هم ، ناشی از رخدادهای غیر قابل پیش بینی است اما درنهایت ، یک جریان سیاسی خاص از تحرکات تندروها ، منتفع می شوند، به همین دلیل هم هیچ وقت با آنها برخورد جدی نشده و حتی از موضع گیری انتقادی فعالان سیاسی جناح همسوی شان نیز مصون بوده اند.

پس بیان این سوال که چرا با اینها مانند دیگران برخورد نمی کنند، پرسشی ، بی وجه و بلاموضوع است چون تندروها ، ابزارهایی هستند که از سوی بالاسری ها ، مدیریت شده و از تحرکات آنها ، بهره مند می شوند . بنابراین ، طبیعی است که با آنها برخوردی نکنند.

باوجود ظاهر فریبنده نقش تندروها در به حاشیه راندن رقبای سیاسی ، باید هشدار داد ، آنهایی که تصور می کنند با این روش ها ، می شود مبانی قدرت خود را در جامعه مستحکم تر کنند، سخت در اشتباه هستند، زیرا سرانجام تاوان نگرش منفی جامعه به تندروها را خواهند پرداخت و حتی دور از انتظار نیست ، بلای تندروها دامن خود آمران شان را نیز بگیرد و همچون بومرنگ به سوی هدایت گران پشت پرده شان بازگردند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج