جاباما
۱۲۲۶۵۵۱
۵۰۵
۵۰۵
پ

رپورتاژ آگهی

آیا نگهداری بیت کوین برای بلند مدت مناسب است؟

اگر بخواهیم از یک لغت برای توصیف بازار رمزارزها و بیت کوین استفاده کنیم، آن لغت نوسان است. رمزارزها رشدهای چشم‌گیری را تجربه کرده و به همان سرعت با کاهش ارزش مواجه می‌شوند.

آیا نگهداری بیت کوین برای بلند مدت مناسب است؟

اگر بخواهیم از یک لغت برای توصیف بازار رمزارزها و بیت کوین استفاده کنیم، آن لغت نوسان است. رمزارزها رشدهای چشم‌گیری را تجربه کرده و به همان سرعت با کاهش ارزش مواجه می‌شوند. به عنوان مثال، در یک بازه زمانی 4 روزه در ابتدای ماه ژانویه، بیت کوین افتی تقریباً 23 درصدی را پشت سر گذاشته و از 30500 دلار به محدوده 23500 دلاری سقوط کرد. اتریوم نیز وضعیت مشابهی داشت. اما با توجه به تاریخچه قیمت بیت کوین، این رمزارز تا به حال در بلندمدت تا حدودی صعودی بوده است. حال آیا هنوز نگهداری بیت کوین برای درازمدت پرسود خواهد بود؟ چه زمانی باید از این استراتژی استفاده کرد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم:

استراتژی هودل (HODL) در ارزهای دیجیتال

هودل کردن ساده‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال محسوب شده و به‌احتمال زیاد، اکثر میلیونرهای حوزه رمزارزها عمده ثروت خود را از این راه به دست آورده‌اند. آن‌ها احتمالاً تعداد زیادی ارز را در زمانی که قیمت ناچیزی داشتند خریداری کرده و آن‌ها را برای سالیان متمادی هودل کرده‌اند. این اتفاق باعث رشد افسانه‌ای ثروت برخی از آن‌ها شده است. هرچند این استراتژی در نهایت برای این دسته از سرمایه‌گذاران کارایی داشته، اما در واقعیت قیمت ارزهای آن‌ها با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده و در نهایت به قیمت فعلی رسیده است.

با این حال اگر به دنبال راهی برای کسب درآمد هستید که وقتی از شما نگیرد، ممکن است هودل کردن گزینه مناسبی برای شما باشد. در این حالت سرمایه‌گذاران یک ارز مثل بیت کوین را انتخاب کرده و اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند. سپس آن را در یک ولت امن نگهداری کرده و برای چند سال به آن دست نمی‌زنند.

هودل کردن را تا کی ادامه دهیم؟

اگر قیمت بیت کوین در حال کاهش بوده و شما بخش قابل‌توجهی از سود خود را از دست داده‌ باشید، به‌احتمال زیاد زمان مناسبی برای نقد کردن دارایی‌تان نیست. همه بازارهای مالی دارای چرخه‌های صعود و سقوط بوده و بازار بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شما زمانی که قیمت بیت کوین کاهشی است، بیت کوین‌های خود را بفروشید، به احتمال زیاد موج صعودی که به‌زودی پیش روی بیت کوین قرار دارد را از دست می‌دهید.

بسیاری از معامله گران تازه کار در این دام گرفتار شده‌اند. وب‌سایت ردیت (Reddit) پر از افرادی است که قبل از کسب سود قابل قبول در زمان رشد قیمت بیت کوین، ارزهای خود را فروخته‌اند. همچنین خرید ارزهایی که شما هیچ علاقه و آگاهی نسبت به آن‌ها نداشته و صرفاً به علت رشد شدید قیمتی توجهتان به آن‌ها جلب شده، سریع‌ترین راه برای از دست دادن ثروت است.

برای اینکه ببینید زمان مناسبی برای فروش است یا نه، باید ببینید که آیا نیاز شدیدی به این پول دارید یا خیر، اگر جواب مثبت است، احتمالاً نباید اصلاً آن را سرمایه‌گذاری می‌کردید. ممکن است که در طی چند ماه آتی، قیمت بیت کوین صعودی شده و بتوانید به مبلغ بسیار بالاتری آن را بفروشید. از طرفی اگر قیمت در حال کاهش شدید بوده و شما عمیقاً به آینده بیت کوین اعتقاد دارید، شاید زمان مناسبی برای خرید بیت کوین باشد. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای پایین آوردن میانگین قیمت بیت کوین خریداری‌شده، از این استراتژی استفاده می‌کنند. 

آیا نگهداری بیت کوین برای بلند مدت مناسب است؟

چه زمانی بیت کوین را بفروشیم؟

اگر قیمت بیت کوین یک رشد شدید را در کوتاه‌مدت پشت سر گذاشته، احتمالاً زمان مناسبی برای فروش باشد. رشدهای شدید به احتمال زیاد مقطعی بوده و پایدار نیستند. اگر که تقاضایی برای بیت کوین وجود نداشت که قیمت آن را در سطوح بالا نگه دارد، یک سرمایه‌گذار هوشمند حداقل بخشی از بیت کوین‌های خود را به فروش رسانده و زمانی که قیمت کاهش یافت، مجدداً خرید بیت کوین را مدنظر قرار می‌دهد.

اگر صرفاً بر روی یک یا دو رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اید، شاید زمان مناسبی باشد تا با سود حاصل از فروش بخشی از بیت کوین‌هایتان، سبد متنوع‌تری از ارزهای دیجیتال تشکیل دهید. با متنوع کردن سبد سرمایه‌گذاری‌تان، شما ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و در زمان کاهش قیمت بیت کوین، ضرر کمتری به شما وارد می‌شود. 

اگر که نگاهی به نمودار قیمت بیت کوین در Wallex و Coinmarketcap در دراز مدت بیندازید، ممکن است متوجه روندهایی در قیمت آن بشوید. هر چند لزوماً قیمت بیت کوین بر اساس تحلیل و الگوهای شما پیش نخواهد رفت، اما تخمین خوبی از قیمت مناسب برای خرید بیت کوین و فروش آن به شما می‌دهد.

به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری موضوعی بلندمدت بوده و باید یاد بگیرید که به شکلی هوشمندانه این کار را انجام دهید. اکثر سودهای مالی، به‌صورت یک شبه به دست نمی‌آیند. باید صبر کنید تا آن را به دست بیاورید. هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند و نوسانات اخیر بیت کوین نشان داد که حتی سرمایه‌گذاری بلندمدت هم لزوماً سود ده نخواهد بود. پشت هر روش سرمایه‌گذاری باید تحلیل و استدلال وجود داشته باشد. هیچ تضمینی برای رشد مجدد قیمت بیت کوین در آینده وجود ندارد. تنها راهی که می‌تواند به موفقیت شما در درازمدت کمک کند، کسب آگاهی و دانش در حوزه رمزارزها از مراجع معتبری مثل وب‌سایت والکس است. قبل از خرید بیت کوین در قیمت‌های فعلی، مطالعه بیشتر محتوای وبلاگ wallex به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

هودل کردن به عنوان یک استراتژی سرمایه‌گذاری برای ارزهای دیجیتالی از قبیل بیت کوین مطرح بوده و هست. اگر قصد هودل کردن یک ارز را دارید، حتماً اخبار مربوط به آن را پیگیری کرده و سعی کنید از قبل یک محدوده زمانی و قیمتی برای این کار تعیین کنید. نوسانات اخیر قیمت بیت کوین به ما یادآوری می‌کند که سرمایه‌گذاری بلندمدت، همیشه جواب نداده و داشتن دانش این حوزه و استراتژی برای معاملات از اهمیت کلیدی برای موفقیت برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج