۱۲۲۸۲۲۲
۸۲۹
۸۲۹
پ

مهمترین کودک آزاری‌های مرگبار با دخالت والدین

سالی نیست که هزاران مورد کودک آزاری در کشور ثبت نشود، آزار‌هایی که از سوی والدین و ناپدری و نامادری رخ می‌دهد.

جامعه ۲۴: سالی نیست که هزاران مورد کودک آزاری در کشور ثبت نشود، آزار‌هایی که از سوی والدین و ناپدری و نامادری رخ می‌دهد. در آخرین مورد دو روز قبل مردی در جنوب تهران پسر شش ساله اش را زیر ضرب و شتم قرار داده و بعد از شکنجه او را به بیمارستان منتقل کرده است، اما پسر بچه جانش را از دست داده است.

در این گزارش مهمترین پرونده‌های کودک آزاری منجر به قتل در ۴ سال گذشته را مرور کردیم.

نامادری جان سمیه را گرفت

به گزارش جامعه ۲۴، دی‌ ماه سال ۹۶ کارمند یکی از درمانگاه‌های شهریار در تماس با پلیس از مرگ مشکوک دختری سه‌ ساله خبر داد. با حضور مأموران پلیس تحقیقات اولیه نشان داد ساعتی قبل زن جوانی کودک را به درمانگاه آورده، اما تلاش تیم پزشکی برای نجات جان وی مؤثر واقع نشد و کودک جانش را از دست داد.

براساس اعلام کادر درمان روی بدن دخترک جای سوختگی، کبودی و گاز وجود داشت. با حضور پدر کودک سه‌ ساله به نام سمیه تحقیقات در این‌ رابطه آغاز شد.

پدر او با تکذیب کودک‌ آزاری مدعی شد: «چندی قبل‌ از همسرم جدا شدم و دوباره ازدواج کردم. در این مدت همسر جدید پسر ده‌ ساله و دختر سه‌ ساله مان را نگهداری می‌کرد. ساعتی قبل با من تماس گرفت و مدعی شد سمیه از پله‌ها به زمین افتاده و او را به درمانگاه منتقل کرده‌ است، وقتی به این‌جا رسیدم متوجه شدم او جانش را از دست داده‌ است.»

مهمترین کودک آزاری های مرگبار

مادرخوانده کودک نیز در بازجویی‌ها ادعا کرد تمام جا‌های زخم و کبودی مربوط به بازی او در کوچه و خیابان است و او دخترک را مورد آزار و شکنجه قرار نداده‌ است.

در ادامه پزشکی قانونی اعلام کرد دختربچه مورد کودک‌ آزاری واقع شده‌ است. با اعلام این‌ موضوع، پلیس از برادر ده‌ ساله سمیه تحقیقاتش را آغاز کرد که او مدعی شد: «نامادری مان همیشه ما را کتک می‌زد، آن روز هم سمیه را کتک زد که حالش بد شد و او را به درمانگاه آورد، اما خواهرم جان باخت.»

با این اظهارات برادر سمیه، نامادری بازداشت و در تحقیقات به کودک‌ آزاری و مرگ دختر سه‌ ساله اعتراف کرد و مدعی شد: «سمیه کودکی شیطان و شلوغ بود و هر بار که این کار را می‌کرد او را کتک می‌زدم. روز حادثه نیز او را کتک زدم که حالش بد شد، وقتی به بیمارستان او را منتقل کردیم و جانش را از دست داد.» با این اعترافات نامادری قاتل دستگیر شد.

قتل کودک دو ساله از سوی پدر سنگدل

به گزارش جامعه ۲۴، آذرماه سال گذشته مسئولان بیمارستانی در مرکز تهران با پلیس تماس گرفته و از مرگ پسر دوساله خبر دادند. با حضور تیم جنایی در محل مسئولان بیمارستان اعلام کردند که روی بدن کودک به‌ویژه پاهایش آثار کبودی است که به‌نظر می‌رسد مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌ است.

در ادامه پدر او بازداشت شد، اما در تحقیقات اولیه مدعی شد: «بعد از جدایی همسرم من از دو فرزندم نگهداری می‌کردم. پسر دو ساله‌ام در کوچه مشغول بازی بود و به روی گاری رفته و هنگام پریدن به زمین‌ خورد که حالش بد شد و او را به بیمارستان آوردیم، اما او جانش را از دست داد.»

در ادامه مشخص شد کودک دو ساله مورد آزار و اذیت‌های پدر قرار گرفته و پدر او را شکنجه می‌کرده‌ است.

به‌همین دلیل پدر سنگدل به اتهام کودک‌ آزاری منجر به قتل از سوی بازپرس ویژه قتل بازداشت شد.

قتل دختر بچه در مشهد

دی‌ ماه سال ۹۷ کارشناسان اورژانس اجتماعی در تماس با بازپرس ویژه قتل مشهد از مرگ کودکی در یکی از بیمارستان‌های مشهد خبر دادند. با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد دختربچه شش‌ ساله‌ای به‌علت ضربه مغزی در بیمارستان بستری شد، اما به‌علت شدت جراحات دچار مرگ مغزی شده‌ است.

در بررسی پیکر نحیف این کودک مشخص شد جای سوختگی با سیگار و سیم در بدن کودک مشخص است. با احضار پدر و مادر حدیث به دادسرا آن‌ها مدعی شدند پدر و مادر واقعی کودک نیستند و پدر و مادر واقعی او معتادان خیابانی هستند و دختر را به آن‌ها داده تا آن‌ها از او نگهداری کنند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد این زوج نیز وابستگی شدیدی به مواد مخدر دارند. مرد جوان درمورد آثار سوختگی روی بدن حدیث ادعا کرد که خواهر این کودک آب جوش را روی خودش ریخته‌ است.

در ادامه آن‌ها به آزار منجر به مرگ این کودک اعتراف کرده و بازداشت شدند.

مرگ کودک پاکستانی بعد از شکنجه پدر و مادر

بیست مهر ماه سال گذشته مسئولان بیمارستان مهدیه تهران در تماس با پلیس از مرگ پسربچه‌ای سه‌ ساله اهل پاکستان به دلیل سوختگی شدید و ضربات خبر دادند.

با حضور تیم جنایی در محل مشخص شد پسربچه سه‌ ساله‌ای که اهل پاکستان است به دلیل شدت سوختگی و وارد شدن ضرباتی به بدنش به بیمارستان منتقل‌شده، اما به‌علت شدت جراحات جان خود را از دست‌ داده است.

در گام نخست پدر و مادر او به پلیس احضار شدند و در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کردند و مدعی شده‌اند: «پسرمان خیلی شیطان بود و ما از دستش یک لحظه نیز آرامش نداشتیم هر بار کار بدی انجام می‌داد ما او را کتک می‌زدیم. چندین‌بار پسرمان وسایل خانه را شکست که برای ادب کردنش او را سوزاندیم، اما فایده نداشت چند روز قبل هم بار دیگر  شیطانی کرد و من و مادرش او را زیر بار کتک گرفتیم، اما به یکباره پسرمان بیهوش شد و از ترس او را به بیمارستان آوردیم که پسرمان زیر بار شکستگی و آثار سوختگی طاقت نیاورد و جانش را از دست داد.»

قتل کودک کرجی از سوی ناپدری

بهمن‌ ماه سال ۹۹ اهالی مهرشهر در تماس با پلیس از وجود جسد پتو پیچ شده کودک خردسالی خبر دادند. با حضور مأموران در محل آن‌ها با جسد پسر شش‌ ساله‌ای روبه‌رو شدند که لای پتو پیچیده شده و آثار سوختگی با سیگار و ضرب‌وشتم روی بدنش مشخص است.

در ادامه تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت کودک کشته‌ شده آغاز شد، اما به نتیجه‌ای نرسید به‌همین دلیل عکس جسد در رسانه‌ها منتشر شد تا از این طریق شاید هویت این کودک مشخص شود.

چند روز بعد مأموران در جریان تماس‌های مردمی توانستند هویت کودک شش‌ ساله به نام رسول را شناسایی کنند.

مهمترین کودک آزاری های مرگبار

با احضار مادر او به کلانتری و در تحقیقات اولیه مدعی شد سه ماه است که پسرش گم‌شده و هرجا دنبال او گشته ردی پیدا نکرده‌ است. در ادامه وقتی او متوجه قتل فرزندش شد مدعی شد: «نمی‌دانم چه کسی فرزندم را به قتل رسانده‌ است. من شش ماه قبل و پس‌ از طلاق از همسرم به‌خاطر این‌که به زندان افتاده بود با مرد دیگری ازدواج کردم، او یک دختر داشت که همراه من و رسول زندگی می‌کرد.»

به گزارش جامعه ۲۴، با احضار پدرخوانده رسول به پلیس آگاهی و در تحقیقات به قتل کودک اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه برای دخترم گوشی تلفن‌ همراه خریدم، اما رسول با او درگیر شد من هم برای این‌که پسربچه را ادب کنم او را با سیگار سوزاندم و کتک زدم، اما به یکباره بیهوش شد و متوجه شدم او جانش را از دست‌داده است. به‌خاطر همین خیلی زود او را لای پتو پیچیده و به بیرون از خانه بردم و به مادرش هم گفتم که رسول گم شده‌ است. مادرش هیچ اطلاعی از قتل نداشت».

با این اعترافات پدرخوانده آزارگر از سوی پلیس آگاهی بازداشت و راهی زندان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج